το βιβλίο ιστορίας διορθώνεται.
Γράφουν - σβήνουν για το βιβλίο της Ιστορίας
Στα χέρια της υπουργού Παιδείας κ. Μαριέττας Γιαννάκου θα βρίσκεται ως αύριο το πόρισμα της Ακαδημίας Αθηνών για το περιεχόμενο του βιβλίου της Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού. Αυτό ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της Ακαδημίας κ. Παναγιώτης Βοκοτόπουλος, τονίζοντας ότι η Ακαδημία θα διατυπώσει την άποψή της επισήμως μέσω του πορίσματος, και καμία άλλη θέση δεν την εκπροσωπεί. Την ίδια ώρα, όμως, οι αντιδράσεις για το βιβλίο συνεχίζονται. Δάσκαλος μονοθέσιου σχολείου στο Κιλκίς δηλώνει ότι δεν θα διδάξει στους μαθητές του το νέο βιβλίο, γιατί διαφωνεί με το περιεχόμενό του. Ξεκινάει μάλιστα εκστρατεία ενημέρωσης σε συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για τις παραλείψεις του βιβλίου. Βέβαια, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εμμένει ότι σε όλα τα βιβλία θα γίνουν οι αλλαγές που θα προκύψουν βάσει των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των βιβλίων.
Ο κ. Γιώργος Καζατζίδης είναι δάσκαλος επό 18 χρόνια σε διάφορα σχολεία της Βορείου Ελλάδος. Την τελευταία διετία υπηρετεί στο μονοθέσιο των Μανδρών Κιλκίς όπου λόγω της κυκλικής ύλης, φέτος διδάσκει την ιστορία της Πέμπτης δημοτικού, ενώ του χρόνου θα διδάξει το νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄. «Σε περίπτωση που δεν γίνουν σημαντικές διορθώσεις, θα χρησιμοποιήσω το παλαιό βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ - όπως ήδη κάνουν πολλοί συνάδελφοί μου- το οποίο είναι σύμφωνο με το αναλυτικό πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας», επισημαίνει στην «Κ», επικαλούμενος το Σύνταγμα σύμφωνα με το οποίο το σχολείο πρέπει να καλλιεργεί τον πατριωτισμό των Ελλήνων. Η θέση του είναι ότι το βιβλίο «πρέπει να αποσυρθεί για ανακύκλωση», καθώς διαφωνεί τόσο με το περιεχόμενό του όσο και με τη διδακτική μέθοδο. «Το βιβλίο είναι γενοκτονία της μνήμης εν http://www2.blogger.com/
Ο Τόπος Μου καιρώ ειρήνης και η γενοκτονία αυτή θα φανεί σε δεκαπέντε χρόνια», αναφέρει.πηγή Καθημερινή .22.3.2007 . lornion.blogspot.com
Στα χέρια της υπουργού Παιδείας κ. Μαριέττας Γιαννάκου θα βρίσκεται ως αύριο το πόρισμα της Ακαδημίας Αθηνών για το περιεχόμενο του βιβλίου της Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού. Αυτό ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της Ακαδημίας κ. Παναγιώτης Βοκοτόπουλος, τονίζοντας ότι η Ακαδημία θα διατυπώσει την άποψή της επισήμως μέσω του πορίσματος, και καμία άλλη θέση δεν την εκπροσωπεί. Την ίδια ώρα, όμως, οι αντιδράσεις για το βιβλίο συνεχίζονται. Δάσκαλος μονοθέσιου σχολείου στο Κιλκίς δηλώνει ότι δεν θα διδάξει στους μαθητές του το νέο βιβλίο, γιατί διαφωνεί με το περιεχόμενό του. Ξεκινάει μάλιστα εκστρατεία ενημέρωσης σε συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για τις παραλείψεις του βιβλίου. Βέβαια, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εμμένει ότι σε όλα τα βιβλία θα γίνουν οι αλλαγές που θα προκύψουν βάσει των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των βιβλίων.
Ο κ. Γιώργος Καζατζίδης είναι δάσκαλος επό 18 χρόνια σε διάφορα σχολεία της Βορείου Ελλάδος. Την τελευταία διετία υπηρετεί στο μονοθέσιο των Μανδρών Κιλκίς όπου λόγω της κυκλικής ύλης, φέτος διδάσκει την ιστορία της Πέμπτης δημοτικού, ενώ του χρόνου θα διδάξει το νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄. «Σε περίπτωση που δεν γίνουν σημαντικές διορθώσεις, θα χρησιμοποιήσω το παλαιό βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ - όπως ήδη κάνουν πολλοί συνάδελφοί μου- το οποίο είναι σύμφωνο με το αναλυτικό πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας», επισημαίνει στην «Κ», επικαλούμενος το Σύνταγμα σύμφωνα με το οποίο το σχολείο πρέπει να καλλιεργεί τον πατριωτισμό των Ελλήνων. Η θέση του είναι ότι το βιβλίο «πρέπει να αποσυρθεί για ανακύκλωση», καθώς διαφωνεί τόσο με το περιεχόμενό του όσο και με τη διδακτική μέθοδο. «Το βιβλίο είναι γενοκτονία της μνήμης εν http://www2.blogger.com/
Ο Τόπος Μου καιρώ ειρήνης και η γενοκτονία αυτή θα φανεί σε δεκαπέντε χρόνια», αναφέρει.πηγή Καθημερινή .22.3.2007 . lornion.blogspot.com
Comments
Τι λέει το πόρισμά της
«Μείζονες αδυναμίες παρουσιάζει το βιβλίο της Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού» διαπιστώνει το πόρισμα της Ακαδημίας Αθηνών το οποίο παρουσιάζει σήμερα η «Κ». Σύμφωνα με το πόρισμα το βιβλίο δεν συμβάλλει στην ενίσχυση της εθνικής μνήμης και της ελληνικής αυτογνωσίας, επιδεικνύει προχειρότητα κατά την προσέγγιση μείζονος σημασίας ζητημάτων και αδυναμία διακρίσεως του εκάστοτε ουσιώδους από το επουσιώδες.
Συνολικά, καταγράφονται 81 σημεία με ελλείψεις, απροσεξίες, ανακρίβειες και αντιφάσεις στο βιβλίο που έγινε αντικείμενο σφοδρής πολεμικής. «Η αναφορά στον πόλεμο των Ελλήνων κατά του Αξονα είναι απόλυτα και προκλητικά ανεπαρκής» επισημαίνουν μεταξύ άλλων οι ακαδημαϊκοί. Ενώ «στον αθλητισμό αφιερώνονται τρεις σελίδες αλλά μόνον επτά συνολικά στίχοι στον ελληνοϊταλικό πόλεμο και τη γερμανική εισβολή».