ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ - σε ενίσχυση των σιδηροδρομικών ...

Σε ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών προχωρά η Ε.Ε.
Την ίδια ώρα, τραίνο μαγνητικής ανύψωσης κατασκευάζει η Γερμανία

ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ τραίνων, που υφίστανται πολύωρες καθυστερήσεις σε ταξίδια που διασχίζουν σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα μπορούν από εδώ και στο εξής να διεκδικούν χρηματικές αποζημιώσεις. Το μέτρο αυτό δεν είναι παρά ένα από τα πολλά που προβλέπει το «σιδηροδρομικό πακέτο», που ψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο και ενισχύει τα δικαιώματα των επιβατών.

Το πακέτο προβλέπει επίσης την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών μετά το 2010, αλλά και την επιβολή κοινών κανόνων για τη φυσική κατάσταση μηχανοδηγών. Δικαίωμα εξαίρεσης θα έχουν, όμως, τα ευρωπαϊκά κράτη από τους κανόνες της οδηγίας, μέχρι το 2015.

Μαγνητικό τραίνο στη Γερμανία

Συμφωνία υπέγραψε το γερμανικό κρατίδιο της Βαυαρίας με την κρατική εταιρία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn και τον όμιλο Transrapid, που αποτελείται από τις Siemens και ThyssenKrupp, για την κατασκευή τραίνου μαγνητικής εναιώρισης (Maglev), που θα συνδέει το κέντρο του Μονάχου με το αεροδρόμιο της πόλης και θα είναι η πρώτη τέτοια εμπορική γραμμή στην Ευρώπη.

Το μόνο τέτοιο τραίνο σε λειτουργία στον κόσμο, είναι αυτό που συνδέει το αεροδρόμιο της Σανγκάη στην Κίνα με το αεροδρόμιο της πόλης. Το maglev έχει ανώτατη ταχύτητα άνω των 500 χλμ την ώρα και θεωρείται σύμβολο της τεχνολογικής υπεροχής της Γερμανίας.

Σοβαρή καθυστέρηση είχε αντιμετωπίσει, όμως, το πρόγραμμα μετά το δυστύχημα του Σεπτεμβρίου 2006, όταν ο πειραματικός συρμός εκτροχιάσθηκε κατά τη διάρκεια δοκιμαστικών διαδρομών, προκαλώντας το θάνατο 23 ανθρώπων. Ανάλογα σχέδια έχει και η Ιαπωνία, που προγραμματίζει τα εγκαίνια γραμμής maglev μέχρι το 2025.

www.kathimerini.gr με στοιχεία από Reuters και BBC









Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»