2012-04-06 23:28:59
Νέες επιβαρύνσεις θα προκύψουν για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, εφόσον εφαρμοσθεί το τεκμαρτό εισόδημα ιδιοκατοίκησης, όπως αναφέρεται και σε εκτενές ρεπορτάζ του περιοδικού «Επίκαιρα» που κυκλοφορούν.
Το τεκμαρτό εισόδημα ιδιοκατοίκησης ίσχυε στην Ελλάδα για πολλά χρόνια, για τις κατοικίες άνω των 200 τετραγωνικών μέτρων.
Το μέτρο αυτό καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε σε μεγάλο βαθμό από το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων.
Στην τριμηνιαία έκθεση της Κομισιόν γίνεται σαφέστατη αναφορά στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων με «εντολή»... για κατάργηση φοροαπαλλαγών, ενώ για πρώτη φορά αφήνεται να ενοηθεί ότι θα προκύψουν μελλοντικά και νέες επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες ακινήτων μέσω του τεκμαρτού εισοδήματος ιδιοκατοίκησης, ενώ τονίζεται ότι υπάρχουν περιθώρια ακόμη και για νέες αυξήσεις στου Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης και αλλαγές στο καθεστώς του ΦΠΑ.
Θεωρείται δηλαδή ότι πρέπει να επιβληθεί φόρος σε ανύπαρκτα εισοδήματα, τα οποία, ωστόσο, η εφορία θεωρεί ότι «αποκτούν» όσοι φορολογούμενοι διαμένουν σε δικά τους σπίτια, με την έννοια ότι έχουν κάποιο οικονομικό όφελος επειδή δεν πληρώνουν ενοίκιο!
Ο υπολογισμός
Ο υπολογισμός του «τεκμαρτού εισοδήματος από ιδιοκατοίκηση» γίνεται με πολλαπλασιασμό του ποσοστού 3,5% επί την τιμή ζώνης ανά τ.μ. της περιοχής του ακινήτου και εν συνεχεία επί τον αριθμό των τετραγωνικών μέτρων της επιφάνειας του ακινήτου, επί τον «συντελεστή παλαιότητας» και επί έναν ακόμη ειδικό συντελεστή κλιμακούμενο ανάλογα με την τιμή ζώνης ανά τ.μ.
Σύμφωνα με την ισχύουσα αυτή τη στιγμή νομοθεσία (άρθρο 6 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος), το «τεκμαρτό εισόδημα από ιδιοκατοίκηση» απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος, ανεξαρτήτως του εμβαδού της κατοικίας. Από τη στιγμή που θα υιοθετηθεί το μέτρο της επιβολής φόρου στο «τεκμαρτό εισόδημα ιδιοκατοίκησης», τότε εκατομμύρια Ελληνες πολίτες που διαμένουν σε δικά τους σπίτια θα φορολογηθούν με συντελεστές από 10% έως 45% για ανύπαρκτα, ουσιαστικά, εισοδήματα και θα δουν εκ νέου τις συνολικές επιβαρύνσεις επί των εισοδημάτων τους να εκτινάσσονται στα ύψη! Συγκεκριμένα, τα ανύπαρκτα «τεκμαρτά εισοδήματα από ιδιοκατοίκηση» θα προστίθενται στα λοιπά εισοδήματά τους και, σε κάθε περίπτωση, θα αυξάνουν σημαντικά το ύψος του συνολικού φορολογητέου εισοδήματος που υπόκειται σε φόρο με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, δηλαδή με συντελεστές φόρου κλιμακούμενους από 10% έως 45%!
Νέες αυξήσεις
Επίσης, η Κομισιόν επισημαίνει ότι τα έσοδα που εισπράτει η Ελλάδα από τη φορολογία των ακινήτων είναι χαμηλά σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης και κάνουν σαφή αναφορά ότι τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν υπάρχει φόρος στο «τεκμαρτό ενοίκιο», δηλαδή στην ιδιοκατοίκηση.
Στην ίδια έκθεση γίνεται αναφορά και στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα καύσιμα, τα ποτά και τα τσιγάρα, αλλά αφήνουν να εννοηθεί ότι επειδή δεν υπάρχει περιθώριο για νέες αυξήσεις στους ΕΦΚ αποτελεί μονόδρομο η κατάργηση των δεκάδων φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν σήμερα εκατομμύρια πολίτες, μειώνοντας ανάλογα το φόρο εισοδήματος.
Από epikaira
Κομισιόν: Υπάρχει περιθώριο αύξησης της φορολογίας!«Η μείωση των φοροαπαλλαγών, η βελτίωση του μηχανισμού συλλογής ΦΠΑ και η ενίσχυση της φορολογικής διοίκησης είναι για την Ελλάδα επιλογές προτιμότερες από την αύξηση της φορολογίας» αναφέρεται στην πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ευρωζώνη.
Εξετάζοντας κατά πόσο υπάρχει περιθώριο να αυξηθεί η φορολογία στην Ελλάδα, προκειμένου να επιτευχθεί η δημοσιονομική εξυγίανση, οι συντάκτες της έκθεσης εκτιμούν ότι η Ελλάδα είναι οριακή περίπτωση.
Η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα ήταν το 2011 στο 32,5%, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη ήταν 39,5%, συνεπώς με την πρώτη ματιά υπάρχει περιθώριο να αυξηθεί η φορολογία.
Ειδικότερα, οι συντάκτες της έκθεσης συμπεραίνουν ότι στην Ελλάδα υπάρχει περιθώριο να αυξηθεί η φορολογία στα ακίνητα και στην κατανάλωση, αντιθέτως, απορρίπτεται έντονα η αύξηση της φορολόγησης της εργασίας. Γενικότερα, η Κομισιόν θεωρεί πως η αύξηση της φορολογίας στο εισόδημα φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων πλήττει περισσότερο την ανάπτυξη και, συνεπώς, θα πρέπει να αποφεύγεται όπου είναι δυνατό.
Η Ελλάδα συγκεκριμένα είναι μία από τις χώρες της Ευρωζώνης όπου η φορολόγηση της κατανάλωσης (έμμεση φορολογία) είναι χαμηλότερη απ’ ό,τι ο μέσος όρος.
Επιπλέον, σύμφωνα με ανάλυση του ΟΟΣΑ, στην Ελλάδα τα έσοδα από τη φορολογία της ακίνητης περιουσίας είναι 0,6% του ΑΕΠ. Από την άλλη πλευρά, η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2009–2011 αυξήθηκε κατά 2,1%, ποσοστό που είναι μακράν το υψηλότερο στην Ευρωζώνη.
Την ίδια στιγμή, όμως, η Επιτροπή θεωρεί ότι η Ελλάδα (μαζί με τις Ισπανία και Πορτογαλία) αποτελεί περίπτωση, όπου ναι μεν το γενικό επίπεδο της φορολόγησης είναι χαμηλότερο από το μέσο όρο της Ευρωζώνης, ωστόσο η φορολόγηση είναι υψηλότερη σε τουλάχιστον δύο από τις τρεις κύριες φορολογικές βάσεις: εισόδημα φυσικών προσώπων, ΦΠΑ και εισόδημα επιχειρήσεων.πηγη Καθημερινή.
Κάπως έτσι η Κομισιόν καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στην Ελλάδα «η περικοπή των φοροαπαλλαγών στην άμεση φορολογία, η βελτίωση του μηχανισμού συλλογής ΦΠΑ και η ενίσχυση της φορολογικής διοίκησης θα ήταν προτιμότερες έναντι της αύξησης της φορολογίας με σκοπό τη δημιουργία περισσότερων εσόδων με σχετικά χαμηλό οικονομικό κόστος».
Οι προτάσεις της Επιτροπής για αποφυγή επιβολής νέων φόρων στην προσπάθεια της Ελλάδας να βγει από την κρίση, παραμένει άγνωστο αν θα ληφθούν υπόψη από την ελληνική κυβέρνηση, που θα κληθεί τους επόμενους μήνες να αποφασίσει με ποιον τρόπο θα εξοικονομήσει περίπου 12 δισ. ευρώ, ή 5,5% του ΑΕΠ, προκειμένου να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα τα έτη 2013–2014.
Το τεκμαρτό εισόδημα ιδιοκατοίκησης ίσχυε στην Ελλάδα για πολλά χρόνια, για τις κατοικίες άνω των 200 τετραγωνικών μέτρων.
Το μέτρο αυτό καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε σε μεγάλο βαθμό από το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων.
Στην τριμηνιαία έκθεση της Κομισιόν γίνεται σαφέστατη αναφορά στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων με «εντολή»... για κατάργηση φοροαπαλλαγών, ενώ για πρώτη φορά αφήνεται να ενοηθεί ότι θα προκύψουν μελλοντικά και νέες επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες ακινήτων μέσω του τεκμαρτού εισοδήματος ιδιοκατοίκησης, ενώ τονίζεται ότι υπάρχουν περιθώρια ακόμη και για νέες αυξήσεις στου Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης και αλλαγές στο καθεστώς του ΦΠΑ.
Θεωρείται δηλαδή ότι πρέπει να επιβληθεί φόρος σε ανύπαρκτα εισοδήματα, τα οποία, ωστόσο, η εφορία θεωρεί ότι «αποκτούν» όσοι φορολογούμενοι διαμένουν σε δικά τους σπίτια, με την έννοια ότι έχουν κάποιο οικονομικό όφελος επειδή δεν πληρώνουν ενοίκιο!
Ο υπολογισμός
Ο υπολογισμός του «τεκμαρτού εισοδήματος από ιδιοκατοίκηση» γίνεται με πολλαπλασιασμό του ποσοστού 3,5% επί την τιμή ζώνης ανά τ.μ. της περιοχής του ακινήτου και εν συνεχεία επί τον αριθμό των τετραγωνικών μέτρων της επιφάνειας του ακινήτου, επί τον «συντελεστή παλαιότητας» και επί έναν ακόμη ειδικό συντελεστή κλιμακούμενο ανάλογα με την τιμή ζώνης ανά τ.μ.
Σύμφωνα με την ισχύουσα αυτή τη στιγμή νομοθεσία (άρθρο 6 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος), το «τεκμαρτό εισόδημα από ιδιοκατοίκηση» απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος, ανεξαρτήτως του εμβαδού της κατοικίας. Από τη στιγμή που θα υιοθετηθεί το μέτρο της επιβολής φόρου στο «τεκμαρτό εισόδημα ιδιοκατοίκησης», τότε εκατομμύρια Ελληνες πολίτες που διαμένουν σε δικά τους σπίτια θα φορολογηθούν με συντελεστές από 10% έως 45% για ανύπαρκτα, ουσιαστικά, εισοδήματα και θα δουν εκ νέου τις συνολικές επιβαρύνσεις επί των εισοδημάτων τους να εκτινάσσονται στα ύψη! Συγκεκριμένα, τα ανύπαρκτα «τεκμαρτά εισοδήματα από ιδιοκατοίκηση» θα προστίθενται στα λοιπά εισοδήματά τους και, σε κάθε περίπτωση, θα αυξάνουν σημαντικά το ύψος του συνολικού φορολογητέου εισοδήματος που υπόκειται σε φόρο με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, δηλαδή με συντελεστές φόρου κλιμακούμενους από 10% έως 45%!
Νέες αυξήσεις
Επίσης, η Κομισιόν επισημαίνει ότι τα έσοδα που εισπράτει η Ελλάδα από τη φορολογία των ακινήτων είναι χαμηλά σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης και κάνουν σαφή αναφορά ότι τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν υπάρχει φόρος στο «τεκμαρτό ενοίκιο», δηλαδή στην ιδιοκατοίκηση.
Στην ίδια έκθεση γίνεται αναφορά και στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα καύσιμα, τα ποτά και τα τσιγάρα, αλλά αφήνουν να εννοηθεί ότι επειδή δεν υπάρχει περιθώριο για νέες αυξήσεις στους ΕΦΚ αποτελεί μονόδρομο η κατάργηση των δεκάδων φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν σήμερα εκατομμύρια πολίτες, μειώνοντας ανάλογα το φόρο εισοδήματος.
Από epikaira
Κομισιόν: Υπάρχει περιθώριο αύξησης της φορολογίας!«Η μείωση των φοροαπαλλαγών, η βελτίωση του μηχανισμού συλλογής ΦΠΑ και η ενίσχυση της φορολογικής διοίκησης είναι για την Ελλάδα επιλογές προτιμότερες από την αύξηση της φορολογίας» αναφέρεται στην πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ευρωζώνη.
Εξετάζοντας κατά πόσο υπάρχει περιθώριο να αυξηθεί η φορολογία στην Ελλάδα, προκειμένου να επιτευχθεί η δημοσιονομική εξυγίανση, οι συντάκτες της έκθεσης εκτιμούν ότι η Ελλάδα είναι οριακή περίπτωση.
Η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα ήταν το 2011 στο 32,5%, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη ήταν 39,5%, συνεπώς με την πρώτη ματιά υπάρχει περιθώριο να αυξηθεί η φορολογία.
Ειδικότερα, οι συντάκτες της έκθεσης συμπεραίνουν ότι στην Ελλάδα υπάρχει περιθώριο να αυξηθεί η φορολογία στα ακίνητα και στην κατανάλωση, αντιθέτως, απορρίπτεται έντονα η αύξηση της φορολόγησης της εργασίας. Γενικότερα, η Κομισιόν θεωρεί πως η αύξηση της φορολογίας στο εισόδημα φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων πλήττει περισσότερο την ανάπτυξη και, συνεπώς, θα πρέπει να αποφεύγεται όπου είναι δυνατό.
Η Ελλάδα συγκεκριμένα είναι μία από τις χώρες της Ευρωζώνης όπου η φορολόγηση της κατανάλωσης (έμμεση φορολογία) είναι χαμηλότερη απ’ ό,τι ο μέσος όρος.
Επιπλέον, σύμφωνα με ανάλυση του ΟΟΣΑ, στην Ελλάδα τα έσοδα από τη φορολογία της ακίνητης περιουσίας είναι 0,6% του ΑΕΠ. Από την άλλη πλευρά, η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2009–2011 αυξήθηκε κατά 2,1%, ποσοστό που είναι μακράν το υψηλότερο στην Ευρωζώνη.
Την ίδια στιγμή, όμως, η Επιτροπή θεωρεί ότι η Ελλάδα (μαζί με τις Ισπανία και Πορτογαλία) αποτελεί περίπτωση, όπου ναι μεν το γενικό επίπεδο της φορολόγησης είναι χαμηλότερο από το μέσο όρο της Ευρωζώνης, ωστόσο η φορολόγηση είναι υψηλότερη σε τουλάχιστον δύο από τις τρεις κύριες φορολογικές βάσεις: εισόδημα φυσικών προσώπων, ΦΠΑ και εισόδημα επιχειρήσεων.πηγη Καθημερινή.
Κάπως έτσι η Κομισιόν καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στην Ελλάδα «η περικοπή των φοροαπαλλαγών στην άμεση φορολογία, η βελτίωση του μηχανισμού συλλογής ΦΠΑ και η ενίσχυση της φορολογικής διοίκησης θα ήταν προτιμότερες έναντι της αύξησης της φορολογίας με σκοπό τη δημιουργία περισσότερων εσόδων με σχετικά χαμηλό οικονομικό κόστος».
Οι προτάσεις της Επιτροπής για αποφυγή επιβολής νέων φόρων στην προσπάθεια της Ελλάδας να βγει από την κρίση, παραμένει άγνωστο αν θα ληφθούν υπόψη από την ελληνική κυβέρνηση, που θα κληθεί τους επόμενους μήνες να αποφασίσει με ποιον τρόπο θα εξοικονομήσει περίπου 12 δισ. ευρώ, ή 5,5% του ΑΕΠ, προκειμένου να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα τα έτη 2013–2014.
Comments