Οι ιστοσελίδες που διαμορφώνουν και συνειδήσεις...

Από καθημερινή

The Guardian

Οι λακκούβες κοντά στο σπίτι μου με ενοχλούν, αλλά, όπως ο περισσότερος κόσμος, ποτέ δεν μπήκα στον κόπο να κάνω κάτι γι’ αυτές. Πριν από λίγες μέρες, όμως, έκανα κάτι άλλο. Κοίταξα το FixMyStreet. com, (φτιάξε το δρόμο μου) μία από τις πιο πρόσφατες προσθήκες στην αξιοθαύμαστη και πρωτοπόρα σειρά κοινωνικά χρήσιμων ιστοσελίδων του MySociety. Ηταν πανεύκολο. Εδωσα τον ταχυδρομικό μου κώδικα και αμέσως εμφανίστηκε στην οθόνη ο χάρτης του δρόμου μου και των γειτονικών. Εκανα κλικ στο σημείο περίπου που είναι οι λακκούβες και περιέγραψα με μία πρόταση το πρόβλημα. Μετά, το site μου ζήτησε φωτογραφία. Ετσι, πετάχτηκα έξω, πήρα μία με το κινητό μου, τη μετέφερα στο desktop μου μέσω bluetooth (όλα τα σύγχρονα κινητά έχουν bluetooth) και με ένα κλικ την ανέβασα στο σάιτ.

Είναι πολύ νωρίς για να ξέρω αν η κίνησή μου θα έχει αποτέλεσμα. Ομως, 327 προβλήματα διορθώθηκαν με αυτή τη μέθοδο τον περασμένο μήνα. Αυτό είναι ιστοσελίδα: Κάνει πράγματα χρήσιμα για την κοινωνία.

Το MySociety έχει και άλλες χρήσιμες ιστοσελίδες, όπως την Pledgebank. com, στην οποία κάποιοι άνθρωποι δεσμεύονται να κάνουν κάτι κοινωνικά χρήσιμο, αν βρεθούν και κάποιοι άλλοι που να θέλουν να κάνουν το ίδιο. Υπάρχει και το theyworkforyou. com, που στη Βρετανία βοηθάει τον κόσμο να έρθει άκοπα σε επαφή με τον τοπικό βουλευτή του.

Τον τελευταίο καιρό, οι περισσότερες ειδήσεις σχετικά με το ίντερνετ αφορούν ιστοσελίδες κοινωνικών σχέσεων, όπως το myspace, το facebook, το bebo κτλ. Ομως, υπάρχουν πολύ πιο χρήσιμες κοινωνικές σελίδες. Βρισκόμαστε εν μέσω μιας μίνι άνθησης υπηρεσιών που χρησιμοποιούν τις μοναδικές δυνατότητες του ίντερνετ για να βοηθήσουν τον κόσμο να εμπλουτίσει τη ζωή του με νέους τρόπους. Τα SUN (κοινωνικά χρήσιμα δίκτυα) φθάνουν σε μέρη που το myspace δεν μπορεί. Προχθές εγκαινιάστηκε επίσημα το horsemouth.co.uk, ιστοσελίδα που προσφέρει εθελοντές καθοδηγητές για όσους το χρειάζονται- είτε αναζητούν συμβουλές επαγγελματικού προσανατολισμού για την αρχιτεκτονική, είτε έχουν πρόβλημα με τα ναρκωτικά και δεν μπορούν να το συζητήσουν με τους γονείς τους. Υπάρχουν πολλά ακόμα sites- αν όμως κανένα δεν σας ικανοποιεί, φτιάξετε το δικό σας. To ning.com θα σας βοηθήσει και γι’ αυτό.

Στην Ελλάδα, η αντίστοιχη ιστοσελίδα του fixmystreet για τον εντοπισμό των επικίνδυνων σημείων των δρόμων είναι η www. msfree.gr του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας.


Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»