το νησί με τις ευθείες

Το νησί με τις ευθείες του Ν.Καμπάνη .Δεν θα σταθώ σε ανάλυση και κριτικη του περιεχομένου ,το οποίο γέμει ,οχι μόνον αυταπόδεικτων, μέσα από την περιγραφή χωρίων της Όδύσσειας ,επιχειρημάτων ,αναφορικά με τον τόπο της ομηρικής Ιθάκης ,αλλά στην ίδια την περιγραφή του Οδυσσέα που δίνει στον Αλκίνοο για τον τόπο του. (ειμαι ο Οδυσσεύς,ο γιός του Λαέρτη για τους δόλους του οποίου ομιλούν όλοι οι άνθρωποι και η δόξα μου έχει φτάσει μέχρι τον ουρανό.Κατοικώ δε στην περήφανη Ιθάκη .υπάρχει δε σ'αυτήν όρος ,το Νήριτο,υψηλό και μεγαλοπρεπές γύρω δε από αυτήν νησιά πολλά κατοικούνται(ευρίσκονται )πολυ κοντα το ένα στο άλλο ,το Δουλίχιον και η Σάμη και η δασώδης Ζάκυνθος.Αυτή δε με χαμηλές ακτές παρα πολύ μακρυά (από τα άλλα )μέσα στη θάλασσα βρίσκεται δυτικά ,ενω τα άλλα χωριστά (κείνται )προς την αυγή και την ανατολή του ηλίου.Πετρώδης αλλά ανατρέφει γενναίους άνδρες,εγώ δεν μπορώ να δώ κάτι γλυκύτερο από την πατρίδα μου. )Και λέει παρακάτω ο συγγραφέας Υπάρχει στάλήθεια δυνατότητα για σαφέστερο προσδιορισμό της γεωγραφικής θέσης της Ιθάκης εκτός από αυτήτην πλήρη σύντομη αλλά και λεπτομερή περιγραφή του Οδυσσέα που διαβάζουμε μέσα στους ομηρικούς στίχους?Η Παλική είναι η ομηρική Ιθάκη και είμαι βέβαιος πως το βιβλίο τούτο θάναι σπουδαίο εγχειρίδιο στην καθιέρωση της ιστορικής αλήθειας. λορνιόν. 15.1.2006

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»