«MARKETING GREECE A.E.»
Eκρηκτική άνοδος του τουρισμού. Από 11 στα 18 δισ. τα έσοδα
Του Γιώργου Ανδρή
Τη δημιουργία μιας πρωτοποριακής εταιρείας-εργαλείου αποτελεσματικής προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος ανακοίνωσαν από κοινού χθες ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και η Ενωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), παρουσιάζοντας τον νέο φορέα «Marketing Greece A.E.». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων της τουριστικής αγοράς, αν η εταιρεία σημειώσει επιτυχία και σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες τότε αναμένεται αύξηση στα άμεσα έσοδα από τον τουρισμό 3,5 δισ. ευρώ το 2017, με αποτέλεσμα τα έμμεσα έσοδα να ανέλθουν σε επιπλέον 7-8 δισ. ευρώ, δηλαδή από τα 11 δισ. που αναμένεται να εισπραχθούν φέτος θα φτάσουν τα 18 δισ. ευρώ.
Το 37% της ανάπτυξης
O πρόεδρος του ΣΕΤΕ αλλά και της Marketing Greece, Ανδρέας Ανδρεάδης, κατά την ομιλία του ανάφερε: «Στην επόμενη δεκαετία ο τουρισμός θα συμβάλλει κατά 37% στην ανάπτυξη και θα αποτελεί τον βασικό μοχλό της οικονομίας. Από 18 δισ. ευρώ (εκτίμηση για το 2017) τα έσοδα μπορούν να ανέλθουν στα 49 δισ. ευρώ το 2021, ενώ το 42% των μελλοντικών νέων θέσεων εργασίας (περίπου 520.000 θέσεις) θα προέρχεται από τον τουρισμό. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή η Ελλάδα χάνει μερίδιο από τις βασικές αγορές και ειδικά στην τετραετία 2007-2010 χάθηκαν περίπου 500.000 Γερμανοί τουρίστες, 150.000 Βρετανοί και περίπου 100.000 Γάλλοι επισκέπτες. Κάτω από το συγκεκριμένο πλαίσιο, η Marketing Greece έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα και να «ξαναχτίσει» το brand name «Ελλάδα».
O πρόεδρος του ΣΕΤΕ αλλά και της Marketing Greece, Ανδρέας Ανδρεάδης, κατά την ομιλία του ανάφερε: «Στην επόμενη δεκαετία ο τουρισμός θα συμβάλλει κατά 37% στην ανάπτυξη και θα αποτελεί τον βασικό μοχλό της οικονομίας. Από 18 δισ. ευρώ (εκτίμηση για το 2017) τα έσοδα μπορούν να ανέλθουν στα 49 δισ. ευρώ το 2021, ενώ το 42% των μελλοντικών νέων θέσεων εργασίας (περίπου 520.000 θέσεις) θα προέρχεται από τον τουρισμό. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή η Ελλάδα χάνει μερίδιο από τις βασικές αγορές και ειδικά στην τετραετία 2007-2010 χάθηκαν περίπου 500.000 Γερμανοί τουρίστες, 150.000 Βρετανοί και περίπου 100.000 Γάλλοι επισκέπτες. Κάτω από το συγκεκριμένο πλαίσιο, η Marketing Greece έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα και να «ξαναχτίσει» το brand name «Ελλάδα».
Η Ελλάδα, άλλωστε, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στο Brand Index βρέθηκε το 2011 στην 27η θέση, ενώ πέρσι έπεσε κάτω από την 30ή θέση.
Οσον αφορά στις αφίξεις, η χώρα μας βρίσκεται στην 17η θέση παγκοσμίως, ενώ στις εισπράξεις καταλαμβάνει τη 19η θέση. Στον τομέα της ανταγωνιστικότητας η Ελλάδα το 2011 βρέθηκε στην 29η θέση, ενώ το 2012 έπεσε στην 32η θέση παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2021, που κάνουν λόγο για έσοδα 49 δισ. ευρώ, θα πρέπει η Ελλάδα στους παραπάνω δείκτες να βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα.
Παράλληλα, το μεγάλο πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού αφορά στην έντονη εποχικότητα σε αντίθεση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, με αποτέλεσμα το 54% των τουριστών να επισκέπτεται τη χώρα μας στο τρίτο τρίμηνο και το 26% στο δεύτερο τρίμηνο.
Μάλιστα, ο κ. Ανδρεάδης δεν παρέλειψε να τονίσει με έμφαση πως αν είχαμε τα ποσοστά της Τουρκίας στην εποχικότητα τότε θα είχαμε 20 εκατ. τουρίστες!
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ και αντιπρόεδρος της Marketing Greece, Γιώργος Τσακίρης, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το ΞΕΕ με τη συμμετοχή του στην εταιρεία στηρίζει έμπρακτα την κοινή προσπάθεια του ιδιωτικού τομέα για την αναβάθμιση της τουριστικής προβολής της χώρας μας, ελπίζοντας ότι αυτή η προσπάθεια θα προσδώσει τα χαρακτηριστικά της συνέπειας και συνέχειας στην προβολή και στο marketing της Ελλάδας».
Πολιτικά κριτήρια
Με πολιτικά κριτήρια επιλέγουν οι Γερμανοί τις διακοπές τους σύμφωνα με δημοσίευμα στο ΑΠΕ. Ειδικότερα, οι Γερμανοί μάνατζερ τουρισμού προειδοποιούν ακόμη και για συνέπειες από τις ανισότητες μεταξύ Βορρά και Νότου. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα, το αντιγερμανικό κλίμα που διαπιστώνεται σε κάποιες χώρες του ευρωπαϊκού νότου επηρεάζει αρνητικά τους Γερμανούς στην επιλογή προορισμού για τις καλοκαιρινές διακοπές. Ενδεικτικά αναφέρεται, επίσης, πως το 87% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η Κύπρος φέτος θα χάσει μεγάλο αριθμό Γερμανών τουριστών εξαιτίας των πρόσφατων αντιγερμανικών αντιδράσεων, ενώ το 65% σημειώνει ότι θα πρέπει οι Γερμανοί να επιλέγουν τον τόπο των διακοπών τους με γνώμονα «τη στάση των ανθρώπων έναντι της Γερμανίας». HMERHSIA
Με πολιτικά κριτήρια επιλέγουν οι Γερμανοί τις διακοπές τους σύμφωνα με δημοσίευμα στο ΑΠΕ. Ειδικότερα, οι Γερμανοί μάνατζερ τουρισμού προειδοποιούν ακόμη και για συνέπειες από τις ανισότητες μεταξύ Βορρά και Νότου. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα, το αντιγερμανικό κλίμα που διαπιστώνεται σε κάποιες χώρες του ευρωπαϊκού νότου επηρεάζει αρνητικά τους Γερμανούς στην επιλογή προορισμού για τις καλοκαιρινές διακοπές. Ενδεικτικά αναφέρεται, επίσης, πως το 87% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η Κύπρος φέτος θα χάσει μεγάλο αριθμό Γερμανών τουριστών εξαιτίας των πρόσφατων αντιγερμανικών αντιδράσεων, ενώ το 65% σημειώνει ότι θα πρέπει οι Γερμανοί να επιλέγουν τον τόπο των διακοπών τους με γνώμονα «τη στάση των ανθρώπων έναντι της Γερμανίας». HMERHSIA
Σε νέα πορεία ο τουρισμός
- «Marketing Greece A.E.» ο νέος φορέας προώθησης του brand name «Eλλάδα»
- Eκτιμήσεις για έσοδα 18 δισ. ευρώ το 2017 από 11 δισ. ευρώ που περιμένουμε φέτος
- Tο 2021 τα έσοδα μπορούν να φτάσουν τα 49 δισ. ευρώ
- Tην επόμενη δεκαετία περίπου 520 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας θα προέρχονται από τον τουρισμό
Comments