Οικονομία | 16.07.2009

Ένας αιώνας AUDI

Η πολυδαίδαλη εξέλιξη μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που άφησε το δικό της στίγμα στην ιστορία των 4 τροχών.

Audi Q7Audi Q7100 χρόνια ζωής γιορτάζει σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία Audi, ένα ιωβηλαίο που θα τιμηθεί με την παρουσία της ίδιας της καγκελαρίου σε ειδική εκδήλωση στην έδρα της εταιρίας, το Ίνγκολσταντ. Ιδρυτής της ήταν ο μηχανικός αυτοκινήτων Αουγκούστ Χόρχ, που μετά από ένα αποτυχημένο ξεκίνημα και μια διαμάχη με τους συνεργάτες του εγκαταλείπει την επιχείρησή του, ιδρύει στις 16 Ιουλίου του 1909 τη δική του εταιρεία στην πόλη Τσβίκαου, και της δίνει το όνομά του. Τα δικαιώματα του ονόματος όμως δεν μπορεί να τα κρατήσει, έπρεπε να βρει νέο. Την ιδέα του ονόματος την είχε ο γιος ενός φίλου του, ο οποίος μετάφρασε στα λατινικά το Χορχ, που σημαίνει Audi.

Στους δαιδάλους της ιστορίας

Audi Q3 Audi Cross Coupé quattroAudi Q3 Audi Cross Coupé quattroΣτις 25 Ιουλίου του 1910 ο Χορχ ίδρυσε την Audi. Τα αυτοκίνητα είχαν να επιδείξουν νέα για την εποχή τεχνολογία και το 1921 για πρώτη φορά το τιμόνι τοποθετήθηκε στα αριστερά. Το 1928 ο όμιλος DKW παίρνει το πλειοψηφικό πακέτο της Audi και το 1932, όταν η οικονομική κρίση βρίσκεται στο απόγειό της, συγχωνεύεται με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες υπό τις πιέσεις της τοπικής τράπεζας. «Τα 4 δακτυλίδια δημιουργήθηκαν το 1931 ως σήμα κατατεθέν της συνένωσης 4 αυτοκινητοβιομηχανιών, της Audi, της DKW, της Χορχ και της Βάντερερ», λέει ο ιστορικός του αυτοκινήτου, καθηγητής Πετερ Κίρχμπεργ.

Η ιστορία της εταιρίας περιπλέκεται στη δίνη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και τις επιπτώσεις του. Η πόλη Τσβίκαου πέφτει στη σοβιετική ζώνη, η εταιρία απαλλοτριώνεται και στις εγκαταστάσεις της Audi κατασκευάζονται τα ανατολικογερμανικά Τράμπι. Το 1945 η πόλη Ίγκολσταντ γίνεται η νέα έδρα της Audi που διατηρείται μέχρι σήμερα. Για την προμήθεια ανταλλακτικών στα 65.000 αυτοκίνητα της μάρκας DKW, που κυκλοφορούσαν στους δυτικογερμανικούς δρόμους, στήθηκε στην όχθη του Δούναβη, που είναι χτισμένη η πόλη, μια κεντρική αποθήκη.

Το 1951 ο Αουγκουστ Χόρχ πέθανε. Επτά χρόνια αργότερα η Daimler Benz εξαγόρασε την εταιρία για την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων και το 1965 η Μερτσέντες τη μεταπωλεί στη Φολκσβάγκεν, η οποία και της απαγορεύει να κατασκευάζει δικά της αυτοκίνητα. Όμως ο μηχανικός Λούντβιχ Κράους δεν τήρησε τη συμφωνία και σχεδίασε με κάθε μυστικότητα το νέο αυτοκίνητο της Audi. Το Audi 100.

Το απόλυτο μοντέλο της εποχής

Από το μουσείο της AudiΑπό το μουσείο της AudiΤο Audi 100 γίνεται ανάρπαστο. Μέχρι το 1976 κατασκευάζονται 830.000 αυτοκίνητα. Δεν είχε καμιά σχέση με τα μικρομεσαία αυτοκίνητα της σειρά 60 με 90. Με μεγαλύτερες διαστάσεις, πιο καθαρές γραμμές, αλλά με αυστηρή αισθητική και πολύ μεγάλο ενδιαφέρον σε τεχνικό επίπεδο. Μετά από πολλές περιπλανήσεις της εταιρίας, η Audi αποκτά το οριστικό της σπίτι το 1985 στην πόλη Ίνγκολσταντ. Σήμερα βρίσκεται στη τρίτη θέση μετά τη Μερτσέντες και τη BMW. Η οικονομική κρίση δεν την άφησε ανεπηρέαστη. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για μείωση των πωλήσεων από ένα εκατομμύριο στα 900.000 οχήματα, η οποία όμως δεν είναι καταστροφική:

«Ενώ από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάρτιο η μείωση ήταν της τάξης του 21,3%, και μάλιστα στην αγορά premium μέχρι και 30%, η Audi κατέγραψε μείωση μόνο κατά 16,4%. Κινείται δηλαδή καλύτερα σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές της», υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος Ρούπερτ Στάντλερ.

Συγκριτικά πλεονεκτήματα

Εντυπωσιάζει πάντα με την αισθητική τηςΕντυπωσιάζει πάντα με την αισθητική τηςΤον περασμένο Ιούνιο μάλιστα η Audi, πριν από τη Μερτσέντες και τη BMW, αύξησε κατά 1, 3 % τις πωλήσεις της. Το συγκριτικό πλεονέκτημά της βασίζεται σε μια συνέργεια παραγόντων. Το μοντέλο Q7 παρασκευάζεται στην Μπρατισλάβα, στην ίδια πλατφόρμα με τη Φολκσβάγκεν Τουαρεγκ και τη Πόρσε Καγιέν. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι ενώ η BMW πλήττεται άμεσα από την άθλια κατάσταση της αμερικανικής οικονομίας, οι απώλειες της Audi είναι περιορισμένες, ενώ οι πωλήσεις στη κινεζική αγορά κινούνται ανοδικά.

Για τα γενέθλιά της η Audi κυκλοφορεί πολλά νέα μοντέλα, μεταξύ αυτών και το μικρό Α1, τα αποκαλυπτήρια του οποίου θα κάνει η ίδια η καγκελάριος Μέρκελ. Είναι και το δώρο που θα κάνει η Audi στους πελάτες της γι΄ αυτό το λαμπρό ιωβηλαίο.

Khalil Taufiq/Ειρήνη Αναστασοπούλου

Υπεύθ. σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης

dw/antigrafikon/ www.kefalonia-kai-kosmos.com

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc