o Στιβεν Χόκινγκ γνωρίζει την ελλειψη βαρύτητας

Ο Στίβεν Χόκινγκ γνωρίζει την έλλειψη βαρύτητας

Εχει εντρυφήσει στη φύση της βαρύτητας. Τώρα θα γνωρίσει την έλλειψή της. Ο διεθνούς φήμης αστροφυσικός Στίβεν Χόκινγκ πρόκειται σήμερα να πετάξει σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας με το αεροσκάφος «G-Force-One».

Ο Χόκινγκ θα πετάξει χωρίς την αναπηρική πολυθρόνα και χωρίς το σύστημα που του επιτρέπει την επικοινωνία με τον έξω κόσμο, ενώ θα συνοδεύεται από ιατρική ομάδα για να αποφευχθούν απρόοπτα. «Θα δώσουμε στον ειδικό στη βαρύτητα την ευκαιρία να βιώσει τη μηδενική βαρύτητα» δήλωσε ο διευθυντής της εταιρείας Zero Gravity Corporation, Πίτερ Διαμαντίδης.

Ενθουσιασμένος

«Για κάποιον σαν εμένα, του οποίου οι μύες δεν λειτουργούν και πολύ καλά, η ιδέα της έλλειψης βαρύτητας ακούγεται πολύ καλή», είπε ο Χόκινγκ. Η έλλειψη βαρύτητας θα «σηκώσει» τον Χόκινγκ από το κάθισμα του αεροπλάνου και θα τον αφήσει να αιωρείται για 30 περίπου δευτερόλεπτα, προτού τον επιστρέψει ομαλά στο κάθισμά του. «Μελετώ τη βαρύτητα και τις μαύρες τρύπες σε όλη μου τη ζωή, γι’ αυτό με ενθουσιάζει η ιδέα του να νιώσω από πρώτο χέρι την έλλειψη βαρύτητας», είπε ο Χόκινγκ.

Η πτήση με το ειδικά διασκευασμένο Μπόινγκ 727 μοιάζει με «τρενάκι του λούνα παρκ». Το αεροσκάφος απογειώνεται από τον διάδρομο των διαστημικών λεωφορείων στο διαστημικό κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα. Φθάνει σε ύψος 30.000 ποδιών (10 χιλιομέτρων), δηλαδή στο ύψος στο οποίο πετούν τα συμβατικά πολιτικά αεροσκάφη και αρχίζει να διαγράφει μια οξυκόρυφη καμπύλη. Ανεβαίνει με μεγάλη κλίση και, σαν να έχει φθάσει στην κορυφή εικονικού λόφου, «κοιτάζει» απότομα προς τα κάτω και αρχίζει να χάνει ύψος, πέφτοντας στα 8.000 πόδια (2.500 μέτρα). Στα 30 δευτερόλεπτα που κρατά η ελεύθερη πτώση, οι επιβάτες βιώνουν συνθήκες έλλειψης βαρύτητας. Μπορούν να λύσουν τις ζώνες ασφαλείας και να αιωρούνται. Στη συνέχεια το αεροπλάνο σταθεροποιείται και ανεβαίνει αρχίζοντας μία ακόμη παραβολική τροχιά. Τα «σκαμπανεβάσματα» επαναλαμβάνονται δίνοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να νιώσουν για λίγο σαν τον σούπερμαν και να δοκιμάσουν τις αντοχές τους. Κάποιοι ανακαλύπτουν ότι είναι περιορισμένες, εξ ου και το παρατσούκλι «vomit comet» (ρουκέτα-εμετός) που έχει δοθεί στο G-Force-One.

Στη σημερινή πτήση, το G-Force-One θα πραγματοποιήσει μια μόνο παραβολική διαδρομή, για να μη δημιουργηθούν προβλήματα στην υγεία του 65χρονου επιστήμονα. Ο Χόκινγκ, πάσχει από αμυοτροφική σκλήρωση, μια ασθένεια που είναι γνωστή και ως νόσος Λου Γκέριγκ. Κινείται με αναπηρική πολυθρόνα και μιλάει με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, που μετατρέπει σε φωνή τις κινήσεις μυών στο μάγουλό του. O συγγραφέας του μπεστ σέλερ «Μια σύντομη ιστορία του χρόνου» είναι καθηγητής μαθηματικών στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, στην ίδια έδρα που κάποτε κατείχε ο Νεύτων.

Προνόμιο

Για την εταιρεία, η πτήση του Χόκινγκ είναι η καλύτερη διαφήμιση. «Η μεταφορά του δρος Χόκινγκ μας βοηθάει να δείξουμε ότι αυτή η μοναδική εμπειρία, που κάποτε ήταν προνόμιο μόνο των αστροναυτών, τώρα είναι ανοικτή για τον καθένα», είπε ο Πίτερ Διαμαντίδης.

Για τον Χόκινγκ, όμως η πτήση αυτή δεν είναι παρά μία προθέρμανση. Ο Βρετανός καθηγητής πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ο στόχος του είναι να πετάξει στα όρια του Διαστήματος με τις εμπορικές πτήσεις που αναμένεται να ξεκινήσουν το 2009. Οι πτήσεις αυτές (sub-orbital flights) με τα αεροσκάφη της Virgin Galactic εταιρείας του Ρίτσαρντ Μπράνσον θα φθάνουν στα 110 χιλιόμετρα ύψος, προσφέροντας στους επιβάτες τη θέα του Διαστήματος και της γης από ψηλά. Για τη δίωρη πτήση, που θα επιστρέφει στο σημείο από όπου ξεκίνησε, οι επιβάτες θα καταβάλουν 200.000 δολάρια έκαστος.

Αντίθετα, οι πτήσεις με το G-Force-One, όπως αυτή που θα μεταφέρει σήμερα τον Χόκινγκ, κοστίζουν 3.000 δολάρια κατ’ άτομο. Ο Χόκινγκ θα πετάξει δωρεάν, ενώ συνεπιβάτες του, εκτός από το ιατρικό προσωπικό, θα είναι και κάποιοι τυχεροί που κέρδισαν τις θέσεις τους σε λαχνό φιλανθρωπικών σωματείων. Το G-Force-One έχει μεταφέρει περίπου 2.500 άτομα από το 2004, ενώ ο νεότερος επιβάτης ήταν 12 χρόνων.

Εκπαίδευση

Τέτοιες πτήσεις κάνει τα τελευταία 40 χρόνια η ΝASA για να εκπαιδεύσει τους αστροναύτες σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας. Η εμπειρία μοιάζει με αυτή που νιώθουν όσοι πραγματοποιούν ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο, με τη διαφορά ότι το κέλυφος του αεροσκάφους τους προστατεύει από τον δυνατό άνεμο. Η επαναφορά της βαρυτικής έλξης γίνεται σταδιακά, δίνοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να πατήσουν σιγά σιγά στο δάπεδο του αεροσκάφους.

Αλλά οι πραγματικά αποφασισμένοι και γνησίως πλούσιοι δεν κάνουν ούτε πτήσεις στα 10 χιλιόμετρα με το G-Force-One ούτε γράφονται στις λίστες αναμονής για πτήσεις στα 110 χιλιόμετρα με την Virgin Galactic. Παίρνουν το ρωσικό Σογιούζ και πηγαίνουν απευθείας στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Πέντε το έχουν ήδη πράξει. Ο τελευταίος εξ αυτών, ο Ουγγροαμερικανός Τσαρλς Σιμόνι, πέρασε 15 μέρες σε τροχιά στα 350 χιλιόμετρα πάνω από τη γη και επέστρεψε μόλις το περασμένο Σάββατο. πηγή καθημερινή. επιλογές lornion.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc