Το Dieselgate της VW

Επισκόπηση τύπου

Το Dieselgate της VW

«Η Γερμανία στο εδώλιο του κατηγορουμένου, εκεί που κάθισε και τον Τσίπρα», "ηθική Made in Germany», «Μια συγγνώμη δεν φτάνει»... Ένα απάνθισμα από τον σημερινό τύπο για το Dieselgate της VW.
Μια παγκόσμια γερμανική αυτοκρατορία του αυτοκινήτου συνθλίβεται αυτές τις μέρες υπό το βάρος ενός σκανδάλου που σύμφωνα με τους σχολιαστές δεν ταιριάζει στο προφίλ και στη φήμη που έχει αποκτήσει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας Made in Germany. Ας ξεκινήσουμε από το γερμανικό τύπο που θέτει ερωτήματα και προβαίνει σε πικρές διαπιστώσεις για την VW.
«Δεν αρκεί μια συγγνώμη»
Μια δημόσια συγγνώμη δε φτάνει
"Μια δημόσια συγγνώμη δε φτάνει"
«Ο ρυθμός με τον οποίο καταρρίπτεται αυτές τις μέρες ο μύθος VW κόβει την ανάσα και παράλληλα προκαλεί τεράστια ανησυχία», υποστηρίζει η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου. «Η πτώση της μετοχής της είναι χωρίς προηγούμενο, όπως και η απώλεια της αξιοπιστίας της». Για τον αρθογράφο της εφημερίδας Die Welt του Βερολίνου το σκάνδαλο ρίχνει βαριά τη σκιά του σε ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και εξηγεί γιατί: «Οι γερμανικές επιχειρήσεις είναι επιτυχημένες παγκοσμίως γιατί η ένδειξη Made in Germany αποτελεί εχέγγυο ότι το προϊόν ανταποκρίνεται απόλυτα στις προδιαγραφές. Πρόκειται για μια αρετή, η οποία δεσμεύει όλους τους γερμανούς επιχειρηματίες και ιδιαίτερα τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», υπενθυμίζει η εφημερίδα.
Τα βλέμματα πέφτουν τώρα στον επικεφαλής της VW Μάρτιν Βίντερκορν, που χθες αρκέστηκε σε μια συγγνώμη. «Όταν ένας πρόεδρος του ΔΣ της δεύτερης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου παραδέχεται δημοσίως το λάθος του και ζητά συγγνώμη, δύο τινά μπορεί να ισχύουν: Είτε πρόκειται για ένδειξη μεγαλοσύνης, είτε για ανυπέρβλητο εγωισμό», υποστηρίζει η Weser Kurier από τη Βρέμη. «Διότι στα καθήκοντα ενός επικεφαλής συμπεριλαμβάνεται να υπηρετεί την εταιρεία του. Στην περίπτωση της VW χρειάζεται μια νέα αρχή και μάλιστα άμεσα. Μια συγγνώμη δεν αρκεί».

«Στο εδώλιο του κατηγορουμένου, όπως ο Τσίπρας»
Τι είναι εκείνο που μπορεί να κάνει μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να χάσει το κύρο της;
Τι είναι εκείνο που μπορεί να κάνει μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να χάσει το κύρο της;
Ενδιαφέρουσα η οπτική γωνία με την οποία αντιμετωπίζει ο ξένος τύπος το γερμανικό σκάνδαλο με τη VW. Η ιταλική εφημερίδα La Repubblica είναι ιδιαίτερα καυστική. «Οι Γερμανοί γνωρίζουν πολύ καλά περί τίνος πρόκειται, γιατί στη γλώσσα τους υπάρχει μια λέξη που συναντάται ακριβώς έτσι σε όλες τις άλλες γλώσσες, η λέξη χαιρεκακία, και περιγράφει αυτό που προκαλεί το σκάνδαλο της VW» παρατηρεί ο ιταλός αρθρογράφος. «Η Γερμανία, που τους προηγουμένους μήνες μετετράπη σε μεγάλο κατήγορο, βρίσκεται αυτές τις μέρες στο εδώλιο του κατηγορουμένου, εκεί που κάθισε και ο Τσίπρας, ο ‘μέγας κατηγορούμενος’, θέση που όπως φαίνεται έχει εγκαταλείψει». Η γαλλική Le Figaroκαταθέτει τους προβληματισμούς της. «Πολυεθνικές με σχεδόν ανεξάντλητους οικονομικούς πόρους είναι σχεδόν αδύνατο να εμφανίζονται ως η προσωποποίηση της αρετής (…) οι δυσκολίες της VW δείχνουν το κόστος που μπορεί να προκύψει όταν παίζει κανείς με την ηθική και την ειλικρίνεια ακόμη κι αν πρόκειται για έναν πολυεθνικό όμιλο».
Οι Times του Λονδίνου αναφέρονται σε ένα δυνατό πλήγμα στην πιο ισχυρή οικονομική δύναμη της Ευρώπης. «Η κρίση στην VW είναι χωρίς αμφιβολία ενδεικτική για το τίμημα της απάτης (…) το πρόστιμο μπορεί να ανέλθει σε 18 δις δολάρια (…) Πρόκειται για το χειρότερο σκάνδαλο στην ιστορία της σύγχρονης Γερμανίας και θα μπορούσε να οδηγήσει στο τέλος της μαζικής παραγωγής κινητήρων ντίζελ». Τέλος η γαλλική οικονομική εφημερίδα les Echos διερωτάται: «Μα τι σκέφτηκαν οι ιθύνοντες για να θέσουν σε τέτοιο κίνδυνο το μέλλον του ομίλου; Τι ποσοστό αγοράς, τι πιθανό κέρδος δικαιολογεί αυτή την απόφαση;».
Ειρήνη Αναστασοπούλου

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc