410 εκατ. ευρώ ετησίως για ιδιαίτερα
Στο «κυνήγι» εκπαιδευτικών που παρανομούν, οι εισαγγελείς λαμβάνουν... αποκαλυπτικές καταθέσεις από αποφοίτους λυκείου

Του Αποστολου Λακασα

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι οι γονείς δαπανούν 410,6 εκ. ευρώ ετησίως για ιδιαίτερα μαθήματα των παιδιών τους. Απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς διορισμένους σε σχολεία, και τους ζητούν να βοηθήσουν τα παιδιά στα Αρχαία, Μαθηματικά, Εκθεση, Φυσική. Ομως, οι 145.287 διορισμένοι εκπαιδευτικοί σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία - και όχι οι περίπου 70.000 αδιόριστοι - απογορεύεται να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, με ποινές που φθάνουν από 3μηνη στέρηση μισθού ως και απόλυση (ν. 1566/85). Αρα δεν δηλώνουν στην Εφορία την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, και τα «400 τόσα» εκ. ευρώ αποτελούν μία τεράστια «μαύρη τρύπα» στα φορολογικά έσοδα της χώρας. Πριν από λίγες ημέρες ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Γ. Σανιδάς σε παραγγελία του προς τους εισαγγελείς της χώρας ζήτησε να ερευνηθεί εάν εκπαιδευτικοί παραβιάζουν το νόμο 1566/85 καθώς και την φορολογική νομοθεσία. Ηδη σε ορισμένες περιοχές (Λάρισα, Πάτρα) άρχισαν προκαταρκτικές εξετάσεις με μάρτυρες ακόμη και αποφοίτους λυκείου και δεν αποκλείονται μηνύσεις. Ομως οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν. Χαρακτηρίζουν τα ιδιαίτερα ως τον μόνο τρόπο να ενισχύσουν τα χαμηλά τους εισοδήματα, και μιλούν για υποκρισία. Μάλιστα, ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ κ. Γρ. Καλομοίρης μιλώντας στην «Κ» ήταν ιδιαίτερα οξύς: «Μπορεί η Δικαιοσύνη να λειτουργεί έτσι, ώστε επί της ουσίας να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των φροντιστηρίων;» ανέφερε.

Πού βρίσκεται η αλήθεια; Ποιος ο ρόλος του υπουργείου Παιδείας; Μήπως η απαγόρευση των ιδιωτικών μαθημάτων απλώς μεταθέτει την αρμοδιότητα των ελέγχων; Πώς μπορεί να ελεγχθεί αυτή η τεράστια αγορά με διάφορες πτυχές (για παράδειγμα, από την μια, οι «μεγαλοκαθηγητάδες» που ασυδοτούν καθώς υπόσχονται υψηλούς προφορικούς βαθμούς και εκμεταλλεύονται το προφίλ τους εντός της τοπικής κοινότητας, και, από την άλλη, οι πρωτοδιόριστοι που καταφεύγουν στα ιδιαίτερα για ένα επιπλέον εισόδημα); «Η πολιτεία με αυτή την πραγματικότητα έχει συμβιβασθεί» συμπληρώνει ο κ. Καλομοίρης.

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, η οποία στηρίχθηκε στην Ερευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για το 2005, η ετήσια δαπάνη των οικογενειών φθάνει τα 410,63 εκ. ευρώ, εκ των οποίων η πλειονότητα (90%) είναι από γονείς μαθητών γυμνασίου και λυκείου (το 10% αφορά μαθητές δημοτικού). Μάλιστα, ο επιστημονικός συνεργάτης του ΚΑΝΕΠ/ κ. Ν. Παΐζης, εκτίμησε ότι υπάρχουν και άλλα αδήλωτα έξοδα. Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, το κόστος ανά ώρα κυμαίνεται από 20 έως και 80 ευρώ. Ανά περιφέρεια, τα περισσότερα χρήματα δαπανούν οι γονείς στην Πελοπόννησο (0,61% των ετήσιων δαπανών) και τα λιγότερα του Νοτίου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων (0,08% για κάθε περιοχή). Η ΟΛΜΕ καταδικάζει τα ιδιαίτερα, όμως «κατανοεί τους συναδέλφους. Είναι απαράδεκτο να κάνουν δεύτερη δουλειά. Ομως πρέπει να ζήσουν την οικογένειά τους, πέρα από τα λόγια των νόμων...» λέει ο κ. Καλομοίρης, τονίζοντας ότι το σύστημα ευνοεί την παραπαιδεία, είτε αυτό λέγεται οργανωμένο φροντιστήριο είτε ιδιαίτερο μάθημα.

from kathimerini. ---------lornion.blogspot.com

Comments

lornion said…
Μα οι ίδιοι εκπαιδευτικοί κατήντησαν πάρεργο το γυμνάσιο και το λύκειο .Ειναι αναμφισβήτητο πως προτιμούσαν το ιδιαίτερο στο σπίτι που εξελίχθηκε σε φροντιστήριο .Επομένως προς τι η υπαρξη σχολείων που δεν προσφέρουν γνώση?Αςμελετηθεί το θέμα εκ ¨βάθρων ,ισως έτσι μάθουμε τι θέλουν και τα παιδιά μας.

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc