Στη μάχη των εκπτώσεων οι Βρετανοί

Στη μάχη των εκπτώσεων οι Βρετανοί

Μετά την μικρή ανάπαυλα της ημέρας των Χριστουγέννων, της παραδοσιακής οικογενειακής γιορτής στη Βρετανία με φαγοπότι και οικογενειακές συναθροίσεις, η δεύτερη ημέρα είναι αφιερωμένη στην αγορά και την κατανάλωση.
Η «ημέρα των κουτιών» (Boxing Day), όπως αποκαλείται η δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων στη Βρετανία, είναι ιστορικά η ημέρα που ανοίγονται τα δώρα, παράδοση που έχει εδώ και δύο δεκαετίες καταργηθεί για να αντικατασταθεί με μαζική καταναλωτική έξοδο στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ειδικά φέτος η έκπτωση φθάνει κατά μέσο όρο 50% της αρχικής τιμής, το μεγαλύτερο ποσοστό για αυτή τη μέρα από την οικονομική κρίση του 2008.
Αγορές συνολικής αξίας…3,7 δις στερλινών
Στη μάχη... από νωρίς το πρωί
Στη μάχη... από νωρίς το πρωί
Κυρίαρχος παράγοντας για αυτό το ξεπούλημα και την φτωχότερη σε πωλήσεις χειμερινή περίοδο, κυρίως στα είδη ένδυσης, είναι οι ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες που καταγράφονται στη Βρετανία από τότε που ξεκίνησαν οι μετρήσεις. Έως τώρα το θερμόμετρο δεν έχει πέσει κάτω από τους 10 βαθμούς.
Η καταναλωτική μανία ξεκίνησε από τις πρώτες πρωινές ώρες, με τους εμπορικούς δρόμους του Λονδίνου, του Μάντσεστερ, του Μπέρμιγχαμ και άλλων μεγάλων αλλά και μικρότερων πόλεων να καταλαμβάνονται από πλήθη που σχηματίζουν ουρές έξω από τα πολυκαταστήματα. Αναλυτές εκτιμούν ότι 22 εκατ. καταναλωτές θα ξοδέψουν, μόνο σήμερα, με περιορισμένο ωράριο, 3.7 δισ. στερλίνες, 170% περισσότερα από την περίφημη «Μαύρη Παρασκευή» του Νοεμβρίου που αποδείχτηκε πολύ φτωχή σε πωλήσεις, και 10% περισσότερο από πέρυσι. Περίπου 1 δισ. θα πάνε σε αγορές μέσω Ιντερνετ, μια αύξηση κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Μιούζικαλ και σοκαλάτα… στα Harrods
Αναλυτές εκτιμούν ότι 22 εκατ. καταναλωτές θα ξοδέψουν, μόνο σήμερα, με περιορισμένο ωράριο, 3.7 δισ. στερλίνες
Αναλυτές εκτιμούν ότι 22 εκατ. καταναλωτές θα ξοδέψουν, μόνο σήμερα, με περιορισμένο ωράριο, 3.7 δισ. στερλίνες
Η εταιρία FootFall που καταγράφει τα καταναλωτικά ήθη αποδίδει την μεγάλη αύξηση των πωλήσεων on line εκτός του ζεστού καιρού και στον παράγοντα της ασφάλειας μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι. Το πολυκατάστημα πολυτελείας Harrods, προκειμένου να τραβήξει τους καταναλωτές από τον καναπέ, προσφέρει δωρεάν παράσταση μιούζικαλ και ζεστή σοκολάτα στα πλήθη που κάνουν ουρές έξω από το ιστορικό κόκκινο κτίριο της Knightbridge.
Η εταιρία Intu, ιδιοκτήτρια των εμπορικών κέντρων σε Μάντσεστερ και Μπέρμιγχαμ αναμένει πάνω από 1 εκατ. αγοραστές. Να προσθέσουμε σε όλα αυτά ότι κατά μέσο όρο οι Βρετανοί ξόδεψαν 500 στερλίνες για χριστουγεννιάτικα δώρα, ποσό που φέρνει τη χώρα πρώτη σε κατανάλωση σε όλη την Ευρώπη.
Μαρία Καστρισιανάκη, Λονδίνο

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc