Αβέβαιο το μέλλον των GΜ και Chrysler, αμφίβολη η κρατική ενίσχυση

Ούτε η General Motors ούτε η Chrysler υπέβαλαν αποδεκτά σχέδια εξυγίανσης που θα τους επιτρέψουν να λάβουν επιπλέον κρατικές ενισχύσεις για να καταφέρουν να αποφύγουν την κατάρρευση, σύμφωνα με ανακοίνωση του Λευκού Οίκου.

Έτσι, αναμένεται το Ντιτρόιτ να πληγεί από μια ακόμη μεγαλύτερη κρίση που θα αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα και οι κορυφαίου του σύμβουλοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι καμία εκ των δύο τεράστιων εταιρειών είναι σε θέση να επιβιώσει, και έτσι δεν επιθυμούν τη διάθεση δημοσίων κονδυλίων για να κρατηθούν σε λειτουργία οι δύο προβληματικές. Σε μια τελευταία προσπάθεια, η κυβέρνηση έδωσε στις δύο εταιρείες μικρή διορία για να προσπαθήσουν να «πείσουν» την Ουάσιγκτον ότι αξίζει ο κόπος να διατεθούν κρατικά κονδύλια για τη διάσωσή τους.

Ο πρόεδρος Ομπάμα αναμένεται σήμερα το απόγευμα να προβεί σε δηλώσεις περί του θέματος, στο Λευκό Οίκο.

Η σχετική ομάδα εργασίας εκτιμά επίσης ότι το μέλλον της Chrysler ως ανεξάρτητου ομίλου αποτελεί «πραγματική πρόκληση» εξαιτίας της προβληματικής της δομής και της περιορισμένης γκάμας των προϊόντων της.

Σε δύο χωριστές εκθέσεις, η ομάδα εργασίας του Μπαράκ Ομπάμα ανέλυσε τις προοπτικές των δύο αμερικανικών επιχειρήσεων και τους όρους τήρησης της συμφωνίας με την Ουάσιγκτον τον περασμένο χρόνο κατ' εφαρμογή της οποίας έλαβαν βοήθεια 17,4 δισ. δολαρίων υπό μορφή δανείων.

Η ομάδα εργασίας έκρινε ότι οι δύο εταιρείες δεν εκπλήρωσαν τους όρους της συμφωνίας με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.

Στην περίπτωση της General Motors αναφέρεται ότι, αν και η εταιρεία σημείωσε πρόοδο στο σχέδιο αναδιάρθρωσής της, «η πρόοδος αυτή είναι πολύ αργή» και η GM συνεχίζει να βρίσκεται πίσω από τους ανταγωνιστές της.

Κατά συνέπεια, η ομάδα εργασίας εκτιμά ότι το σχέδιο της GM «δεν είναι βιώσιμο υπό τη σημερινή του μορφή», αν και η ίδια η εταιρεία είναι βιώσιμη, εάν η ηγεσία της δεσμευθεί στην εφαρμογή σχεδίου αναδιάρθρωσης ουσιαστικά επιθετικότερου».

Αντίθετα οι προοπτικές της Chrysler είναι πολύ πιο αβέβαιες. Η έκθεση που αφορά την τρίτη σε μέγεθος αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ότι η εταιρεία διαθέτει μια «δομικά ακατάλληλη επιχειρησιακή διάρθρωση» και ότι «η περιορισμένη σειρά των προϊόντων της καθιστούν μεγάλη πρόκληση την επιβίωσή της ως ανεξάρτητου κατασκευαστή».

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ομάδας εργασίας, η Chrysler θα μπορούσε να βρει έναν εταίρο ο οποίος θα σταθεροποιούσε την ανάπτυξη των νέων της προϊόντων και θα της επέτρεπε να κάνει την είσοδό της στην αγορά μικρών αυτοκινήτων. Σε αυτήν την περίπτωση «η Chrysler έχει μακροπρόθεσμα κάποιες προοπτικές επιβίωσης».

Ο ιταλικός όμιλος Fiat και η Chrysler υπέγραψαν τον Ιανουάριο προκαταρκτική συμφωνία με την προοπτική της σύμπηξης στρατηγικής σύμπραξης, με τη Fiat να αναλαμβάνει το 35% του κεφαλαίου του αμερικανικού ομίλου, με αντάλλαγμα την πρόσβασή του στην τεχνολογία της Fiat. Όμως αυτή η προκαταρκτική συμφωνία, η οποία αποτελεί στοιχείο-κλειδί στο σχέδιο ανάκαμψης της Chrysler, υπόκειται στην έγκριση της αμερικανικής κυβέρνησης.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AP, ΑΠΕ-ΜΠΕ






Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc