Τα περιφερειακά αεροδρόμια στη Fraport
Οικονομία
Τα περιφερειακά αεροδρόμια στη Fraport
Πράσινο φως δίνει η ελληνική κυβέρνηση για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport. Πρόκειται για την πρώτη ιδιωτικοποίηση της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα.
Συγκεκριμένα, η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε την ιδιωτικοποίηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία παραχωρούνται στην κοινοπραξία της γερμανικής εταιρείας εκμετάλλευσης αερολιμένων Fraport με την Slentel ΕΠΕ (θυγατρική του ομίλου «Κοπελούζος») έναντι 1,23 δισ. ευρώ. Στην κοινοπραξία πλειοψηφεί η γερμανική εταιρεία και η παραχώρηση των αεροδρομίων θα έχει διάρκεια μέχρι το 2055 με δικαίωμα ανανέωσης για άλλα δέκα χρόνια. Πρόκειται για τα αεροδρόμια σημαντικών τουριστικά περιοχών της Ελλάδας, όπως οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τα Χανιά, ενώ στα 14 αεροδρόμια περιλαμβάνεται και το εκείνο της Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας. Το σύνολο των επισκεπτών στα συγκεκριμένα αεροδρόμια το 2013, σύμφωνα με στοιχεία της Fraport,ανήλθε στα 19,1 εκ.
Όχι ακόμα τελική συμφωνία
Η ελληνική κυβέρνηση έπειτα από την εκλογή της τον Ιανουάριο είχε παγώσει τις συνομιλίες για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων, προκειμένου να επανελέγχξει τη σύμβαση. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας δε φαίνεται να υπάρχει ουσιαστική αλλαγή. Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται δηλώσεις κυβερνητικών κύκλων, οι συζητήσεις προχώρησαν στη βάση των σημείων της προηγούμενης συμφωνίας και «έτσι είναι ανοιχτός ο δρόμος για μία τελική συμφωνία τις επόμενες εβδομάδες».
«Ακόμα δεν υπάρχει κάποια υπογεγραμμένη σύμβαση», δήλωσε πάντως εκπρόσωπος της εταιρείας Fraport σε απάντηση ερώτησης από το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων AFP. Σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας θα χρειαστούν και περαιτέρω συνομιλίες και η ίδια θεωρεί πως ενόψει διάφορων καθυστερήσεων, το σενάριο για ολοκλήρωση της διαδικασίας μέχρι το τέλος του έτους, μοιάζει να μην είναι ρεαλιστικό.
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ δηλώνουν πως πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις έπειτα από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, αναφέρουν γερμανικά πρακτορεία ειδήσεων. Στα θετικά της παραχώρησης μπορούν να προσμετρηθούν τα επιπλέον έσοδα στο ελληνικό κράτος μακροπρόθεσμα, η αναβάθμιση του τουρισμού μέσω των επενδύσεων που έχει δεσμευτεί η κοινοπραξία ότι θα προχωρήσει και η δημιουργία παράλληλα νέων θέσεων εργασίας.
Σκληρή κριτική από Die Linke
Από την άλλη πλευρά οξεία κριτική άσκησε η υπεύθυνη της πολιτικής μεταφορών του κόμματος Die Linke στη Γερμανία, Ζαμπίνε Λάιντιγκ,μιλώντας στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο: «Με βιασύνη», δήλωσε χαρακτηριστικά «κλειδώνει η λεηλασία της Ελλάδας. Η ελληνική κυβέρνηση πουλάει 14 κερδοφόρα αεροδρόμια, αλλά την ίδια στιγμή διατηρεί στην κατοχή της τοπικά αεροδρόμια που χρειάζονται δημόσια επιχορήγηση».
Διογένης Δημητρακόπουλος(afp,rtrs,dpa, afpd)
Comments