Το κινεζικό όνειρο δεν τελείωσε

Το κινεζικό όνειρο δεν τελείωσε

Η υποτίμηση του γουάν προκαλεί χάος και ανησυχία στις χρηματαγορές. Την ώρα που το Πεκίνο ελπίζει σε ενίσχυση της ανάπτυξης, ΗΠΑ και Γερμανία εκφράζουν φόβους για άμεσες επιπτώσεις στις εξαγωγές προς την ασιατική χώρα.
Μπορεί η Κίνα να είναι σε θέση πλέον να πουλάει φθηνότερα τα προϊόντα της στο εξωτερικό, στον αντίποδα όμως το αποδυναμωμένο γουάν καθιστά πιο ακριβές τις εισαγωγές. Σε χώρες με τις οποίες το Πεκίνο διατηρεί άριστες εμπορικές σχέσεις, όπως τη Γερμανία, εκπρόσωποι της οικονομίας εκφράζουν την ανησυχία τους για τις εξελίξεις.
Οι κινήσεις του Πεκίνου δεν έπεσαν πάντως σαν κεραυνός εν αιθρία, σχολιάζει ο επικεφαλής οικονομολόγος του Συνδέσμου των Γερμανικών Επιχειρήσεων Κατασκευής Μηχανών, VDMA, Ραλφ Βίχερς:
«Γενικότερα το μέτρο αυτό δεν μας εξέπληξε. Η κινεζική οικονομία αποδυναμώνεται, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι καταγράφονται αρνητικοί ρυθμοί, αλλά ότι η ανάπτυξη δεν κινείται πλέον στα υψηλά επίπεδα που ακολούθησαν την κρίση του 2009. Τότε οι Κινέζοι πάτησαν γκάζι, υπήρξαν αναπτυξιακά προγράμματα από τα οποία ωφεληθήκαμε βέβαια και εμείς ως κατασκευαστές μηχανών, ως εξοπλιστές της κινεζικής βιομηχανίας. Εδώ και καιρό λοιπόν σημειώνεται μικρότερη ανάπτυξη και αυτό συνεπάγεται μικρότερο όγκο εξαγωγών (προς την Κίνα)».
Ελαφρά μείωση στις εισαγωγές Ι.Χ.
Η υποτίμηση του γουάν προκαλεί χάος και ανησυχία στις χρηματαγορές
Η υποτίμηση του γουάν προκαλεί χάος και ανησυχία στις χρηματαγορές
Από την ραγδαία οικονομική ανάπτυξη των τελευταίων ετών ωφελήθηκε πρωτίστως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μολονότι οι εξαγωγές αυτοκινήτων προς την Κίνα μειώθηκαν κατά τους πέντε πρώτους μήνες του 2015 κατά 3 %, η χώρα παραμένει η σημαντικότερη αγορά για τον κλάδο μετά τις ΗΠΑ. Γεγονός είναι ότι οι Κινέζοι που ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα λατρεύουν τα γερμανικά αυτοκίνητα πολυτελείας, σχολιάζει ο Έρικ Χέιμαν, από το Deutsche Bank Research:
«Μεταξύ 2000 και 2014 ο συνολικός αριθμός των πωλήσεων Ι.Χ. στην Κίνα παρουσίαζε μια μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 27,5 %. Πρόκειται για ένα τεράστιο ποσοστό ανάπτυξης, το οποίο στα αυτοκίνητα πολυτελείας ήταν μάλιστα μεγαλύτερο. Τους τελευταίες τρεις μήνες βέβαια έχουμε μια μείωση, στα Ι.Χ. ένα οριακό μείον, εντούτοις πωλήσεις παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Το όνειρο λοιπόν παρουσιάζει τώρα κάποια κενά, ωστόσο δεν έχει τελειώσει ακόμη…».
Οι γερμανικοί κολοσσοί προνόησαν
Μεταξύ 2000 και 2014 ο συνολικός αριθμός των πωλήσεων Ι.Χ. στην Κίνα παρουσίαζε μια μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 27,5 %
Μεταξύ 2000 και 2014 ο συνολικός αριθμός των πωλήσεων Ι.Χ. στην Κίνα παρουσίαζε μια μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 27,5 %
Ένα βήμα προς την ομαλότητα, σχολιάζουν πολλοί αναλυτές, μεταξύ αυτών και ο Χορστ Λέχελ, από το Frankfurt School of Finance & Management:
«Η Κίνα διανύει μια δύσκολη διαδικασία, υπάρχει η πρόθεση να αλλάξει το αναπτυξιακό μοντέλο και αυτό είναι πιο χρονοβόρο και πιο δύσκολο από ότι αναμένετο».
Γεγονός είναι πάντως ότι πολλές μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις έχουν προνοήσει εδώ και χρόνια. Ο κολοσσός της χημείας BASF, για παράδειγμα, έχει δημιουργήσει δικές του μονάδες παραγωγής στην Κίνα. Μέχρι το 2020 η εταιρία θέλει να κατασκευάζει το 75 % των προϊόντων που πουλάει στην Ασία, στην ίδια την ήπειρο.
Κώστας Συμεωνίδης (DLF)

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc