ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 24/7/2008 |
ΟΜΙΛΙΑ κ. ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΕΦΟΡΕΙΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Κύριε Περιφερειάρχα,
Κύριε Νομάρχη,
Κύριε Δήμαρχε,
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Αγαπητοί εκπρόσωποι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης,
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους παριστάμενους για την ευκαιρία που μας δίνεται να έχουμε μια εποικοδομητική και, πάνω απ’ όλα, ειλικρινή συζήτηση. Μια συζήτηση η οποία έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει συνολικά την τουριστική κίνηση της Κεφαλλονιάς, εν εξελίξει, μάλιστα, της θερινής περιόδου.
Σήμερα, βρίσκομαι εδώ, για να κάνουμε ανοικτό διάλογο, να ανταλλάξουμε απόψεις, να καταθέσουμε ιδέες, να συζητήσουμε τα προβλήματα και κυρίως να δρομολογήσουμε λύσεις. Πιστεύω ειλικρινά ότι η ενεργή συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων στο εθνικό στοίχημα της πατρίδας μας, που είναι η τουριστική ανάπτυξη, είναι ο μόνος δρόμος για πετύχουμε το στόχο της βιώσιμης περιφερειακής ανάπτυξης.
Κυρίες και κύριοι,
Φίλες και φίλοι,
Ο τουρισμός είναι μια συλλογική ευθύνη. Ο τουρισμός δεν είναι ευθύνη μόνο της Πολιτείας, αλλά και της Αυτοδιοίκησης, των φορέων, των τοπικών κοινωνιών, του κάθε πολίτη ξεχωριστά. Γιατί ο τουρισμός μας αφορά όλους. Και μας αφορά όλους, γιατί όλοι κερδίζουμε -άμεσα ή έμμεσα- από την ανάπτυξη του τουρισμού. Η πολιτεία, από τη δική της πλευρά, έχει την υποχρέωση να δημιουργεί πρότυπα και μοντέλα επενδυτικών πρακτικών και επιχειρηματική και τουριστική συνείδηση που πρεσβεύουν τις αρχές της νέας τουριστικής πολιτικής.
Οι περιοδείες που έχω ξεκινήσει στην Ελλάδα στόχο έχουν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις διαμόρφωσης συγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης για κάθε περιφέρεια ξεχωριστά. Η νέα στρατηγική μας στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης βασίζεται σε συγκεκριμένους άξονες, που συνοψίζονται στο τρίπτυχο Ποιότητα – Πολυμορφία/Εξειδίκευση –Βιωσιμότητα παράλληλα με την προστασία του περιβάλλοντος. Με τον τρόπο αυτό ξεπερνάμε το μοντέλο του «ήλιου και της θάλασσας», το οποίο αναμφισβήτητα μας προσέφερε πολλά όλα τα προηγούμενα χρόνια. Επιχειρούμε να αμβλύνουμε την εποχικότητα που χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό το τουριστικό μας προϊόν προβάλλοντας νέες μορφές τουριστικής δραστηριότητας για συγκεκριμένες αγορές και συγκεκριμένα κοινά-στόχους. Γιατί μόνο με την εξειδίκευση μπορούμε να ανταποκριθούμε στους απαιτητικούς και ανταγωνιστικούς καιρούς που ζούμε.
Ταυτόχρονα, θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε το σύνολο της χώρας με ένα και μοναδικό τρόπο. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής είναι διαφορετικά, όπως οι δυνατότητες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Αντιλαμβάνεστε, συνεπώς, ότι κάθε επιχειρησιακό σχέδιο μπορεί και πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη τουριστική σήμανση, τη δική της μοναδική τουριστική ταυτότητα που θα συνδέεται ευθέως με τις γεωπολιτικές, γεωγραφικές, ιστορικές και πολιτισμικές πτυχές της.
Κυρίες και κύριοι,
Η Κεφαλλονιά αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της Ελλάδας, μια περιοχή με μοναδικά πλεονεκτήματα, ικανή να προσελκύσει τουρισμό ποιότητας. Ως το μεγαλύτερο νησί των Επτανήσων, η Κεφαλλονιά τα τελευταία χρόνια μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί τη σταθερή επιλογή όλο και περισσότερων ξένων, αλλά και Ελλήνων, επισκεπτών.
Οι ιδιαίτερες φυσικές ομορφιές που προσφέρουν τα σπάνια γεωλογικά φαινόμενα (Κουνουπόπετρα, Λίμνη Άκωλη, Καταβόθρες, Λιμνοσπήλαιο της Μελισσάνης), ο εθνικός Δρυμός του Αίνου (που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους 10 ελληνικούς εθνικούς δρυμούς), οι πολλές ποικιλόμορφες και γραφικές παραλίες, τα μοναστήρια και οι ναοί, όπως ο Ναός του Αγ. Γερασίμου, η παραδοσιακή αρχιτεκτονική και τα παραδοσιακά ήθη και έθιμα, καθιστούν την Κεφαλλονιά ικανή να προσφέρει πολλά περισσότερα από το κλασικό μοντέλο του «ήλιου και της θάλασσας».
Η πολυμορφία του Νομού Κεφαλλονιάς προσφέρεται για εξειδίκευση των τουριστικών μοντέλων που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα του τουρισμού στην περιοχή. Η φετινή τουριστική χρονιά είναι μια δύσκολη και κρίσιμη χρονιά. Το γεγονός αυτό έχει να κάνει με μια σειρά παραγόντων.
Ο πρώτος λόγος είναι η συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ- δολαρίου, η οποία και καθιστά συνολικά την Ευρώπη, έναν προορισμό πολύ ακριβό. Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται με το γεγονός ότι βρισκόμαστε πλέον τέσσερα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Έχει αποδειχθεί σε διεθνές επίπεδο ότι, όσο απομακρυνόμαστε από τα πρώτα χρόνια διοργάνωσης, η φιλοξενούσα χώρα σταδιακά χάνει τη λάμψη που της χάρισε η διοργάνωση ενός τέτοιου διεθνούς ακτινοβολίας αθλητικού γεγονότος. Πολύ περισσότερο όταν φέτος είναι μια Ολυμπιακή χρονιά.
Παρόλα αυτά, και βάσει των μέχρι στιγμής στοιχείων που έχουμε στη διάθεση μας, ο ελληνικός τουρισμός αντέχει. Και αυτό μας επιτρέπει να μιλάμε για συγκρατημένη αισιοδοξία. Συγκεκριμένα, όχι μόνο δεν έχουμε κάμψη που έχουν οι άλλες χώρες που λειτουργούν στην Ευρωζώνη, αλλά αντιθέτως είμαστε σε θέση να πούμε ότι σε όλα τα επίπεδα πραγματικά έχουμε συγκρατηθεί σε τέτοιο σημείο, που να λέμε ότι είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρωζώνης, που κρατά τις αντοχές της.
Ειδικότερα, για την Κεφαλλονιά και βάσει όλων των στοιχείων που διαθέτουμε μέχρι αυτή τη στιγμή, τη φετινή τουριστική χρονιά εκτιμάται μια σημαντική αύξηση της κίνησης που ως επί το πλείστον αφορά αφίξεις αλλοδαπών τουριστών από τη βόρεια Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, υπάρχουν σαφή στοιχεία υψηλής ζήτησης από διάφορες χώρες, κυρίως Ευρωπαϊκές. Ο Νομός Κεφαλληνίας και Ιθάκης δέχεται το ενδιαφέρον από τη Μεγάλη Βρετανία, τη Σουηδία, την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Τσεχία, τη Δανία και την Ολλανδία καθώς και από νέο-ανερχόμενες αγορές όπως η Ρωσία. Επίσης, η Κεφαλλονιά αντιστάθηκε ηρωικά στις αναίτιες, παράλογες και καταστροφικές φήμες και στην έντονη παραφιλολογία που είχε αναπτυχθεί για ενδεχόμενο μεγάλο σεισμό όχι μόνο για το νησί, αλλά και για άλλους τουριστικούς προορισμούς του Ιονίου Πελάγους.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σταθώ και να επισημάνω ότι φήμες τέτοιου είδους, απ’ όπου και αν προέρχονται, μόνο καλό δεν κάνουν στη διεθνή εικόνα της χώρας μας. Για το λόγο αυτό, θα ήθελα να ζητήσω απ’ όλους μεγαλύτερη υπευθυνότητα, ειδικότερα, όταν πρόκειται για την εικόνα του τουριστικού μας προϊόντος, με άλλα λόγια, για την ανάπτυξη και την προοπτική της Ελλάδας. Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης δίνει όλες του τις δυνάμεις στην καταπολέμηση των φημών αυτών, εντός του Ελλαδικού χώρου, με καμπάνια επικοινωνίας για την Κεφαλλονιά και τα νησιά του Ιονίου.
Αντιθέτως, λοιπόν, με τις φήμες αυτές, η Κεφαλλονιά σημείωσε τον Ιούνιο αύξηση των τουριστών κατά 25% σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο του 2007. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του αεροδρομίου, φέτος τον Ιούνιο προσγειώθηκαν στο νησί 37.000 τουρίστες με 460 πτήσεις ξένων αεροπορικών εταιριών. Αυτό σημαίνει ότι ήρθαν στο νησί, 7.000 τουρίστες περισσότεροι από τον Ιούνιο του 2007, με 76 περισσότερες πτήσεις ξένων αεροπλάνων. Ο τομέας του θαλάσσιου τουρισμού, παρουσιάζει σημαντικότατα περιθώρια και θετικότατες προοπτικές ανάπτυξης στην Κεφαλλονιά, ενώ παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και, ειδικότερα, κρουαζιερόπλοιων. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, όλοι την αναγκαιότητα δημιουργίας μαρίνων, μια δράση που αποτελεί, ούτως ή άλλως, προτεραιότητα για τη στρατηγική μας.
Ήδη, από τον προηγούμενο μήνα, έχω υπογράψει διακήρυξη για τη διενέργεια Δημόσιου Ανοικτού Πλειοδοτικού Διαγωνισμού για τον τουριστικό λιμένα Αργοστολίου με καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης φακέλων προσφορών την 27η Αυγούστου 2008. Σε ένα μήνα από σήμερα. Μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία θα αναδειχθεί ο ιδιώτης επενδυτής, ο οποίος θα αναλάβει την ολοκλήρωση των χερσαίων εγκαταστάσεων καθώς και τη διαχείριση – λειτουργία της Μαρίνας για σαράντα (40) χρόνια. Με αυτό τον τρόπο, μια χρόνια εκκρεμότητα λαμβάνει τέλος.
Παράλληλα, το Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών, εντός της ζώνης λιμένος του Ληξουρίου, με 84 θέσεις ελλιμενισμού, έχει ολοκληρωθεί και το μόνο που απομένει είναι η υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης παραχώρησης.
Επιπλέον, πρόθεση της ΕΤΑ είναι η ένταξη του έργου του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών του Φισκάρδου στην Δ’ Προγραμματική Περίοδο / ΕΣΠΑ 2007-2013, προκειμένου να πυκνώσει το δίκτυο των υφισταμένων τουριστικών λιμενικών έργων της Μαρίνας Γουβιών, Μπενιτσών και Παλαιοκαστρίτσας στην Κερκύρα, της Μαρίνας Λευκάδας, της Μαρίνας Αργοστολίου και της Μαρίνας Ζακύνθου.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται ο θαλάσσιος τουρισμός, με τους υψηλούς δείκτες προτίμησης στο Yachting ιδιαίτερα στο θαλάσσιο υποσύστημα του Ιονίου, που ως γνωστόν είναι θαλάσσια πύλη εισόδου της πατρίδας μας στη Δύση.
Κυρίες και κύριοι,
Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο τη στρατηγικής της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου, δίνει επιπλέον έμφαση και υψηλή σημασία στην Κεφαλλονιά. Στην πράξη και όχι στα λόγια.
Στο Γ’ κοινοτικό πλαίσιο στήριξης, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» (ΕΠΑΝ) στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κεφαλληνίας & Ιθάκης ενέταξε προς χρηματοδότηση σε Δράσεις τουρισμού 282 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού 21 εκατ. €
(που επιδοτούνται με Δημόσια Δαπάνη ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους).
Τα έργα αυτά αφορούν:
-ποιοτικό εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων, κάμπινγκ, ενοικιαζομένων επιπλωμένων δωματίων και διαμερισμάτων
-ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όλων των τουριστικών κλάδων,
-τη διάδοση και την καθιέρωση της ελληνικής κουζίνας,
-την ενίσχυση επιχειρήσεων εναλλακτικών μορφών τουρισμού
-το έργο προώθησης θεματικών μορφών τουρισμού όπως τη δημιουργία δικτύων πολιτιστικών στοιχείων και διαδρομών πολιτιστικού τουρισμού που αποτελεί μέρος του προγράμματος «Κάστρων Περίπλους».
Τα έργα που έχουν ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ΕΠΑΝ και αφορούν επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στον Αναπτυξιακό Νόμο είναι 2 και ανέρχονται σε 11,78 εκατ. €. Παράλληλα, το Υπουργείο έχει εντάξει στο ΕΠΑΝ και συνεχίζει να υλοποιεί Δράσεις συμπληρωματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, μετεκπαίδευσης και διασύνδεσης της τουριστικής εκπαίδευσης με την αγορά, συνολικού προϋπολογισμού 525.000 €, από τις οποίες έχουν ωφεληθεί περισσότεροι από 300 εργαζόμενοι, επιχειρηματίες και εποχιακά άνεργοι του τουριστικού τομέα.
Επίσης, το Υπουργείο, στο πλαίσιο του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» σχεδιάζει να εντάξει προς χρηματοδότηση Δράσεις κρατικών ενισχύσεων για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού, πάντοτε με γνώμονα την παροχή, προς τους επισκέπτες, υψηλού επιπέδου προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και έργα υποδομών.
Στον τομέα των υποδομών, το Υπουργείο εξετάζει τη χρηματοδότηση του έργου των Οικοτουριστικών διαδρομών Κεφαλληνίας & Ιθάκης, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 Ευρώ και για τις δύο νήσους, το οποίο αφορά σε ήπιες παρεμβάσεις για την ανάπτυξη του περιπατητικού τουρισμού.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών μας για την προβολή, προστασία και ανάδειξη των ΞΕΝΙΑ, προχωρούμε στην αξιοποίηση του ΞΕΝΙΑ Αργοστολίου μέσω της διενέργειας Πλειοδοτικού Διαγωνισμού για τη δημιουργία Ξενοδοχείου – Boutique με Συνεδριακό Κέντρο.
Θεωρούμε ότι η ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας είναι άμεσα συνυφασμένη με τη διαφύλαξη και αξιοποίηση της πολιτιστικής ταυτότητας, του περιβάλλοντος, της αρχιτεκτονικής και της παράδοσης κάθε τόπου. Ειδικότερα για την Κεφαλλονιά, πιστεύουμε ότι το μοναδικό φυσικό της περιβάλλον της παρέχει την αυθεντικότητα και την πολυμορφία που οφείλουμε όλοι μας να διαφυλάξουμε και τα επόμενα χρόνια.
Κυρίες και κύριοι,
Είμαστε αποφασισμένοι με συστηματικότητα να αντιμετωπίζουμε όλα τα προβλήματα που αφορούν στον κλάδο τουρισμού. Στον κλάδο που αποτελεί για την χώρα μας την βαριά βιομηχανία της. Όλες οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσουμε, δείχνουν τον δρόμο μπροστά. Σε ένα δρόμο που οδηγεί στην ενίσχυση των τοπικών οικονομιών, δημιουργώντας συνθήκες αισιοδοξίας και ανάτασης σε όλους τους κατοίκους της ελληνικής περιφέρειας. Στο πλαίσιο αυτό λάβαμε την πολιτική απόφαση της επίλυσης ενός από τα δυσκολότερα και χρονίζοντα προβλήματα του τουριστικού κλάδου. Με νομοθετική ρύθμιση επιλύεται το πρόβλημα της νόμιμης λειτουργίας σημαντικότατου αριθμού τουριστικών καταλυμάτων, που λειτουργούν χωρίς το νόμιμο ειδικό σήμα λειτουργίας του ΕΟΤ, ενώ προχωρούμε σε ρύθμιση και για το ζήτημα των κολυμβητικών δεξαμενών, όπου λαμβάνουμε ιδιαίτερα υπόψη την ασφάλεια και την υγιεινή των χρηστών, αλλά και την εικόνα που η ύπαρξη τους προσδίδει στα «κύρια και μη κύρια καταλύματα». Η δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για κάθε επισκέπτη – Έλληνα και ξένο- αλλά και για τους ίδιους τους εργαζόμενους, αποτελεί κύριο στόχο της νέας στρατηγικής μας. Η ποιότητα και η ασφάλεια αποτελούν την αδιαμφισβήτητη προτεραιότητά μας. Είναι υποχρέωσή μας να μην θέτουμε σε κίνδυνο τη θετική εικόνα της Ελλάδας. Όπως για τη λειτουργική τακτοποίηση των ξενοδοχείων έτσι και για τις πισίνες, δεν θα αφήσουμε άλλο το νομοθετικό κενό να αποτελεί ναρκοπέδιο για τη δημόσια εικόνα της χώρας.
Κυρίες και κύριοι,
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η μεγαλύτερη πληγή που ενδεχομένως αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός και η προσπάθειά μας για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη είναι τα φαινόμενα αισχροκέρδειας. Η αισχροκέρδεια δεν μπορεί, δεν επιτρέπεται να αμαυρώνει και να βλάπτει τη διεθνή εικόνα της χώρας μας. Γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να δείξουμε επιμονή, αυστηρότητα και αποφασιστικότητα στην καταπολέμηση φαινομένων αισχροκέρδειας και κυρίως στην καταπολέμηση φαινομένων που αποτυπώνουν έλλειμμα ποιότητας στην παροχή υπηρεσιών και κυρίως στις υπηρεσίες που αφορούν στην υγιεινή και την ασφάλεια των επισκεπτών.
Έχουμε θέσει ως πρώτιστη προτεραιότητα την ανάγκη σταθερών και μόνιμων ελέγχων σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητος, οι οποίοι εντείνονται από μήνα σε μήνα. Για το μήνα Ιούνιο σημειώνω ότι διεξήχθησαν πάνω από 250 έλεγχοι σε κύρια και μη κύρια καταλύματα. Θέλω να προσθέσω ότι κατά τη διενέργεια αιφνιδιαστικών ελέγχων -διότι εκεί είναι το σημαντικότερο, ο έλεγχος να μην είναι προβλεπόμενος αλλά να είναι αιφνιδιαστικός- σε τουριστικές περιοχές της χώρας ή σε χώρους μεγάλης διακίνησης τουριστών, όπως στα αεροδρόμια, τα λιμάνια και στους σταθμούς, έχει διαπιστωθεί ότι η προσπάθεια μας αποδίδει και μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματική για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση, πριν λίγες εβδομάδες, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, πραγματοποίησα αιφνιδιαστική επίσκεψη στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, έτσι ώστε να διαπιστώσω ιδίοις όμμασι αν υπάρχει σωστή συμπεριφορά και παροχή υπηρεσιών προς τους επισκέπτες της πατρίδας μας. Παράλληλα, καταγράφουμε και ελέγχουμε όλα τα φαινόμενα, όπως σας είπα, αισχροκέρδειας, τα οποία γνωρίζουμε από καταγγελίες και παράπονα διαφόρων επισκεπτών και καταναλωτών.
Εδώ θα υπενθυμίσω για μία ακόμη φορά ότι έχουμε δημιουργήσει και λειτουργούμε την τηλεφωνική γραμμή 1572, που μέσα από καταγγελίες και παράπονα μπορούμε άμεσα να ελέγξουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας και να επιβάλουμε τις απαιτούμενες κυρώσεις. Η γραμμή αυτή λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και έχει τεθεί από την πρώτη στιγμή στην υπηρεσία του Έλληνα καταναλωτή, του Έλληνα εσωτερικού επισκέπτη, αλλά και των πολλών ξένων επισκεπτών που παρακαλούμε από την πρώτη στιγμή να μας βοηθήσουν με τη δική τους συνδρομή, προκειμένου να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση τέτοιου τύπου προβλημάτων. Διότι, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τουρισμός είναι μια συλλογική ευθύνη. Η τουριστική συνείδηση μας αφορά όλους, γιατί ο τουρισμός μάς αφορά όλους. Όλοι κερδίζουμε από τον τουρισμό. Και αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση στον καθένα και στην καθεμία ξεχωριστά.
Κυρίες και κύριοι,
Είναι αλήθεια ότι έχουμε θέσει τον πήχη ψηλά. Ωστόσο, να είστε σίγουροι πως δεν θα κάναμε κάτι τέτοιο αν δεν είχαμε όλες τις προϋποθέσεις για να πετύχουμε. Στη νέα εποχή που διαμορφώνεται, ο ελληνικός τουρισμός καλείται να γίνει ανταγωνιστικός και βιώσιμος σε δωδεκάμηνη βάση. Καλείται να διαφοροποιηθεί από το μονοδιάστατο πρότυπο του «ήλιου και της θάλασσας» και να εκσυγχρονιστεί σε όλους τους τομείς, προβάλλοντας ένα τουριστικό προϊόν που θα ικανοποιεί απόλυτα τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη. Και σε αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και η συνάντηση που είχα την προηγούμενη εβδομάδα με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών. Ο στρατηγικός σχεδιασμός που υλοποιούμε χαράσσει νέους δρόμους στον ελληνικό τουρισμό τους οποίους, αν τους ακολουθήσουμε με επιμονή και υπομονή, θα κατακτήσουμε το μέλλον. Η ευθύνη της τουριστικής ανάπτυξης της Ελλάδας δεν είναι μία προσωπική υπόθεση. Είναι ένα όραμα που αφορά όλους τους Έλληνες στο βαθμό που ο τουρισμός αντικατοπτρίζει το σύγχρονο πρόσωπο της χώρας μας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Comments