Η Ευρώπη Σήμερα | 16.01.2008

Το μέλλον του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου

Στο ευρωκοινοβούλιο το μέλλον του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου: στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και επιχορηγήσεις στην έρευνα, ζήτησε ο εισηγητής Γιώργος Χατζημαρκάκης, ευρωβουλευτής των Γερμανών Φιλελευθέρων

To μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας συζητήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με αφορμή σχετική έκθεση του Ελληνογερμανού ευρωβουλευτή των Φιλελευθέρων Γιώργου Χατζημαρκάκη. Το "δια ταύτα" της συζήτησης είναι η στήριξη δύο αιτημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας : Πρώτον, αναβολή για το 2015 της ευρωπαϊκής οδηγίας για λιγότερες εκπομπές ρύπων, επί ποινή προστίμου. Δεύτερον, μεγαλύτερη επιχορήγηση από τα ευρωπαϊκά κονδύλια για την έρευνα. Μάλιστα οι ευρωβουλευτές εκτιμούν ότι σε διαφορετική περίπτωση η βιομηχανία δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην υποχρέωση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ο Γιώργος Χατζημαρκάκης εξηγεί :

«Αυτή την υποχρέωση δεν μπορεί να την πραγματοποιήσει η βιομηχανία αν δεν βρει καινούριους πόρους για έρευνα. Να σας δώσω ένα παράδειγμα: οι Ιάπωνες έχουν μεγάλη επιτυχία με τα υβριδικά αυτοκίνητα. Πρέπει κι εμείς να βρούμε τρόπους και μηχανισμούς για να μειώσουμε το διοξείδιο του άνθρακα, παραδείγματος χάριν χρησιμοποιώντας μπαταρίες. Αλλά στην έρευνα της μπαταρίας εμείς οι Ευρωπαίοι είχαμε πέσει σε βαθύ ύπνο τα τελευταία πενήντα χρόνια, για να λέμε την αλήθεια...»

Ο Γιώργος ΧατζημαρκάκηςBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Ο Γιώργος Χατζημαρκάκης

Η αλήθεια είναι λοιπόν ότι η έρευνα χρειάζεται περισσότερα χρήματα. Γιατί όμως θα πρέπει να πληρώσουν οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι αυτά τα χρήματα; Εδώ οι απόψεις διίστανται. Πάντως ο Γιώργος Χατζημαρκάκης υποστηρίζει ότι θα πληρώσουμε ούτως ή άλλως το κόστος της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, διότι εάν η Κομισιόν τιμωρήσει με πρόστιμο την αυτοκινητοβιομηχανία για παραβίαση της σχετικής οδηγίας, τότε εκείνη θα μετακυλίσει το σχετικό κόστος στην κατανάλωση. Με απλά λόγια: τα αυτοκίνητα θα γίνουν απλησίαστα !

«Όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν πρόβλημα. Να πάρουμε το γερμανικό παράδειγμα της Φόλκσβαγκεν, μίας βιομηχανίας η οποία βγάζει και μικρά αυτοκίνητα, όπως τα Σκόντα ή το Πόλο, αλλά και μεγάλα, όπως την Πόρσε. Η τιμωρία που προβλέπεται από την πρωτοβουλία της Κομισιόν είναι 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Λοιπόν, η Φόλκσβαγκεν την τιμωρία αυτή θα την περάσει στους πελάτες».

Βέβαια όλα αυτά είναι υπό συζήτηση. Οι πιο ψύχραιμοι υπενθυμίζουν ότι η απειλή της μετακύλισης στον καταναλωτή είναι το πιο συνηθισμένο επιχείρημα της βιομηχανίας οποτεδήποτε αντιμετωπίζει κάποιο περιοριστικό μέτρο. Οι πιο "θερμόαιμοι" δηλώνουν ότι είναι απαράδεκτο να επιχειρείται αποψίλωση της νέας ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας πριν καν περάσει ένας μήνας από τη διεθνή διάσκεψη του Μπαλί για το κλίμα. Και μάλιστα να απειλεί με αυξήσεις η αυτοκινητοβιομηχανία, όταν η ίδια είχε υποσχεθεί προ ετών τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η υπόσχεση αυτή βασίστηκε όμως σε λανθασμένη εκτίμηση, υποστηρίζει ο Ελληνογερμανός ευρωβουλευτής :

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:

«Η βιομηχανία μαζί με την Κομισιόν βάλανε ένα πρόγραμμα για να φτάσουν σε κάποιο όριο, σε εθελοντική βάση. Δυστυχώς καμιά φορά δεν πραγματοποιούνται τα σχέδιά μας, ειδικά όταν δεν έχουμε τα απαραίτητα τεχνολογικά εργαλεία. Μάλλον είχε κάνει λάθος η βιομηχανία και τώρα είπε στην Κομισιόν και τους πολιτικούς «κοιτάξτε, δεν φτάνουμε τα όρια που εθελοντικά εμείς οι ίδιοι βάλαμε στον εαυτό μας. Μπορούμε να κάνουμε μία αλλαγή» ;

Την αλλαγή αυτή στηρίζει πλέον το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά η όποια απόφαση θα ληφθεί από το Συμβούλιο. Τις απόψεις της αυτοκινητοβιομηχανίας πρωθεί κυρίως η Γερμανία, γιατί η ίδια παράγει το 80% των αυτοκινήτων πολυτελείας που πωλούνται διεθνώς. Η Ελλάδα μάλλον συγκινείται περισσότερο από τις οικολογικές απόψεις και ευαισθησίες του Επιτρόπου Σταύρου Δήμα, ο οποίος δεν διστάζει να συγκρουστεί με το Βερολίνο. Μία καλή ευκαιρία για να ρωτήσουμε τον ευρωβουλευτή Γιώργο Χατζημαρκάκη: Αισθάνεται άραγε περισσότερο ΄Ελληνας ή ...Γερμανός ευρωβουλευτής ;

«Είμαι Γερμανός ευρωβουλευτής. Και αν δει κανείς το τί έγραψα σε αυτήν την έκθεση, θα μου έλεγε ότι είμαι πολύ Γερμανός... Η αλήθεια είναι ότι πραγματικά σκέφτομαι σαν Γερμανός, αλλά από την άλλη πλευρά αισθάνομαι ΄Ελληνας. Μιλάω ελληνικά με τα παιδιά μου έστω και με πολλά λάθη, αλλά τί να κάνω; Νομίζω ότι είναι καθήκον μου να μεταφέρω τη γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό και στα παιδιά μου...»

Γιάννης Παπαδημητρίου, Στρασβούργο

d.welle

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»