Οικονομία | 18.02.2009

Συνεργασία των αιώνιων ανταγωνιστών Daimler Benz και BMW

«Πενία τέχνας κατεργάζεται». Τηρουμένων των αναλογιών αυτό ισχύει και για τους δύο κολοσσούς της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW και Daimler, οι οποίοι αποφάσισαν να συνεργαστούν στενά στην κατασκευή κινητήρων.

Τι οδηγεί τους δύο αιώνιους ανταγωνιστές στην συνεργασία; Η οικονομική κρίση. Οι πωλήσεις και των δύο γερμανικών εταιριών έχουν μειωθεί δραματικά. Ελάχιστοι είναι εκείνοι σε Ευρώπη και ιδίως στις ΗΠΑ που εν μέσω οικονομικής κρίσης αγοράζουν ένα μεσαίο ή μεγάλο αυτοκίνητο BMW ή Daimler Benz. Μια εξέλιξη που πλήττει τις δύο γερμανικές εταιρίες κατασκευής πολυτελών οχημάτων περισσότερο από άλλες.

Νέοι δρόμοι ανοίγουν για BMW και Daimler Benz

Ήδη πάντως οι δύο εταιρίες συνεργάζονται στην ανάπτυξη υβριδικής τεχνολογίας. Τώρα όμως προτίθενται να διευρύνουν την συνεργασία τους και στους κινητήρες. Ο Αντρέας Μπρέμερ επικεφαλής του Ινστιτούτου Έρευνας Αγοράς Αυτοκινήτου στην πόλη του Έσσεν σε συνέντευξή του στην τηλεόραση της Deutsche Welle έδωσε περισσότερα στοιχεία για τη συνεργασία: «Η κατάσταση είναι δύσκολη και για τους δύο. Μια συνεργασία των αυτοκινητοβιομηχανιών αυτών -με παρόμοια κατασκευαστική φιλοσοφία- στους τομείς έρευνας και ανάπτυξης είναι σίγουρα θετική. Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα BMW και Daimler Benz έχασαν στο παρελθόν πολλές ευκαιρίες να συνεργαστούν. Ελπίζω ότι η συνεργασία θα τους ανοίξει νέους δρόμους και θα τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν την δεινή τους κατάσταση».

Συνεργασία στους τομείς έρευνας και ανάπτυξης

Η έδρα της BMW στο ΜόναχοBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Η έδρα της BMW στο ΜόναχοΕνδιαφέρον έχει βέβαια να μάθουμε ποια μορφή θα έχει η συνεργασία τους. Θα κατασκευάζει ο ένας κάποια κομμάτια ή εξαρτήματα, ο άλλος κάποια άλλα και μετά απλά θα συναρμολογούνται; «Η στενότερη συνεργασία ξεκινά από τους τομείς έρευνας και ανάπτυξης, λέει ο Γερμανός ειδικός. Όπως ακριβώς γίνεται και στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας. Η κατασκευή της μπαταρίας για παράδειγμα αφήνει πολλά περιθώρια συνεργασίας δύο κορυφαίων εταιριών που έχουν μεγάλη εμπειρία. Με τον τρόπο αυτό το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα πολύ καλύτερο από ότι αν κάθε εταιρία προσπαθεί μόνη της να βρει λύσεις. Περιμένω συνεπώς ότι από τη συνεργασία θα προκύψουν τεχνολογικά άλματα που θα φέρουν ξανά τη Γερμανία στην πρώτη γραμμή».

Υπαρκτός ο κίνδυνος περικοπών θέσεων εργασίας;

Ένα από τα κύρια ερωτήματα που συνοδεύουν κάθε συνεργασία, η οποία δεν αποκλείεται να καταλήξει σε συγχώνευση είναι ποια θα είναι η τύχη των εργαζομένων. Δεν αποκλείεται στα σχέδια των BMW και Daimler να μην είναι μόνο η συνεργασία στον τεχνολογικό τομέα. Ίσως η στενότερη συνεργασία οδηγήσει κάποτε σε περικοπή θέσεων εργασίας για να περιοριστούν οι δαπάνες. «Ο κίνδυνος είναι υπαρκτός, προειδοποιεί ο γερμανός ειδικός. Ας σημειωθεί ωστόσο ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και όχι στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης. Η συνεργασία BMW και Daimler Benz ξεκινά συνεπώς από την υψηλή τεχνολογία. Ενδεχομένως να διευρυνθεί στις προμήθειες εξαρτημάτων και υλικού. Υπάρχουν πολλά περιθώρια για την συνεργασία και σε αυτόν τον τομέα. Πιστεύω ότι τελικά το προτερήματα της συνεργασίας υπερτερούν των μειονεκτημάτων», καταλήγει ο Γερμανός ειδικός.

Thomas Helfrich/Σ. Γεωργακόπουλος

dw

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»