Φέτα για όλους ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Φέτα για όλους

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
H «HΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ» είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς τυροκομικών προϊόντων στην Ελλάδα, με εμβληματικά προϊόντα, όπως η ομώνυμη Φέτα ΠΟΠ, και με διαρκώς διευρυνόμενη εξαγωγική δραστηριότητα. Οι άνθρωποί της καταπιάστηκαν εδώ και πολύ καιρό μ’ ένα πρόβλημα εκ πρώτης όψεως δυσεπίλυτο: πώς φτιάχνεις μια φέτα με σημαντικά λιγότερο αλάτι, έτσι ώστε να καλύψεις ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού που, είτε για λόγους υγείας είτε από άποψη, προσανατολίζεται σε προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα στο συγκεκριμένο συστατικό;
Η ουσία του προβλήματος κρυβόταν στα περίφημα αρχικά ΠΟΠ - Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης. Ενα λευκό τυρί «δικαιούται» να ονομάζεται φέτα και να φέρει αυτά τα αρχικά όταν παράγεται με πολύ συγκεκριμένες -όσο και αυστηρές- προδιαγραφές, τόσο σε σχέση με την περιεκτικότητα και την προέλευση του αιγοπρόβειου γάλακτος (που αποτελεί τη βάση της) όσο και με τις διαδικασίες παραγωγής αυτής καθαυτήν.
Πώς, όμως, κρατάς όλα αυτά τα χαρακτηριστικά περιορίζοντας σημαντικά την περιεκτικότητα σε αλάτι - ειδικά σ’ ένα τυρί άλμης, όπως είναι η φέτα, με τη γεύση να αποτελεί τόσο σημαντικό παράγοντα; Και πώς καταφέρνεις να κρατάς την περιεκτικότητα του αλατιού σταθερή σε κάθε παρτίδα, σε κάθε μέτρηση;
Τρεις άνθρωποι τέθηκαν επικεφαλής της προσπάθειας: ο Kωνσταντίνος Μπλέκος, υπεύθυνος του Εργαστηρίου και παρακολούθησης Ανάπτυξης νέων Προϊόντων, η Κατερίνα Ματθαιοπούλου, υπεύθυνη Διασφάλισης Ποιότητας, και ο Γιώργος Πολίτης, υπεύθυνος Μάρκετινγκ Προϊόντων ΗΠΕΙΡΟΣ. Οι δύο πρώτοι, στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Αρτας, αφιέρωσαν αμέτρητες ώρες δουλειάς και επέβλεψαν ατελείωτες δοκιμές στο εργαστήριο και στη γραμμή παραγωγής. Ο τρίτος, στα γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα, έδινε τον τόνο: το καινούργιο τυρί έπρεπε να είναι εύγευστο, να είναι αυθεντικό, να μη δημιουργεί την αίσθηση στον καταναλωτή ότι κάνει «θυσία» - με δυο λόγια, να είναι φέτα!
Πολλές πρωτοποριακές ιδέες δοκιμάστηκαν και πολλές καινοτόμοι μέθοδοι επινοήθηκαν σε μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν τρία χρόνια και περιελάμβανε αρκετές πρόσκαιρες απογοητεύσεις. Τελικά, η επιμονή επιβραβεύτηκε. Η προσήλωση σε έναν συγκεκριμένο τρόπο δουλειάς, σε συνδυασμό με την πεποίθηση ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο, οδήγησε σ’ ένα καινούργιο προϊόν, τη Φέτα ΗΠΕΙΡΟΣ ΠΟΠ με 40% λιγότερο αλάτι, που ήδη βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και κάνει ευτυχισμένους όχι μόνο όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπέρτασης, αλλά και όλους όσοι επιλέγουν να ελαττώσουν το αλάτι στο πλαίσιο μιας πιο υγιεινής διατροφής.
Στο εργοστάσιο της Αρτας δεν άνοιξαν σαμπάνιες. Η Κατερίνα και ο Κωνσταντίνος ανήκουν στην κατηγορία των ανθρώπων που κινούνται σε χαμηλούς τόνους, που αισθάνονται πιο άνετα με την ποδιά και τη μάσκα του εργαστηρίου παρά στο προσκήνιο. Μαζί με τον Γιώργο έσφιξαν ο ένας το χέρι του άλλου και έβαλαν μπρος το επόμενο project.
Η εμπορική επιτυχία προφανώς δεν τους αφήνει αδιάφορους, αλλά την πιο μεγάλη ικανοποίηση την αντλούν από το γεγονός ότι τα κατάφεραν χωρίς να κάνουν την παραμικρή έκπτωση στις αρχές που πρεσβεύουν.
Περιοδικό "Κ"

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc