Ζώντας στη Γερμανία | 21.11.2008

"Γκάζι" για την ελληνική κουζίνα

"Όταν οι άλλοι τρέχουν δεν μπορούμε να πηγαίνουμε περπατώντας" λέει ο σεφ Λεφτέρης Λαζάρου. Στη Γερμανία απαιτείται αξιοποίηση των ελληνικών προϊόντων, αναβάθμιση του υπάρχοντος δυναμικού, καθιέρωση ποιοτικών κριτηρίων

Τα προϊόντα ήταν εκλεκτά: λάδι εξαιρετικής ποιότητας από έξι περιοχές της Ελλάδας και φέτα ως βάση για γαστριμαργικές δημιουργίες. Σταρ της βραδιάς ο Έλληνας σεφ Λευτέρη Λαζάρου, για την παρουσίαση της ελληνικής κουζίνας σε ένα ειδικευμένο κοινό στο Orlando Keller, το ρεστοράν του Γερμανού σεφ Schubeck στο Μόναχο.

Να αυξήσουμε την υπεραξία των ελληνικών προϊόντων

Το μαγείρεμα και οι εφαρμογές είναι που «αυξάνουν την υπεραξία του προϊόντος», λέει ο Λευτέρης Λαζάρου και η ελληνική κουζίνα την έχει πολύ περισσότερο ανάγκη απ΄ ότι οι προωθημένοι Ιταλοί, Ισπανοί, Γάλλοι: «Όταν και οι άλλοι συνεχίζουν να τρέχουν γιατί και οι ανταγωνιστές μας τρέχουν, εμείς πρέπει να τους περάσουμε στο τρέξιμο για να τους φτάσουμε, δεν μπορούμε να πηγαίνουμε περπατώντας, Πρέπει να κάνουμε τη μεγάλη υπέρβαση, αν αυτοί τρέχουν τα 100 μέτρα σε 10 δεύτερα, εμείς πρέπει να τα τρέξουμε σε εφτά. Καθιέρωση ποιοτικών κριτηρίων μηχανισμού εφαρμογής τους ζητά ο σεφ Λεφτέρης ΛαζάρουBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Καθιέρωση ποιοτικών κριτηρίων μηχανισμού εφαρμογής τους ζητά ο σεφ Λεφτέρης ΛαζάρουΔιότι από πίσω έρχονται οι άλλοι, οι Τούρκοι πιέζουν, ακολουθούν Τυνησία, Μαρόκο, ο τουρισμός πηγαίνει προς εκείνα τα μέρη, έχουμε την οικονομική κρίση , όμως δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι ο καταναλωτής για το φαγητό του θα συνεχίσει να ξοδεύει πρέπει να κερδίσουμε από την πίτα αυτή».

Αξιοποίηση του υπάρχοντος δυναμικού

Η ελληνική κουζίνα στη Γερμανία σε γενικές γραμμές έχει ταυτιστεί μέχρι τώρα με ό,τι πρόχειρο έχει να δείξει: «πιάτο Ποσειδώνας», «πιάτο Αφροδίτη», «πιάτο Μετέωρα» κοκ. Μπορεί να αξιοποιηθεί και να αναβαθμιστεί αυτό το υπάρχον δυναμικό, ή θα πρέπει να τραβηχτεί μια διαχωριστική γραμμή; Ο κ. Λαζάρου βλέπει δύο επιλογές: «ή αυτόν τον άνθρωπο να τον ‘φτιάξω’, γιατί κανείς δεν τον βοήθησε, έφυγε από την ΟPEL που έβαζε φανάρια, προφυλακτήρες και άνοιξε έναν «Παρθενώνα». Κανείς δεν τον βοήθησε από την Ελλάδα να μην ταλαιπωρήσει την ελληνική κουζίνα. Ή θα πρέπει λοιπόν να τον μάθω, ή θα πρέπει να ετοιμάσω διάδοχη κατάσταση και να φτιάξω αντίστοιχα καλά εστιατόρια, άρα να τον κλείσω πράγμα που εγώ προσωπικά δεν θέλω να συμβεί», λέει ο κ. Λαζάρου.

Το ελληνικό λάδι είναι εξαιρετικής ποιότητας υπογράμμισε η γερμανίδα δημοσιογράφος και συγγραφέας Μόνικα ΚέλερμανBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Το ελληνικό λάδι είναι εξαιρετικής ποιότητας υπογράμμισε η γερμανίδα δημοσιογράφος και συγγραφέας Μόνικα Κέλερμαν Οι Ιταλοί δεν έμειναν στην πάστα και στην πίτσα

Τα ελληνικά εστιατόρια στη Γερμανία πρέπει ρίξουν βάρος στην ποιότητα των προϊόντων και να τολμήσουν στην προσφορά τους λέει η Μόνικα Κέλερμαν, η οποία μέσα από τη συγγραφική και δημοσιογραφική δουλειά της χρόνια τώρα παρακολουθεί την εξέλιξη της ελληνικής κουζίνας. «Η μεγάλη ποικιλία της ελληνικής κουζίνας είναι ένα στοιχείο που δεν προωθείται εδώ, είναι μόνο αυτή η κλασική προσφορά», λέει η κ. Κέλερμαν. «Χρειάζεται κάποια τόλμη από τα εστιατόρια για καινούρια πράγματα, να μεταφέρουν εξελίξεις της πατρίδας τους, να γίνουν δημιουργικότεροι. Οι Ιταλοί για παράδειγμα δεν έμειναν μόνο στην πίτσα και πάστα όπως όταν ξεκίνησαν εδώ πριν από δεκαετίες. Και η Ελλάδα δεν έχει μόνο μία κουζίνα, υπάρχουν πολλές περιοχές με διαφορετική κουζίνα και θα πρέπει οι εστιάτορες να τολμήσουν με προσφορές που εδώ δεν είναι ίσως γνωστές».

Να του κατεβάσει την ταμπέλα

Η εκδήλωση που διοργάνωσε το εμπορικό τμήμα του προξενείου του Μονάχου (11. Νοεμβρίου 08) εντάσσεται στην προσπάθεια προβολής και αναβάθμισης της ελληνικής κουζίνας. Ο Χαράλαμπος Κουναλάκης από το εμπορικό τμήμα του Προξενείου Μονάχου, σημειώνει ότι η εκδήλωση θέλει να περάσει στο εξειδικευμένο γερμανικό κοινό ένα μήνυμα: «το μήνυμα ότι η Ελλάδα στέκεται με τα αξιόλογα προϊόντα της σε ένα πολύ ιδιαίτερο, ανταγωνιστικό επίπεδο».

Οι καλές προθέσεις όμως δεν αρκούν, χρειάζεται σοβαρή κινητοποίηση του κράτους, αλλά των και ελληνικών επιχειρήσεων. Σημειωτέον ότι σπόνσορας της εκδήλωσης ήταν μεγάλη γερμανική αλυσίδα και όχι ελληνική επιχείρηση. Απαιτείται να παρέμβει η πολιτεία, να θεσπίσει κριτήρια και περιορισμούς, λέει ο σεφ Λευτέρης Λαζάρου επικαλούμενος προσωπική του εμπειρία: «είδα ένα μαγαζί στη Φραγκφούρτη που έγραφε ‘οι όρνηθες του Αριστοφάνη’, και έψηνε κοτόπουλα. Αυτό είναι τραγικό. Προσβάλλει την ιστορία μας. Θα έπρεπε λοιπόν εδώ να κινητοποιηθεί ένας μηχανισμός από την πολιτεία, το προξενείο να του κατεβάσει την ταμπέλα».

Ρεπ: Γιώργος Παππάς

dw

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc