Πυρετώδεις έρευνες στο σημείο της συντριβής

Πυρετώδεις έρευνες στο σημείο της συντριβής

Μετά τη χθεσινή πτώση αεροσκάφους της γερμανικής εταιρίας Germanwings στις γαλλικές Άλπεις που στοίχισε τη ζωή 150 ανθρώπων, συνεχίζονται από το πρωί οι έρευνες για την εξακρίβωση των αιτίων της τραγωδίας.
Οι καιρικές συνθήκες στη βραχώδη ορεινή κοιλάδα των γαλλικών Άλπεων όπου συνετρίβη χθες το Airbus A320 της γερμανικής εταιρίας Germanwings είναι καλύτερες από ό,τι είχε εκτιμηθεί αρχικά. Η επιχείρηση ανάσυρσης των νεκρών και οι έρευνες για την εξακρίβωση των αιτίων της συντριβής οργανώνονται με βασική αφετηρία το χωριό Σεν-λες-Αλπ, που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τη δύσβατη περιοχή του δυστυχήματος. Σύμφωνα με το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών, οι εργασίες ανάσυρσης θα διαρκέσουν «μέρες ή και εβδομάδες». Όπως μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), περισσότεροι από 300 αστυνομικοί και 380 άνδρες της πυροσβεστικής συμμετέχουν στις επιχειρήσεις.
Αδιευκρίνιστα τα αίτια του δυστυχήματος
Τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν τις επιχειρήσεις στην περιοχή του δυστυχήματος
Τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν τις επιχειρήσεις στην περιοχή του δυστυχήματος
Τα αίτια του δυστυχήματος εξακολουθούν να παραμένουν αδιευκρίνιστα. Στο μεταξύ βρέθηκε ένα τμήμα του «μαύρου κουτιού» του αεροσκάφους, το οποίο εξετάζεται, και παρότι έχει υποστεί ζημιά, αναμένεται να δώσει ορισμένα στοιχεία για τα αίτια της συντριβής. Στο μεταξύ ο γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ απέκλεισε σχεδόν το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας. Τόνισε, ωστόσο, ότι οι έρευνες διεξάγονται προς όλες τις κατευθύνσεις.
Ο Κάρστεν Σπορ, επικεφαλής της Lufthansa, μητρικής εταιρείας της Germanwings, απέκλεισε εν τω μεταξύ με δηλώσεις οποιαδήποτε σχέση του δυστυχήματος με ορισμένες εργασίες επισκευής του αεροσκάφους, οι οποίες διεξήχθησαν μία ημέρα πριν από τη συντριβή του. «Το αεροσκάφος ήταν σε εξαιρετική τεχνική κατάσταση», δήλωσε ο επικεφαλής της Lufthansa.
Μέλη των συνεργείων διάσωσης ανέφεραν ότι η ισχύς της πρόσκρουσης μετέτρεψε το μοιραίο Airbus, που εκτελούσε το δρομολόγιο Βαρκελώνη – Ντύσελντορφ, σε θρύψαλλα, ενώ η συντριβή προκάλεσε το θάνατο και των 150 επιβαινόντων, εκ των οποίων έξι μέλη πληρώματος. Ανάμεσά τους ήταν 72 Γερμανοί, 49 επιβαίνοντες από την Ισπανία και ορισμένοι από τη Μ. Βρετανία, τη Δανία, την Αυστραλία, το Ισραήλ, το Μεξικό, την Κολομβία, την Αργεντινή και την Ιαπωνία. Μεταξύ των 67 νεκρών Γερμανών ήταν και 16 μαθητές Γυμνασίου από τη μικρή πόλη Χάλτερν της Βόρεια Ρηνανίας-Βεστφαλία μαζί με δύο καθηγητές που τους συνόδευαν. Ο θάνατός τους σκόρπισε ανείπωτη θλίψη, με το δήμαρχο της μικρής πόλης να κάνει λόγο «για την πιο μαύρη ημέρα στην ιστορία της πόλης».
Πιλότοι των Germanwings και Lufthansa αρνήθηκαν να πετάξουν
Η ισχύς της πρόσκρουσης μετέτρεψε σε θρύψαλλα το αεροσκάφος της Germanwings
Η ισχύς της πρόσκρουσης μετέτρεψε σε θρύψαλλα το αεροσκάφος της Germanwings
Το σημείο της συντριβής αναμένεται να επισκεφθεί σήμερα μετά το μεσημέρι η γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ από κοινού με το γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ και τον ισπανό πρωθυπουργό Μαριάνο Ραχόι. Χθες επισκέφθηκαν τον τόπο της τραγωδία ο γερμανός υπουργός Συγκοινωνιών Αλεξάντερ Ντόμπριντ και ο υπουργός Εξωτερικών Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ, ο οποίος έκανε λόγο για «μία εικόνα φρίκης».
Η εισαγγελία της Μασσαλίας έχει ξεκινήσει έρευνες με την υποψία ανθρωποκτονίας εξ αμελείας. Όπως δήλωσε στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο BMF ο Μπρις Ρομπέν, εισαγγελέας της Μασσαλίας, «το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι η ταχεία απώλεια ύψους του αεροσκάφους παραμένει αυτή τη στιγμή ανεξήγητη».
Εν τω μεταξύ τόσο η Germanwings οσο και η μητρική της, Lufthansa, αναγκάστηκαν να προβούν σε ακύρωση αρκετών πτήσεων. Σύμφωνα με τη Lufthansa, αρκετοί πιλότοι και μέλη πληρώματος δεν δέχθηκαν να εργαστούν. Ορισμένοι επικαλέστηκαν προσωπικούς λόγους, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Lufthansa. Όπως διευκρίνισε ο εκπρόσωπος, δεν είναι γνωστό ότι οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν να πετάξουν «από ανησυχία ότι κάτι δεν είναι εντάξει».
Να σημειωθεί ότι η διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Spiegel είχε μεταδώσει νωρίτερα ότι τη Δευτέρα (μία ημέρα πριν από τη μοιραία πτήση) εμφανίστηκε βλάβη στην εμπρόσθια καταπακτή του συστήματος προσγείωσης (nose landing door). Πάντως, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Lufthansa, «δεν επρόκειτο για ζήτημα ασφαλείας αλλά για ένα θέμα θορύβου. Το πρόβλημα διευθετήθηκε όπως συμβαίνει σε περιπτώσεις ρουτίνας».
Άρης Καλτιριμτζής (dpa, afpd)

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»