"Τουριστική συμμαχία των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου"

ΑΘΗΝΑ 24/11/2012

Τουριστική «συμμαχία», με στόχο -μεταξύ άλλων- την κοινή έκφραση στις Βρυξέλλες, αλλά και τα διακρατικά τουριστικά προϊόντα, θα πρέπει να συγκροτήσουν τα κράτη του ευρωπαϊκού Νότου, προκειμένου ν΄ αντιδράσουν στην οικονομική κρίση, όπως τόνισε μιλώντας στο ΑΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιταλικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Federturismo Confidustria),Ρέντζο Ιόριο (Renzo Iorio).

«Αυτή τη στιγμή που μιλάμε διαπιστώνονται παγκοσμίως δύο κυρίαρχες τάσεις: η συνεχής αύξηση των τουριστικών ροών για διακοπές αναψυχής και η στροφή προς τον πολιτιστικό και περιβαλλοντικό τουρισμό, ένα είδος στο οποίο χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, αλλά και η Ισπανία, έχουν μεγάλο πλεονέκτημα.

Ο κυριότερος εχθρός μας σήμερα είναι η αδυναμία μας, ως πολιτικοί και ως χώρες, να πορευτούμε μαζί. Είμαστε πολύ «κατακερματισμένοι», ως προς τον τρόπο με τον οποίο γινόμαστε γνωστοί στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Το να είμαστε τοπικιστές, όμως, δεν δουλεύει υπέρ μας στην παγκόσμια αγορά, χρειάζεται συνεργασία», σημείωσε.

Κοινό «μέτωπο» για την ανάδειξη του τουρισμού σε βασική βιομηχανία της ΕΕ


Ποια μορφή πρέπει να λάβει αυτή η συνεργασία; «Πρέπει να δουλέψουμε πιο στενά όλοι μαζί, για να κάνουμε lobbying στην ΕΕ, ώστε να αναβαθμίσει τον τουρισμό σε βασική βιομηχανία για την Ευρώπη. Μέχρι σήμερα οι Βρυξέλλες δεν είχαν τέτοια πολιτική, εν μέρει επειδή στις ισχυρές βόρειες χώρες υπερέχουν άλλοι κλάδοι της οικονομίας. Αν πάμε ένας-ένας στην Ευρώπη, δεν θα εισακουσθούμε. Πρέπει να πάμε όλοι μαζί», εξήγησε στο ΑΜΠΕ ο κ.Ιόριο, που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη με αφορμή το 1ο συνέδριο τουρισμού του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Μακεδονίας-Θράκης, στο πλαίσιο της 28ης διεθνούς έκθεσης Philoxenia.

Σημαντικό εργαλείο η «Magna Graecia»

Ερωτηθείς αν αυτή η άτυπη συμμαχία θα πρέπει να περιλαμβάνει και κοινά πακέτα τουρισμού, ο κ.Ιόριο επισήμανε ότι η Ελλάδα και η Ιταλία, για παράδειγμα, θα μπορούσαν κάλλιστα να δημιουργήσουν ένα νέο προϊόν, χρησιμοποιώντας σαν εργαλείο την παράδοση της «Magna Graecia», ενώ αντίστοιχες συνέργειες μπορούν ν΄αναπτυχθούν και με άλλα κράτη.

«Είναι σημαντικό να προβάλλουμε διακρατικές πρωτοβουλίες μεταξύ των χωρών μας, όπως για παράδειγμα διασυνοριακά φεστιβάλ κάθε είδους, που προσελκύουν το ενδιαφέρον», υπογράμμισε.

Το παιχνίδι το κερδίζει όποιος γίνεται «ορατός»


Κατά τον ίδιο, μεγάλη πρόκληση αποτελεί ακόμη το γεγονός ότι «οι πελάτες του παγκόσμιου τουρισμού, που μέχρι δέκα χρόνια πριν, απευθύνονταν σε ένα τουριστικό γραφείο και ρωτούσαν πού μπορούν να πάνε, τώρα κάνουν αναζήτηση στο Ιντερνετ και όταν φτάσουν στο ταξιδιωτικό πρακτορείο απλά λένε ‘’Θέλω να με πας εκεί’’. Κατά συνέπεια, το να γίνουμε ‘’ορατοί’’, ιδίως ως μεμονωμένες τουριστικές επιχειρήσεις, είναι καθοριστικής σημασίας. Πρέπει να εμφανιζόμαστε στην κορυφή όταν ο πελάτης καταρτίζει τη λίστα των επιλογών του», είπε χαρακτηριστικά.

Σε ποιες μορφές τουρισμού πρέπει να ποντάρουμε το 2013


Παρότι το 2013 θα είναι όπως είπε, μια από τις δυσκολότερες χρονιές για τον τουρισμό, όχι μόνο για τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, αλλά και παγκοσμίως, οι φορείς του κλάδου πρέπει να δουλέψουν πάνω στις ευκαιρίες.

«Οι ευκαιρίες αυτές είναι, όπως προανέφερα, η στροφή στον πολιτιστικό και περιβαλλοντικό τουρισμό, όπου έχουμε το πλεονέκτημα, αλλά και στις σύντομες αποδράσεις αναψυχής, της τάξης των τεσσάρων έως επτά ημερών όπου επίσης μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Παράλληλα, πρέπει να μιλήσουμε σε πελάτες ακόμη και πολύ μακρινών αγορών και μάλιστα κατά προτίμηση στη γλώσσα τους. Πρέπει να διηγηθούμε καλές ιστορίες, να κάνουμε τους ανθρώπους να ερωτευτούν τον προορισμό μας», πρόσθεσε.

Ο τουρισμός αναψυχής αποδίδει μεν σημαντικά έσοδα, αλλά δυστυχώς οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου έχουν ν΄ αντιμετωπίσουν ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα: την κάθετη πτώση της επιχειρηματικής δραστηριότητας του κλάδου, λόγω της κρίσης.

«Δεν μπορούμε να αποφύγουμε το πρόβλημα της πτωτικής πορείας των οικονομιών μας κι αυτό μας επηρεάζει αρνητικά. Ο τουρισμός αναψυχής είναι σημαντικό κομμάτι των εσόδων μας, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η επιχειρηματική δραστηριότητα. Σε αυτό τα πεδίο επηρεαζόμαστε από την πτώση του ΑΕΠ,η Ελλάδα, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ιταλία επίσης. Για αυτό πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να πάρουμε μεγαλύτερο κομμάτι του τουρισμού αναψυχής, ώστε να αναπληρώσουμε αυτή την πτώση», πρόσθεσε.

«Ισα βάρκα, ίσα πανιά» για τον ιταλικό τουρισμό το 2013


Κληθείς να σχολιάσει τις προοπτικές του ιταλικού τουρισμού ειδικότερα, για το έτος 2013, ο κ. Ιόριο επισήμανε ότι, κρίνοντας από τις παγκόσμιες εξελίξεις, εκτιμά ότι το επόμενο έτος θα κλείσει για την Ιταλία σε ουδέτερο έδαφος.

«Ελπίζω σε μια μικρή αύξηση, της τάξης του 1%-2% στον τομέα των διακοπών αναψυχής, αλλά θεωρώ ότι η πτώση στον επιχειρηματικό τομέα του τουρισμού θα συνεχιστεί και στο πρώτο εννεάμηνο του 2013, οπότε το έτος θα κλείσει ουδέτερα. Στο τελευταίο τέταρτο του 2013 εκτιμώ και ελπίζω ότι θα δούμε κάποια περιθώρια ανάκαμψης», εκτίμησε.

Αντίστοιχη εκτιμά ότι θα είναι η τάση συνολικότερα για τις χώρες της Νότιας Ευρώπης, σημειώνοντας ότι αν δεν αλλάξει η αντίληψη που διαδίδεται και αναπαράγεται μέσω των διεθνών μέσων ενημέρωσης για την κατάσταση στις χώρες της περιοχής (προβληματική προσβασιμότητα, ασφάλεια, κοινωνικές αναταραχές), τότε υπάρχει φόβος η αρνητική δημοσιότητα, π.χ., για την Ισπανία, να επηρεάσει τις προοπτικές του τουρισμού.

«Σε αρκετές περιπτώσεις, τα προβλήματα στα μέσα μεταφοράς, λόγω απεργιών για παράδειγμα, λειτουργούν αρνητικότερα για τον τουρισμό, από ό,τι οι κοινωνικές αναταραχές, γιατί οι τουρίστες πλέον έχουν συχνά λιγότερο χρόνο και λιγότερα χρήματα να διαθέσουν στις χώρες όπου ταξιδεύουν, οπότε η προβληματική πρόσβαση, η δυσκολία κίνησης, επηρεάζει τις αποφάσεις τους. Οι υποψήφιοι έχουν πλέον τόσα μέρη να επισκεφτούν, που αν τους δυσκολέψουμε την πρόσβαση, τους χάνουμε», κατέληξε.                                          Nuuz gr

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc