Στο μικροσκόπιο ένα «ύποπτο» αίτημα στο Γενικό Λογιστήριο
Στο μικροσκόπιο ένα «ύποπτο» αίτημα στο Γενικό Λογιστήριο
Στα μέσα της περασμένης εβδομάδας το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ζήτησε από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) να αποκτήσει μέρος της ευθύνης για τους μισθούς του Δημοσίου από το υπουργείο Οικονομικών. Το επιχείρημα; Οι μισθοί στο εξής θα καθορίζονται με «ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις». Στο υπ. Οικονομικών και στο Γενικό Λογιστήριο δεν είδαν, όπως ήταν αναμενόμενο, με «καλό μάτι» το εγχείρημα. Οι μισθοί με το ενιαίο πλέον μισθολόγιο είναι ένα κονδύλι που πλησιάζει τα 14,9 δισ. τον χρόνο. Χωρίς το δημοσιονομικό πλαίσιο αναφοράς, μια τέτοια μεταφορά αρμοδιοτήτων είναι «αδιανόητη».
Το διάβημα αυτό έγινε ταυτόχρονα με την εξαγγελία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι θα φέρει το νομοσχέδιο Κατρούγκαλου στη Βουλή για την «επαναπρόσληψη των διαθεσίμων», την ώρα που μαίνεται ο «πόλεμός» του με την αντιπολίτευση σχετικά με τις αποκαλύψεις ότι ο κ. Κατρούγκαλος εισέπραττε, με εργολαβικά συμβόλαια, ποσοστό επί της νομοθετικής τακτοποίησης μισθολογικών και εργασιακών ζητημάτων πελατών του δικηγορικού του γραφείου. Ως γνωστόν, ο ίδιος ο κ. Κατρούγκαλος δεν αμφισβητεί ότι είχε αυτή τη σχέση με τους πελάτες του γραφείου του, παραπέμπει, ωστόσο, στην κοινή πρακτική συναδέλφων του στους τομείς του διοικητικού και εργασιακού δικαίου.
Δεν αμφισβήτησε ούτε την εκπροσώπηση πέντε δήμων που κατηγορούνται για παράβαση καθήκοντος επειδή δεν παρέδωσαν στοιχεία στις εποπτεύουσες αρχές, καθώς θεωρεί ότι αυτό ενέπιπτε απολύτως στις «πολιτικές του πεποιθήσεις» και στα «υπερασπιστικά του καθήκοντα».
Στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών δεν θεωρούν ότι ο καθορισμός του ασυμβιβάστου του πολιτικού με τον συνήγορο είναι δυσχερής. Και φέρνουν αρκετά παραδείγματα από το παρελθόν και μάλιστα προέδρων του Συλλόγου που είχαν θητεύσει και ως υπουργοί, διαχειριζόμενοι υποθέσεις που δημιουργούσαν ζητήματα «σύγκρουσης συμφερόντων». Υπάρχουν, ωστόσο, δύο πολιτικά προβλήματα που ούτε ο κ. Κατρούγκαλος μπορεί να αρνηθεί:
• Πώς θα υπερασπισθεί το νομοσχέδιο για τις επαναπροσλήψεις των διαθεσίμων;
• Τι θα συμβεί αν στις προωθούμενες από την κυβέρνηση μεταρρυθμίσεις συμπεριληφθούν κάποια στιγμή και μισθολογικά ζητήματα και μάλιστα συναρμοδιότητας πλέον του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης;
Κυβερνητικές πηγές δεν αποκλείουν να τοποθετηθεί για το νομοσχέδιο στη Βουλή άλλος υπουργός, για παράδειγμα, ο κ. Νίκος Βούτσης. Επισήμως, οι εξηγήσεις του θεωρούνται επαρκείς και οι φωνές της αντιπολίτευσης «υποκριτικές». «Ο κ. Κατρούγκαλος έγινε αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ακριβώς επειδή είχε την εμπειρία των υποθέσεων αυτών από την επαγγελματική του ενασχόληση», είπε στην «Κ» κυβερνητικός παράγων με εμπλοκή στη διαχείριση του θέματος. «Η Ελλάδα αποτελείται από ελεύθερους επαγγελματίες που ασχολούνται στην πολιτική τους δραστηριότητα με τον τομέα όπου έχουν διακριθεί επαγγελματικά. Αν τους απέκλειε αυτό το κριτήριο θα έμεναν πολύ λίγοι στη δημόσια σκηνή...», πρόσθεσε.
Πάντως, στο κυβερνητικό στρατόπεδο προετοιμάζονται τις επόμενες μέρες για νέα δημοσιεύματα με επίκεντρο τον κ. Κατρούγκαλο που θα αφορούν τις σχέσεις του με τους δήμους που αρνήθηκαν να παράσχουν στοιχεία στις εποπτεύουσες αρχές για τη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου.
Το διάβημα αυτό έγινε ταυτόχρονα με την εξαγγελία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι θα φέρει το νομοσχέδιο Κατρούγκαλου στη Βουλή για την «επαναπρόσληψη των διαθεσίμων», την ώρα που μαίνεται ο «πόλεμός» του με την αντιπολίτευση σχετικά με τις αποκαλύψεις ότι ο κ. Κατρούγκαλος εισέπραττε, με εργολαβικά συμβόλαια, ποσοστό επί της νομοθετικής τακτοποίησης μισθολογικών και εργασιακών ζητημάτων πελατών του δικηγορικού του γραφείου. Ως γνωστόν, ο ίδιος ο κ. Κατρούγκαλος δεν αμφισβητεί ότι είχε αυτή τη σχέση με τους πελάτες του γραφείου του, παραπέμπει, ωστόσο, στην κοινή πρακτική συναδέλφων του στους τομείς του διοικητικού και εργασιακού δικαίου.
Δεν αμφισβήτησε ούτε την εκπροσώπηση πέντε δήμων που κατηγορούνται για παράβαση καθήκοντος επειδή δεν παρέδωσαν στοιχεία στις εποπτεύουσες αρχές, καθώς θεωρεί ότι αυτό ενέπιπτε απολύτως στις «πολιτικές του πεποιθήσεις» και στα «υπερασπιστικά του καθήκοντα».
Στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών δεν θεωρούν ότι ο καθορισμός του ασυμβιβάστου του πολιτικού με τον συνήγορο είναι δυσχερής. Και φέρνουν αρκετά παραδείγματα από το παρελθόν και μάλιστα προέδρων του Συλλόγου που είχαν θητεύσει και ως υπουργοί, διαχειριζόμενοι υποθέσεις που δημιουργούσαν ζητήματα «σύγκρουσης συμφερόντων». Υπάρχουν, ωστόσο, δύο πολιτικά προβλήματα που ούτε ο κ. Κατρούγκαλος μπορεί να αρνηθεί:
• Πώς θα υπερασπισθεί το νομοσχέδιο για τις επαναπροσλήψεις των διαθεσίμων;
• Τι θα συμβεί αν στις προωθούμενες από την κυβέρνηση μεταρρυθμίσεις συμπεριληφθούν κάποια στιγμή και μισθολογικά ζητήματα και μάλιστα συναρμοδιότητας πλέον του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης;
Κυβερνητικές πηγές δεν αποκλείουν να τοποθετηθεί για το νομοσχέδιο στη Βουλή άλλος υπουργός, για παράδειγμα, ο κ. Νίκος Βούτσης. Επισήμως, οι εξηγήσεις του θεωρούνται επαρκείς και οι φωνές της αντιπολίτευσης «υποκριτικές». «Ο κ. Κατρούγκαλος έγινε αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ακριβώς επειδή είχε την εμπειρία των υποθέσεων αυτών από την επαγγελματική του ενασχόληση», είπε στην «Κ» κυβερνητικός παράγων με εμπλοκή στη διαχείριση του θέματος. «Η Ελλάδα αποτελείται από ελεύθερους επαγγελματίες που ασχολούνται στην πολιτική τους δραστηριότητα με τον τομέα όπου έχουν διακριθεί επαγγελματικά. Αν τους απέκλειε αυτό το κριτήριο θα έμεναν πολύ λίγοι στη δημόσια σκηνή...», πρόσθεσε.
Πάντως, στο κυβερνητικό στρατόπεδο προετοιμάζονται τις επόμενες μέρες για νέα δημοσιεύματα με επίκεντρο τον κ. Κατρούγκαλο που θα αφορούν τις σχέσεις του με τους δήμους που αρνήθηκαν να παράσχουν στοιχεία στις εποπτεύουσες αρχές για τη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου.
Comments