Το ελληνικό ηλεκτρικό μονοθέσιο «σάρωσε» στην πίστα της Τσεχίας
Το ελληνικό ηλεκτρικό μονοθέσιο «σάρωσε» στην πίστα της Τσεχίας
Ο Χάρης Μπήκας, συντονιστής της ομάδας «UoP4e» από το Πανεπιστήμιο Πατρών, μιλά κατά την παρουσίαση του ηλεκτροκίνητου μονοθέσιου στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.
Ατέλειωτες ώρες δουλειάς, διάθεση να «μεταφέρουν» στην πράξη όσα έμαθαν στα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια, πολύ μεράκι, αλλά και συντονισμός που δεν είχε να ζηλέψει σε τίποτα από ένα επιτελείο επαγγελματιών μηχανικών και σχεδιαστών αυτοκινήτων. Αυτή ήταν η «συνταγή» επιτυχίας για την ομάδα «UoP4e» των προπτυχιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών, η οποία μπορεί να υπερηφανεύεται όχι μόνον για το ότι είναι η πρώτη στην Ελλάδα που κατασκεύασε ένα ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό, αλλά και γιατί το μονοθέσιό της τον Αύγουστο αναδείχθηκε νικητής στην κατηγορία του, στη «φοιτητική Φόρμουλα 1», Formula Student στην Τσεχία. Ενα διεθνή διαγωνισμό που, από τη δεκαετία του ’80 που ξεκίνησε, θεωρείται το απόλυτο «κρας τεστ» για τις δυνατότητες και τις γνώσεις των αυριανών μηχανικών.
Σχεδόν και οι 30 φοιτητές της «UoP4e» βρέθηκαν χθες στην Αθήνα, για να παρουσιάσουν το «καμάρι» τους σε εκδήλωση στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. «Ο “πυρήνας” της ομάδας προήλθε από το Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού του Τμήματος Μηχανολόγων, με διευθυντή τον καθηγητή Γεώργιο Χρυσολούρη, ενώ συμμετείχαν επίσης προπτυχιακοί από τα Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Οικονομικών Επιστημών, Επιστήμης Υλικών και Φυσικής», ανέφερε ο Χάρης Μπήκας, συντονιστής της «UoP4e». Οπως εξήγησε, εκτός από τις αγωνιστικές δοκιμασίες, στη Formula Student οι ομάδες αξιολογούνται επιπλέον με κριτήριο το κόστος του αγωνιστικού τους, αλλά και το επιχειρηματικό τους πλάνο.
«Επομένως, για να αναδειχθούμε νικητές, καταφέραμε να πείσουμε την κριτική επιτροπή πως το όχημά μας θα μπορούσε να μπει σε βιομηχανική παραγωγή και ότι, ως εμπορικό πια μοντέλο, θα ήταν βιώσιμο οικονομικά», πρόσθεσε. Παράλληλα, βέβαια, το μονοθέσιο «σάρωσε» και στην πίστα, αφού ο κινητήρας του έχει ισχύ πάνω από 11 ίππους, ενώ το πλαίσιό του είναι κατασκευασμένο με ανθρακονήματα, με συνέπεια το όχημα να ζυγίζει μόλις 235 κιλά. Προδιαγραφές που του επιτρέπουν να αναπτύσσει ταχύτητα 100 χλμ./ώρα ούτε λίγο ούτε πολύ σε 4 δευτερόλεπτα, κερδίζοντας μεταξύ άλλων οχήματα από πανεπιστήμια της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Αγγλίας.
Η «ιστορία» του Εργαστηρίου Συστημάτων Παραγωγής με τη «φοιτητική Φόρμουλα 1» ξεκινάει από το 2002, όταν μια ομάδα προπτυχιακών φοιτητών του έκανε την «παρθενική» της εμφάνιση στον διαγωνισμό, κατασκευάζοντας το πρώτο μονοθέσιο. Καθώς κάθε αγωνιστικό έχει δικαίωμα συμμετοχής σε διοργανώσεις Formula Student για ένα μόλις χρόνο, μέχρι σήμερα από το Εργαστήριο έχουν προκύψει τέσσερα διαφορετικά οχήματα, στην κατασκευή των οποίων συμμετείχαν συνολικά 150 προπτυχιακοί.
Το πιο πρόσφατο όχημα είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο και, παίρνοντας μέρος στο Formula Student στην Τσεχία, ολοκλήρωσε τον κύκλο «ζωής» του. Ετσι, ήδη έχει μπει σε εφαρμογή το σχέδιο για την κατασκευή του «διαδόχου» του, με στόχο να έχει 10% πιο αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα και να είναι 20% ελαφρύτερο. Η κατασκευή του θα γίνει από την «UoP5e», η οποία θα αποτελείται από καινούργιους φοιτητές.
Σχεδόν και οι 30 φοιτητές της «UoP4e» βρέθηκαν χθες στην Αθήνα, για να παρουσιάσουν το «καμάρι» τους σε εκδήλωση στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. «Ο “πυρήνας” της ομάδας προήλθε από το Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού του Τμήματος Μηχανολόγων, με διευθυντή τον καθηγητή Γεώργιο Χρυσολούρη, ενώ συμμετείχαν επίσης προπτυχιακοί από τα Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Οικονομικών Επιστημών, Επιστήμης Υλικών και Φυσικής», ανέφερε ο Χάρης Μπήκας, συντονιστής της «UoP4e». Οπως εξήγησε, εκτός από τις αγωνιστικές δοκιμασίες, στη Formula Student οι ομάδες αξιολογούνται επιπλέον με κριτήριο το κόστος του αγωνιστικού τους, αλλά και το επιχειρηματικό τους πλάνο.
«Επομένως, για να αναδειχθούμε νικητές, καταφέραμε να πείσουμε την κριτική επιτροπή πως το όχημά μας θα μπορούσε να μπει σε βιομηχανική παραγωγή και ότι, ως εμπορικό πια μοντέλο, θα ήταν βιώσιμο οικονομικά», πρόσθεσε. Παράλληλα, βέβαια, το μονοθέσιο «σάρωσε» και στην πίστα, αφού ο κινητήρας του έχει ισχύ πάνω από 11 ίππους, ενώ το πλαίσιό του είναι κατασκευασμένο με ανθρακονήματα, με συνέπεια το όχημα να ζυγίζει μόλις 235 κιλά. Προδιαγραφές που του επιτρέπουν να αναπτύσσει ταχύτητα 100 χλμ./ώρα ούτε λίγο ούτε πολύ σε 4 δευτερόλεπτα, κερδίζοντας μεταξύ άλλων οχήματα από πανεπιστήμια της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Αγγλίας.
Η «ιστορία» του Εργαστηρίου Συστημάτων Παραγωγής με τη «φοιτητική Φόρμουλα 1» ξεκινάει από το 2002, όταν μια ομάδα προπτυχιακών φοιτητών του έκανε την «παρθενική» της εμφάνιση στον διαγωνισμό, κατασκευάζοντας το πρώτο μονοθέσιο. Καθώς κάθε αγωνιστικό έχει δικαίωμα συμμετοχής σε διοργανώσεις Formula Student για ένα μόλις χρόνο, μέχρι σήμερα από το Εργαστήριο έχουν προκύψει τέσσερα διαφορετικά οχήματα, στην κατασκευή των οποίων συμμετείχαν συνολικά 150 προπτυχιακοί.
Το πιο πρόσφατο όχημα είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο και, παίρνοντας μέρος στο Formula Student στην Τσεχία, ολοκλήρωσε τον κύκλο «ζωής» του. Ετσι, ήδη έχει μπει σε εφαρμογή το σχέδιο για την κατασκευή του «διαδόχου» του, με στόχο να έχει 10% πιο αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα και να είναι 20% ελαφρύτερο. Η κατασκευή του θα γίνει από την «UoP5e», η οποία θα αποτελείται από καινούργιους φοιτητές.
Comments