Ο γερμανικός τύπος
Ο γερμανικός τύπος για την υπογραφή της συμφωνίας κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη
«Ένα Bypass για το Βόσπορο», αυτός είναι ο τίτλος εκτενούς ανταπόκρισης στην ιστοσελίδα του περιοδικού Der Spiegel, για την υπογραφή της συμφωνίας κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, που υπογράφει ο δημοσιογράφος Γκερντ Χέλλερ και ο οποίος σημειώνει ότι «ο αγωγός παρακάμπτει το Βόσπορο, βελτιώνει την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της δυτικής Ευρώπης και ενισχύει την εξουσία του Πούτιν. Το γεγονός ότι ο ίδιος ο Πούτιν μετέβη στην Αθήνα για να παραστεί στην πανηγυρική υπογραφή της συμφωνίας είναι και το μέτρο της σημασίας που αποδίδει το Κρεμλίνο στο έργο».
Επισημαίνεται ότι «μετά από μακρές και επίπονες διαπραγματεύσεις, οι ρωσικές κρατικές εταιρίες Transneft, Gazpromneft και Rosneft διασφάλισαν το 51% της κοινοπραξίας που θα κατασκευάσει τον αγωγό και θα διαχειριστεί τη λειτουργία του. Έτσι η Ρωσία ελέγχει τον αγωγό. Οι διαπραγματεύσεις κράτησαν πάνω από δέκα χρόνια, και ενώ Ελλάδα και η Βουλγαρία διεκδικούσαν η κάθε μία το ένα τρίτο του κονσόρτσιουμ υποχώρησαν στις πιέσεις της Μόσχας για τον έλεγχο του αγωγού με την απειλή της ακύρωσης του έργου. Η Ρωσία έχει έτσι έναν ακόμη αποκλειστικό αγωγό για τη μεταφορά ενέργειας στη Δυτική Ευρώπη», γράφει ο κ. Χέλλερ, σημειώνοντας ότι «ταυτόχρονα η Μόσχα γίνεται περισσότερο ανεξάρτητη από την Τουρκία, η οποία ελέγχει το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια. Ας σημειωθεί ότι προκρίνοντας τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, η Ρωσία είπε όχι στην ανταγωνιστική πρόταση της Τουρκίας για έναν αγωγό από τη Σαμψούντα στον Εύξεινο Πόντο στο Τζεϊχάν της Μεσογείου».
«Ένας τέτοιος αγωγός», συνεχίζει το Spiegel, «είναι ένα απαραίτητο σήμερα μπάιπας για το Βόσπορο, από όπου περνάει σήμερα ένα μεγάλο μέρος του ρωσικού πετρελαίου. Από το 1996 μέχρι σήμερα οι ποσότητες του πετρελαίου διπλασιάστηκαν από τα 70 εκατομμύρια στα 150 σχεδόν εκ. τόνους πετρελαίου που μεταφέρουν τα τάνκερ, που καθηλώνονται επί ημέρες και εβδομάδες, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν τοεπιτρέπουν. Η ζημία υπολογίζεται στο ένα εκατομμύριο ετησίως. Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη θα μεταφέρει μέχρι και 50 εκ. τόνους αργό πετρέλαιο ετησίως από τη Μαύρη Θάλασσα στο Αιγαίο, το ένα τρίτο αυτού που μεταφέρουν σήμερα τα τάνκερ από το Βόσπορο.
Αγωγός για ρωσικό πετρέλαιο επιγράφει το άρθρο της η εφημερίδα Frankfurter Rundschau η οποία σημειώνει: «Ο αγωγός έρχεται να αντικαταστήσει μέρος της επικίνδυνης διόδου που περνάει σήμερα από το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια. Η Ρωσία εξασφαλίζει έτσι άλλον έναν σημαντικό αγωγό για τη μεταφορά ενέργειας στην Ευρώπη. Οι τρεις ρωσικές εταιρίες διασφάλισαν το 51 % της κοινοπραξίας εξασφαλίζοντας έτσι τον έλεγχο του έργου».
Τέλος, για το ίδιο θέμα γράφει η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου: «Μόσχα, Αθήνα και Σόφια κατέληξαν τελικώς σε συμφωνία για τον νέο πετρελαιαγωγό. Η συμφωνία ήρθε έπειτα από 14 χρόνια διαπραγματεύσεων μεταξύ των τριών πλευρών και διασφαλίζει μία εναλλακτική οδό για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου».
Αποστολή Εκτύπωση
«Ένα Bypass για το Βόσπορο», αυτός είναι ο τίτλος εκτενούς ανταπόκρισης στην ιστοσελίδα του περιοδικού Der Spiegel, για την υπογραφή της συμφωνίας κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, που υπογράφει ο δημοσιογράφος Γκερντ Χέλλερ και ο οποίος σημειώνει ότι «ο αγωγός παρακάμπτει το Βόσπορο, βελτιώνει την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της δυτικής Ευρώπης και ενισχύει την εξουσία του Πούτιν. Το γεγονός ότι ο ίδιος ο Πούτιν μετέβη στην Αθήνα για να παραστεί στην πανηγυρική υπογραφή της συμφωνίας είναι και το μέτρο της σημασίας που αποδίδει το Κρεμλίνο στο έργο».
Επισημαίνεται ότι «μετά από μακρές και επίπονες διαπραγματεύσεις, οι ρωσικές κρατικές εταιρίες Transneft, Gazpromneft και Rosneft διασφάλισαν το 51% της κοινοπραξίας που θα κατασκευάσει τον αγωγό και θα διαχειριστεί τη λειτουργία του. Έτσι η Ρωσία ελέγχει τον αγωγό. Οι διαπραγματεύσεις κράτησαν πάνω από δέκα χρόνια, και ενώ Ελλάδα και η Βουλγαρία διεκδικούσαν η κάθε μία το ένα τρίτο του κονσόρτσιουμ υποχώρησαν στις πιέσεις της Μόσχας για τον έλεγχο του αγωγού με την απειλή της ακύρωσης του έργου. Η Ρωσία έχει έτσι έναν ακόμη αποκλειστικό αγωγό για τη μεταφορά ενέργειας στη Δυτική Ευρώπη», γράφει ο κ. Χέλλερ, σημειώνοντας ότι «ταυτόχρονα η Μόσχα γίνεται περισσότερο ανεξάρτητη από την Τουρκία, η οποία ελέγχει το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια. Ας σημειωθεί ότι προκρίνοντας τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, η Ρωσία είπε όχι στην ανταγωνιστική πρόταση της Τουρκίας για έναν αγωγό από τη Σαμψούντα στον Εύξεινο Πόντο στο Τζεϊχάν της Μεσογείου».
«Ένας τέτοιος αγωγός», συνεχίζει το Spiegel, «είναι ένα απαραίτητο σήμερα μπάιπας για το Βόσπορο, από όπου περνάει σήμερα ένα μεγάλο μέρος του ρωσικού πετρελαίου. Από το 1996 μέχρι σήμερα οι ποσότητες του πετρελαίου διπλασιάστηκαν από τα 70 εκατομμύρια στα 150 σχεδόν εκ. τόνους πετρελαίου που μεταφέρουν τα τάνκερ, που καθηλώνονται επί ημέρες και εβδομάδες, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν τοεπιτρέπουν. Η ζημία υπολογίζεται στο ένα εκατομμύριο ετησίως. Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη θα μεταφέρει μέχρι και 50 εκ. τόνους αργό πετρέλαιο ετησίως από τη Μαύρη Θάλασσα στο Αιγαίο, το ένα τρίτο αυτού που μεταφέρουν σήμερα τα τάνκερ από το Βόσπορο.
Αγωγός για ρωσικό πετρέλαιο επιγράφει το άρθρο της η εφημερίδα Frankfurter Rundschau η οποία σημειώνει: «Ο αγωγός έρχεται να αντικαταστήσει μέρος της επικίνδυνης διόδου που περνάει σήμερα από το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια. Η Ρωσία εξασφαλίζει έτσι άλλον έναν σημαντικό αγωγό για τη μεταφορά ενέργειας στην Ευρώπη. Οι τρεις ρωσικές εταιρίες διασφάλισαν το 51 % της κοινοπραξίας εξασφαλίζοντας έτσι τον έλεγχο του έργου».
Τέλος, για το ίδιο θέμα γράφει η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου: «Μόσχα, Αθήνα και Σόφια κατέληξαν τελικώς σε συμφωνία για τον νέο πετρελαιαγωγό. Η συμφωνία ήρθε έπειτα από 14 χρόνια διαπραγματεύσεων μεταξύ των τριών πλευρών και διασφαλίζει μία εναλλακτική οδό για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου».
Αποστολή Εκτύπωση
Comments