Δύο άκρα; Απλώς, εκτός θέματος

Δύο άκρα; Απλώς, εκτός θέματος
Του Γιωργου Π. Τερζη
Ακρα προφανώς και υπάρχουν στο πολιτικό σύστημα. Ιστορικά. Προφανώς τα «άκρα» του πολιτικού φάσματος οριοθετούνται βάσει των γενικώς αποδεκτών δεδομένων κάθε ιστορικής περιόδου. Στη σύγχρονη, δε, πολιτική ιστορία οριοθετούνται με την άκρα δεξιά στη μία πλευρά, την άκρα αριστερά στην άλλη. Το ζήτημα είναι σε ποιο σημείο αυτού του φάσματος τοποθετούνται όχι μόνο σε επίπεδο διακηρύξεων, αλλά και πολιτικής πρακτικής, πολίτες, πολιτικοί και κόμματα.
Είναι ακραία η Χρυσή Αυγή; Προφανώς. Και η δολοφονική επίθεση στο Κερατσίνι θα πρέπει να οδήγησε στην κατάρρευση και των τελευταίων ψευδαισθήσεων. Μικρή σημασία έχει αν ο δράστης ήταν μέλος, έμπιστος ή μίσθαρνο όργανο της οργάνωσης. Αν ισχύει η τελευταία εκδοχή, ότι δηλαδή ουσιαστικά ζούσε κάνοντας τις «δουλειές» της οργάνωσης, ακόμη καλύτερα. Διότι εξαλείφονται τα όποια πολιτικά κίνητρα μιας, καθ’ όλα πολιτικής, δολοφονίας και σχηματοποιείται η εικόνα μιας οργάνωσης που λειτουργεί με όρους οργανωμένου εγκλήματος.
Στον αντίποδα του πολιτικού φάσματος, στην Αριστερά, υπάρχουν ακραίοι; Προφανώς. Η επαναστατική βία, η διά των όπλων ανατροπή του κοινοβουλευτισμού περιλαμβάνεται στις διακηρύξεις και πρακτικές αρκετών οργανώσεων. Αν συμφωνήσουμε σε αυτές τις παραδοχές, μπορούμε να συνεχίσουμε την αναζήτηση.
Είναι ο ΣΥΡΙΖΑ κόμμα εκτός «συνταγματικού τόξου;». Αυτό υποστήριξε, όχι μία αλλά τρεις φορές, ο κ. Χρύσανθος Λαζαρίδης πριν, όπως σημείωναν κυβερνητικά στελέχη, «κατεβάσει ταχύτητα από την 5η στην 4η». Το κατέβασμα ταχύτητας δεν συνεπάγεται και την εγκατάλειψη της θεωρίας των δύο άκρων από το οπλοστάσιο της κυβέρνησης. Κάθε άλλο. Μοιάζει να αποτελεί κεντρική επιλογή. Είναι, λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ άκρο; Και αν ναι, γιατί δεν είναι το ΚΚΕ, που, στο καταστατικό του, έχει ως επιδίωξη την ανατροπή της αστικής δημοκρατίας και τη δικτατορία του προλεταριάτου; Εικάζω ότι ουδείς εχέφρων θα εισηγούνταν σήμερα μία τέτοια τακτική έναντι του Περισσού.
Εχει «ακραίους» στις τάξεις του ο ΣΥΡΙΖΑ; Προφανώς, στελέχη του, από τις ποικιλόχρωμες πρώην συνιστώσες, εκφεύγουν των «αστικών ορίων». Προφανώς, επίσης, το κόμμα ασκείται στον λαϊκισμό, συχνά στις χωρίς αντίκρισμα καταγγελίες, στους υψηλούς καταγγελτικούς τόνους ακόμη και εντός Βουλής. Προφανώς, δε, στη ζυγαριά της συριζαϊκής αποδοκιμασίας, η βία της Χρυσής Αυγής ή η «κρατική καταστολή» έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από όποια άλλη μορφή βίας, αν αυτή επενδύεται με φιλολαϊκά κίνητρα.
Αλλά αυτό δεν είναι τωρινό φαινόμενο. Αν κάποιος ανατρέξει στο όχι μακρινό παρελθόν, θα διακρίνει πλήθος περιπτώσεων που η «αριστερή» (σκόπιμα τα εισαγωγικά) βία, όπως της «17Ν», αντιμετωπιζόταν με κατανόηση ή ακόμη και αποδοχή από σημαντικό κομμάτι του πολιτικού προσωπικού και της κοινωνίας. Μιας κοινωνίας που φαινομενικά και μόνον μοιάζει να αποστρέφεται τη βία, αποδεχόμενη ή χειροκροτώντας –επίσης διαχρονικά– τους κατά περίπτωση δυνάμενους να αποδώσουν δικαιοσύνη, όπως την αντιλαμβάνεται το συλλογικό υποσυνείδητο, ή να πουλήσουν τσαμπουκά. Είναι, λοιπόν, εκτός συνταγματικού τόξου ο ΣΥΡΙΖΑ; Η ερώτηση είναι απλώς εκτός θέματος.
Οπως εκτός θέματος είναι και η οριοθέτηση των κομμάτων εντός ή εκτός συνταγματικού τόξου, όταν είναι ακόμη νωπό το αίμα ενός νέου παιδιού και δεν χωράει αμφιβολία τόσο για την πολιτική ταυτότητα του δράστη, όσο και για τα πραγματικά περιστατικά που οδήγησαν στον θάνατό του. Οταν το κλίμα μυρίζει μπαρούτι και η κοινωνία, που ούτως ή άλλως δοκιμάζεται, βρίσκεται στα πρόθυρα σύγκρουσης, ευθύνη της κυβέρνησης είναι να εκτονώσει την ένταση. Δεν υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω εντάσεις ή, με προεκλογικούς όρους, προσπάθεια έκθεσης του πολιτικού αντιπάλου ώστε εσύ να εμφανιστείς ως ο θεσμικός παίκτης.
Και αν, εν τέλει, ο στόχος είναι η διαμόρφωση ενός ενιαίου κοινοβουλευτικού μετώπου έναντι κάθε μορφή βίας, υπάρχει και πιο αποτελεσματικός τρόπος. Να καλέσει ο πρωθυπουργός τους πολιτικούς αρχηγούς, πλην Χ.Α., να συμφωνήσουν από κοινού στους τρόπους αντιμετώπισης. Και όποιος αρνηθεί, ας αναλάβει και το κόστος...
Πείτε μας τη γνώμη σας
Σχόλια


Όσες φορές διάβασα τις δηλώσεις του Λαζαρίδη δεν διέκρινα κάτι παράλογο ή ανόητο. Από πού προκύπτει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι δημοκρατικό κόμμα;
Πρώτη φορά βλέπω δημοκρατικό κόμμα με σταλινική θεωρία. Πρώτη φορά βλέπω βουλευτές δημοκρατικού κόμματος να πηγαίνουν ως μάρτυρες υπεράσπισης κατηγορουμένων για παράνομη οπλοκατοχή, ληστεία κατά συναυτουργία και για σύσταση τρομοκρατικής οργάνωσης. Πρώτη φορά βλέπω βουλευτή δημοκρατικού κόμματος να δηλώνει στο facebook "μαζέψτε πέτρες, τούβλα και μπουκάλια γιατί έρχεται καυτός Σεπτέμβριος". Πρώτη φορά βλέπω δημοκρατικό κόμμα να κάνει έρανο για την εγγύηση αποφυλάκισης τρομοκράτη (Σακκάς, πυρήνες της φωτιάς). Πρώτη φορά βλέπω πρόεδρο δημοκρατικού κόμματος να καλεί ανοιχτά τους πολίτες να εξεγερθούν, να ανατρέψουν την κυβέρνηση - πώς άραγε, αφού σε μια δημοκρατία υπάρχει ΜΟΝΟ η εκλογική διαδικασία - και να διακηρύττει "ή εμείς ή αυτοί", συντηρώντας τον διχασμό.
Σχολίασε ο/η Πάνος | 

Επι δεκαετιες η δολοφονικη "17 Νοεμβρη" εκτελουσε στυγερα και εν ψυχρω δωδεκαδες Ελληνων, και οχι μονο ανθρωπων της χουντας (αρχικα) οπου η τιποτενια εννοια της "εκδικησης" ισως εδινε ενα ελαφρυντικο, αλλα και προσωπικοτητες σαν τον Παυλο Μπακογιαννη και πολλους παρομοιους Επωνυμους. Οι "προοδευτικοι"¨δημοσιογραφοι σαν και σας ποτε δεν απαιτησαν να συλληφθουν οι δολοφονοι και ποτε δεν τους περιθωριοποιησαν οπως κανετε (και σωστα) τωρα με το δολοφονο που ανηκει στη ΧΑ.
Αντιθετα, οι στυγεροι εγκληματιες της 17 Νοε οχι μονο καλυπτονταν απο καθε λογης διεφθαρμενους αριστερους στις κυβερνησεις του ΠΑΣΟΚ (και ισως και της ΝΔ), αλλα, ακομα πιο ξεδιαντροπα, ειχαν και μια "αιγλη" (ασ ειναι καλα τα ΜΜΕ) σα να ηταν λαικοι ηρωες, κατι σαν τον Τσε Γκεβαρα η τους ανταρτες "Τουπαμαρος" (η , ακριβεστερα, "Κουταμαρος!")
Τωρα κοπτεσθε ολοι οι υποκριτες των δυο μετρων και δυο σταθμων, με τις πολιτικα ορθες κορωνες κατα των "ναζι". Λες και οι Σταλινικοι, οι Πολ Ποτ και οι τρεις ΚΙΜ στη Β Κορεα ηταν, στην ιστορια, πολυ καλυτεροι...
Τοσο λιγο μυαλο εχουν επι τελους οι ανοητοι στα ΜΜΕ, που νομιζουν οτι αν βαλη ο χασαπης ταμπελα στο χασαπικο του "Σοσιαλιστικο Κρεοπωλειο της Αριστερας και της προοδου", ειναι εστω και ελαχιστα χειροτερος απ το χασαπη που βαζει ταμπελα "Εθνικοσοσιαλιστικο Κρεοπωλειο ο "Λεωνιδας και οι 300"?"
Σχολίασε ο/η Γατος Πασων των Ρωσσιων. | 

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc