Διαστάσεις | 26.02.2009
Φερχόιγκεν: «Στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας χωρίς προστατευτισμό
Χιλιάδες εργαζόμενοι στην ΟΡΕL πραγματοποιούν σήμερα συλλαλητήρια για τη διάσωση της εταιρίας και την ανεξάρτητη πορεία της από τη μητρική General Motors που βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας. Ο προβληματισμός για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μεγάλος.
Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και επίτροπος Βιομηχανίας, Γκίντερ Φερχόιγκεν ζητά από τις εθνικές κυβερνήσεις, τις επιχειρήσεις και τα συνδικάτα να ενώσουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να μην χαθεί η μάχη για τη διάσωση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι εμπλεκόμενες πλευρές θα πρέπει να καταβάλουν προσπάθειες προκειμένου να αυξηθεί η ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τονίζει προειδοποιώντας παράλληλα για τις ολέθριες συνέπειες του «οικονομικού εθνικισμού», όπως χαρακτηριστικά αποκάλεσε τα πρόσφατα φαινόμενα προστατευτισμού στην Ευρώπη.
Πρόκειται για 400 χιλιάδες θέσεις εργασίας
Αγωνία για το μέλλον της OpelΑυτό που διακυβεύεται είναι το μέλλον 400 χιλιάδων θέσεων εργασίας, τόνισε ο Γερμανός επίτροπος: «Στόχος μας είναι επίσης να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας στην OPEL και στις άλλες θυγατρικές της General Motors στην Ευρώπη. Πιστεύουμε ότι το πρόβλημα της υπερπαραγωγής δεν μπορεί να λυθεί με τον παραμερισμό των θεωρητικά αδύνατων βιομηχανιών».
«Ναι» στα μέτρα ενίσχυσης της αυτοκινητοβιομηχανίας OPEL λέει ο κ. Φερχόιγκεν κάτω όμως από έναν όρο: «Στην περίπτωση της OPEL είναι σαφές ότι η βοήθεια είναι τότε μόνον δυνατή, όταν αυτή διασφαλίζει με βεβαιότητα την επιβίωση της επιχείρησης».
Ο εν λόγω βιομηχανικός κλάδος απαιτεί αναδιάρθρωση προκειμένου να ανταποκριθεί στα ζητούμενα της εποχής. Το πρόβλημα της OPEL δεν έχει σχέση με υπερπαραγωγή. Δεν οφείλεται στο ότι έχει μειωθεί η ζήτηση αυτοκινήτων. Είναι κυρίως αποτέλεσμα του αποτυχημένου μάνατζμεντ της μητρικής εταιρείας.
Στο μικροσκόπιο τα εθνικά προγράμματα
Η Opel δεν έχει πρόβλημα υπερπαραγωγήςΟι Βρυξέλλες είναι διατεθειμένες να εγκρίνουν εθνικά σχέδια διάσωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών στο βαθμό που αυτά τηρούν τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού στην εσωτερική αγορά. Και αυτό γιατί θα πρέπει να αποτραπεί οποιαδήποτε μορφή προστατευτισμού.
«Η Κομισιόν δεν πρόκειται να επιτρέψει καμία μορφή οικονομικού εθνικισμού. Θα κάνει χρήση των εργαλείων που διαθέτει προκειμένου να τηρηθούν οι κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού», τονίζει ο Γκίντερ Φερχόιγκεν.
Και για τον λόγο αυτόν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ασχοληθεί τις επόμενες ημέρες με τη μελέτη 6 εθνικών σχεδίων διάσωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα εν λόγω σχέδια έχουν καταθέσει η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Βρετανία, η Σουηδία, και η Ισπανία. Πάντως σύμφωνα με τον κ. Φερχόιγκεν ένα αποτελεσματικό και ταυτόχρονα συμβατό με τους ευρωπαϊκούς κανόνες μέτρο είναι η επιδότηση με 2.500 ευρώ της απόσυρσης παλαιότερων αυτοκινήτων που εφαρμόζει η Γερμανία.
Comments