Οι αγορές δείχνουν μεγάλες ανατροπές |
Του Σεραφείμ Κωνσταντινίδη |
Μια εταιρεία παραγωγής ουίσκι μπέρμπον από το Κεντάκι των ΗΠΑ, έχει ένα ωραίο… πρόβλημα! Η ζήτηση αυξήθηκε αλλά τα αποθέματά της δεν είναι αρκετά για να αυξήσει την παραγόμενη ποσότητα του παλαιωμένου ποτού. Το 2007 και το 2008 δεν μπορούσαν να προβλέψουν πόσο υψηλές θα ήταν οι πωλήσεις εφέτος και δεν φρόντισαν για αύξηση της παραγωγής. Τι πρέπει να κάνουν; Η θεωρία λέει ότι εφόσον η ζήτηση έχει αυξηθεί μπορούν να αυξήσουν την τιμή, ώστε να έχουν μεγαλύτερα έσοδα πουλώντας την ίδια ποσότητα. Η εταιρεία απέρριψε την ιδέα αυτή επειδή πιστεύουν ότι αποστολή της είναι να προσφέρει καλής ποιότητας ποτό σε προσιτή τιμή. Αντί να κερδίσουν περισσότερα, με τον ίδιο όγκο πωλήσεων αυξάνοντας την κερδοφορία, έκαναν την έκπληξη. Αύξησαν τις φιάλες που παράγουν προσθέτοντας περισσότερο νερό με συνέπεια να μειώσουν το βαθμό αλκοόλ από 45 σε 42, διατηρώντας την ίδια γεύση και αίσθηση. Οι παραδοσιακοί πελάτες διαμαρτύρονται αλλά η εταιρία κατάφερε να βελτιώσει τα έσοδά της, να μην αυξήσει την τιμή κινδυνεύοντας να χάσει πελάτες, αλλά και να προστατευθεί από ενδεχόμενη πτώση της ζήτησης το 2018, οπότε δεν θα χρειάζεται να μειώσει την τιμή! Το κυριότερο όμως είναι ότι η εταιρεία προσβλέπει στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών, θέλει να κερδίσει τις καρδιές πριν από τα χρήματά τους, δείχνει ότι έχει αξίες… Μετά την κρίση που ζούμε (με ένταση) στην ελληνική οικονομία, παρατηρείται μια σημαντική στροφή στην συμπεριφορά των καταναλωτών. Η κατανάλωση σε πολλές χώρες δεν ενισχύεται πια εξαιτίας του δανεισμού, περιορίζεται σε χαμηλότερα επίπεδα και κυρίως επικρατεί διαφορετική αντίληψη. Σε πρόσφατη έρευνα (Brand Asset Valuator της WPP) σε καταναλωτές 18 χωρών που καλύπτουν το 78% του παγκόσμιου ΑΕΠ, επικρατεί με 63% η αντίληψη ότι (θέλουν να) αγοράζουν «προϊόντα εταιρειών που έχουν αξίες παρόμοιες με τις δικές τους». Σε ποσοστό 69% αισθάνονται ότι μπορούν «να αλλάξουν την συμπεριφορά επιχειρήσεων υποστηρίζοντας εταιρείες που κάνουν σωστά πράγματα». Η πλειοψηφία των καταναλωτών και σε χώρες που δεν έχει μειωθεί το διαθέσιμο εισόδημα (Αυστρία, Γαλλία, Ιαπωνία, ΗΠΑ) δηλώνουν ότι τους ενδιαφέρουν «οι αξίες» που εκπροσωπεί ένα προϊόν ή και μια εταιρεία. Ταυτόχρονα, μειώνεται η εμπιστοσύνη προς επιχειρήσεις. Οι καταναλωτές εμπιστεύονται μόνον μία στις τέσσερις εταιρείες και η συσχέτιση της μάρκας με την εμπιστοσύνη είναι ισχυρότερη. Η ερώτηση σε ποια εταιρεία θα ανοίγατε τραπεζικό λογαριασμό, έδωσε απροσδόκητες απαντήσεις. Οι απαντήσεις για το ηλεκτρονικό κατάστημα βιβλίων κλπ Amazon και την αλυσίδα λιανικών πωλήσεων Wal-Mart ξεπέρασαν τις καθιερωμένες τράπεζες… Η μετακίνηση της εμπιστοσύνης του κοινού από τους πρωταγωνιστές της προηγούμενης περιόδου και η αναζήτηση νέων αρχών και αξιών είναι φαινόμενο που δεν αφορά μόνον καταναλωτές και προϊόντα. Πρόκειται για ισχυρή τάση που εκδηλώνεται σε πολλές χώρες, στη αγορά, την πολιτική, τις τέχνες, την ψυχαγωγία. Είναι μια σιωπηλή αμφισβήτηση που ανατρέπει αθόρυβα αλλά θεαματικά κατεστημένα που είχαν δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Η αναζήτηση εμπιστοσύνης και η στροφή σε νέες αξίες διαμορφώνεται σε ποτάμι που ενισχύεται από πολλές πηγές. Όταν γίνει ορμητικό θα παρασύρει τα κούτσουρα που συναντά στην ροή του. kathimerini |
Εκλογές στην Τουρκία - Μέρος Α' Αντίστροφα μετράει η Τουρκία για την εκλογική αναμέτρηση της 22ας Ιουλίου ΑΠΕ Γυναίκα ψηφοφόρος του ΑΚΡ σε προεκλογική συγκέντρωση του Ρεζτέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Κωνσταντινούπολη Κωνσταντινούπολη Στείλε το άρθρο με emailΤύπωσε το άρθρο Στην τελική ευθεία για τις εκλογές της Κυριακής βρίσκεται η Τουρκία, με τον πρωθυπουργό Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να εμφανίζεται σίγουρος για τη νίκη του. Τα βλέμματα στρέφονται στο πώς θα διαμορφωθούν οι πολιτικές ισορροπίες την επομένη των εκλογών. Τα κύρια θέματα στην εκλογική ατζέντα είναι οι σχέσεις ισλαμιστών-κεμαλιστών και το Κουρδικό, με τις όποιες πολιτικές προεκτάσεις τους στην Οικονομία και τις σχέσεις τις χώρας με τις ΗΠΑ και την ΕΕ. Σε μεγάλη ανοικτή συγκέντρωση του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ), την περασμένη Κυριακή στην Κωνσταντινούπολη, ο κ. Ερντογάν ανέβασε τον πήχη λέγοντας ότι αναμένει εκλογικό ποσοστό άνω του 34%. Στελέχη του ισλαμιστικού κόμματος πάντως εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό ενδέχετ
Comments