σημειωματάριο .της ΕΜπίστικα από καθημερινή

«L’ AMOUR-LA DANSE», ο Ερωτας, ο Χορός και ο Θρίαμβος των B‚ZART BALLET LAUSANNE στις δύο αθηναϊκές παραστάσεις για τα 70χρονα της ΕΛΕΠΑΠ...


Φινάλε υποβλητικό της παράστασης «L’ AMOUR - LA DANSE» των Μπαλέτων Μπεζάρ - Λωζάννης, με τον φακό της ΕΛΜΠΙ, είναι οι στιγμές της ανταμοιβής των έξοχων χορευτών και χορευτριών του Μπεζάρ, με χειροκρότημα - χείμαρρο από το κατάμεστο, με φίλους της ΕΛΕΠΑΠ, «Παλλάς».





























Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του «Ευαγγελισμού» κ. Γιώργος Διαμαντόπουλος, χειρουργός, η σύζυγός του, πρόεδρος της ΕΛΕΠΑΠ κ. Μαίρη Καρέλλα - Διαμαντοπούλου, η πριγκίπισσα Ειρήνη και η κ. Παρασκευή Διαμαντοπούλου, στο κατάμεστο «Παλλάς».





Στην πρώτη σειρά ο κ. Αντρίκος Α. Παπανδρέου με τη σύζυγό του Μαριάννα. (φωτο ΕΛΜΠΙ)

Tης Eλενης Mπιστικα

Συστρατεύθηκαν οι πιστοί του χορού, οι φανατικοί θαυμαστές του Μορίς Μπεζάρ με τους υποστηρικτές του τιτάνειου έργου που επιτελεί, σε καθημερινή βάση, η ΕΛΕΠΑΠ, η Ελληνική Εταιρία Προστασίας και Αποκαταστάσεως ανάπηρων παιδιών, επί 70 χρόνια και το αποτέλεσμα: ένας θρίαμβος του Χορού στην επαναστατική του εξέλιξη από τον κλασικό, στον μοντέρνο, στο μετα-μοντέρνο, σε σύλληψη και δημιουργία του Μαρσεγιέζου «Πολίτη του Χορού» Μορίς Μπεζάρ, που κλείνει τα 80 του χρόνια αέναης θαυμαστής χορογραφικής δουλειάς, με κλονισμένη την υγεία του, αλλά με το πνεύμα του ζωηρό, αστείρευτα νεανικό!

«Είμαι ενθουσιασμένος που η ομάδα μου, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, μπορεί με την τέχνη της να συμπαρασταθεί στο έργο σας» –λέει ο Μορίς Μπεζάρ στον χαιρετισμό που έστειλε στο πρόγραμμα, υπόδειγμα καλαισθησίας και ενημέρωσης– για τις δύο παραστάσεις του μπαλέτου του, που δόθηκαν, χθες και προχθές, στη φθινοπωρινή Αθήνα ’07. Χάρις σε μια θαυμαστή συγκυρία συνέπεσε ο εορτασμός των 80 χρόνων του «μετρ του χορού» με τα 70 χρόνια της ΕΛΕΠΑΠ. «Η καρδιά μας, η σκιά μας, όλος ο δυναμισμός μας θα είναι κοντά σας σε αυτή τη χώρα, την Ελλάδα, με την οποία μας συνδέουν τόσο υπέροχες αναμνήσεις», καταλήγει το μήνυμα του Μπεζάρ, που χειροκροτήσαμε στο Ηρώδειο, στην Επίδαυρο. Και η λευκή ανθοδέσμη που εναποθέτει ευλαβικά χορευτής με σμόκιν στην άκρη της σκηνής, ενώ όλη η Ομάδα Χορού υποκλίνεται και αντιχειροκροτεί το κατάμεστο «Παλλάς», είναι η έκφραση ευχαριστίας για όλους όσοι συμμετέχουν στην ιεροτελεστία χορού, μουσικής και λατρευτικής των νιάτων και της σωματικής ομορφιάς, αλλά και για το κοινό που την παρακολούθησε, εκστατικό, ξεσπώντας σε χειμάρρους χειροκροτημάτων ανάμεσα στις αλλαγές της μιας χορευτικής δημιουργίας στην άλλη! Πραγματικά, θεωρούμε τον εαυτό μας τυχερό όσοι παρακολουθήσαμε στην «πρεμιέρα» της Τετάρτης 24 και την επανάληψη της Πέμπτης 25/10 την παράσταση «Ο Ερωτας - ο Χορός» από το μπαλέτο Λωζάννης, μόνιμη πλέον έδρα του Μπεζάρ, ύστερα από τα «Μπαλέτα του Αιώνα» του ιδίου.

Το πρόγραμμα άνοιξε με την «Ιεροτελεστία της Ανοιξης», σε μουσική Στραβίνσκι, που, σε χορογραφία Νιζίνσκι, θεωρήθηκε επανάσταση στον χορό, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παρίσι, στο Θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων το 1913. Από τότε αγαπήθηκε στις διάφορες χορογραφικές της μορφές. Εδώ, σε χορογραφία Μπεζάρ, σε συναρπαστικό θέαμα και ρυθμό ξεκίνησε και τελείωσε η παράσταση που φέρει την υπογραφή του μεγάλου δημιουργού της Ομάδας, χορευτή και κορυφαίου χορογράφου Μορίς Μπεζάρ. Το αθάνατο ερωτικό ζευγάρι του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας από τους Κατερίνα Σάκινα - Ζιλιέν Φαβρό στην «πρώτη» και Λουίζα Ντίαζ Γκονζάλες - Μαρτέν Βεντέλ στις 25, χορεύει σε μουσική Μπερλιόζ και εμφανίζεται, σαν συνδετικός κρίκος της έκφρασης «Χορός - Ερωτας», σε πολλές χορογραφίες, με διαφορετικές μουσικές, όλες κλασικές πλέον. Μάλερ, Γκουνό, Μότσαρτ, Γιόχαν Στράους συνοδεύουν χορογραφίες του Μπεζάρ με τους πανέμορφους χορευτές - σολίστες, ενώ στους «Επτά Ελληνικούς Χορούς» η μουσική του φίλου και συνεργάτη του Μίκη Θεοδωράκη δένει δημιουργικά τα δύο πηγαία ταλέντα του 20ού αιώνα, που χειροκροτεί ο 21ος και υποκλίνεται μπροστά τους! «Πουέντ κλασικού χορού με μουσική Θεοδωράκη και τρίλια μπουζουκιού;», ρωτά το πρόγραμμα. «Και γιατί όχι»; Οι πουέντ δεν ενοχλούν όταν η χορογραφία ακολουθεί τη μουσική και οι χορευτές δένονται σε κύκλο ρωμαλέου ζεϊμπέκικου στο «Να ’ταν η ζωή μας όλη Σαββατόβραδο». Ενα - ένα κύλησαν μπροστά σε έκθαμβα μάτια τα χορευτικά, με το τραγούδι των Queen, U2, Ζακ Μπρελ - Barbara και του Φρέντι Μέρκιουρι που, εμβληματική φωνή και από τα πρώτα θύματα του έιτζ, τραγουδούσε στη σκηνή «Η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί». Και τι συγκίνηση όταν στο χορευτικό της «Κάστα Ντίβα» του Μπελίνι, ακούστηκε η φωνή της Μαρίας Κάλλας. Δύο παραστάσεις αξιώθηκε η Αθήνα του «ΟΧΙ», που, προς τιμήν της, λέει πάντα «ναι» στην ποιότητα και στον σπουδαίο σκοπό! Και αυτά τα δύο συγκέντρωσε και αντάμειψε με πηγαίο χειροκρότημα στο κατάμεστο «Παλλάς», πλατεία, θεωρεία, η προσφορά της ΕΛΕΠΑΠ. Ολη η Αθήνα που μετράει ήταν εκεί, σαν σε μια τεράστια συγκέντρωση φίλων της ΕΛΕΠΑΠ και της άξιας ισόβιας προέδρου της, της κ. Μαίρης Καρέλλα - Διαμαντοπούλου και των δραστήριων κυριών του Δ.Σ., Αγάθη Δουρμούσογλου, Ηρώ Κόβα, Α΄ και Β΄ αντιπρόεδρος, γενική γραμματέας Μαριάννα Μόσχου, πανταχού παρούσες ευχαριστούσαν και μιλούσαν για τον άθλο των παραστάσεων που έκανε δυνατό η μεγάλη χορηγία της Εθνικής Τράπεζας, του Martini - Baccardi, του επίσημου αερομεταφορέα Ολυμπιακή, των χορηγών επικοινωνίας ΑΝΤ1, Ρ/Σ 97,2 και του «Κ» και της «Καθημερινής».

Τη μετάκληση - οργάνωση παραγωγής έφερε σε πέρας για τη Sempio ο Στέλιος Κωνσταντινίδης, ενώ για την αρτιότητα υλοποίησης του προγράμματος υπεύθυνη η Ρόζμαρι Χατζηιωάννου. Πάνω απ’ όλα το τάξιμο των νέων, πανέμορφων χορευτών και χορευτριών της ομάδας Μπεζάρ στον κόσμο του Δασκάλου και χορογράφου τους, όπως υποκλίνονταν και σήκωναν ψηλά το χέρι, σε όρκο αγώνα για τον Χορό και τον Ερωτα, ήταν αυτό που σφράγισε την επιτυχία των παραστάσεων. Μαζί και το σεβαστό χρηματικό ποσό που θα δοθεί για τη δημιουργία του νέου στόχου της ΕΛΕΠΑΠ, που στα 70 χρόνια συνεχούς προσφοράς της δημιουργεί το «Νέο Σπίτι», που θα κάνει δυνατή τη σταδιακή μετάβαση νέων με αναπηρία από το σπίτι τους με την οικογένειά τους, σε μια Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης. Για να μην τους φοβίζει, αυτούς και την οικογένειά τους, το «αύριο»... Για όλα αυτά το χειροκρότημα, από καρδιάς! Για την «παράσταση μέσα από την παράσταση», τις παρουσίες στην «πρώτη» με φωτογραφίες στα κλεφτά, σειρά παίρνουν τα «ΕΛΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ» στο «Κ» της κυριακάτικης «Καθημερινής» 4/11. Για να πάρετε μια ιδέα, Αντρίκος Παπανδρέου, πριγκίπισσα Ειρήνη, Λένα Τριανταφύλλη, Νίκη Αχ. Καραμανλή, Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου, Κάτια Ιωαννίδου, Απόστολος Ζαμπέλας, Κλαίρη Γαλανοπούλου, από το Ιδρυμα Ωνάση, Ολγα Καρατζά, Γέλη Αγγελοπούλου, Πάνος και Δανάη Μανιά, Μαρία Γ. Κομνηνού, Αλέξανδρος και Ετα Σαμαρά, Μανώλης και Εφη Νειάδα, Σωτήρης και Τατιάνα Ιωάννου, Μιχάλης και Βίλλυ Δαλακούρα, Γιώργος Τακόπουλος, αλλά και Εβελίνα Παπούλια...


Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»