Αφιερώματα kathimerini.gr
Hμερομηνία : 29-06-07 Eκτύπωση | e-mail
Μ. Πέππας: «Βρετανική απόβαση» στις ελληνικές παραλίες
Ο διευθυντής του γραφείου του ΕΟΤ στο Λονδίνο, Μάκης Πέππας, μιλάει για το... κύμα των Βρετανών τουριστών που αναμένεται να κατακλύσει φέτος τη χώρα μας

Του ανταποκριτή μας στο Λονδίνο Θανάση Γκαβού

Η ΕΛΛΑΔΑ αποτελεί έναν από τους παραδοσιακούς προορισμούς για τους Βρετανούς τουρίστες. Η φετινή διαφημιστική εκστρατεία του ΕΟΤ στη Γηραιά Αλβιόνα στοχεύει στην προσέλκυση ακόμα περισσότερων τουριστών σε σύγκριση με τα 2,7 εκατομμύρια που επισκέφθηκαν τη χώρα μας την περσινή σεζόν. Υπεύθυνος για την εκστρατεία αυτή είναι ο διευθυντής του γραφείου του ΕΟΤ στο Λονδίνο, Μάκης Πέππας, που μιλά στο kathimerini.gr για τις ενδείξεις ενόψει της κορύφωσης της φετινής θερινής τουριστικής περιόδου:

Σε τι στάδιο βρίσκεται η προσπάθεια προσέλκυσης Βρετανών τουριστών στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι; Πώς κινήθηκε η φετινή διαφημιστική εκστρατεία;

Η φετινή διαφημιστική καμπάνια του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του ΕΟΤ - «Explore your senses» - έκανε πρώτα την εμφάνιση της στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου το Νοέμβριο 2006 (World Travel Market). Τόσο στους χώρους του εκθεσιακού κέντρου όσο και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες και αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής του Λονδίνου και ακολουθήθηκε από την προβολή της στους κεντρικούς δρόμους του Λονδίνου κατά τη διάρκεια της παρέλασης για τους εορτασμούς του Νέου Έτους που διοργανώθηκε από το δήμαρχο του Λονδίνου και είχε παγκόσμια τηλεοπτική κάλυψη. Ταυτοχρόνως, τα πολλαπλά θέματα και μηνύματα της διαφημιστικής καμπάνιας κάνουν αισθητή την παρουσία τους στα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια της Βρετανίας, στα έγγραφα μέσα ενημέρωσης - εφημερίδες, περιοδικά και ειδικά ένθετα - και σε εξειδικευμένα περιοδικά συνεδριακού τουρισμού και επαγγελματικού ενδιαφέροντος.

Η προσπάθεια προσέγγισης Βρετανών επισκεπτών στην Ελλάδα μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας ξεκινάει μετά το πέρας της απερχόμενης τουριστικής περιόδου και συνεχίζεται καθ' όλη τη διάρκεια επιλογής του προορισμού προς επίσκεψη με μηνύματα ενίσχυσης και υπενθύμισης της εικόνας της Ελλάδας. Για παράδειγμα, το μήνα Ιούνιο πραγματοποιείται η προβολή της διαφημιστικής μας καμπάνιας στα ταξί της ευρύτερης περιοχής του Λονδίνου.

Οι αντιδράσεις της βρετανικής αγοράς για τη διαφημιστική εκστρατεία έτους 2007 είναι στο σύνολο τους θετικές, με τα καλύτερα σχόλια να γίνονται για τον πλουραλισμό των θεμάτων, τα ζωντανά χρώματα, και τα ξεκάθαρα μηνύματα που αποστέλλονται μέσω αυτής.

Πώς μεταφράζονται σε αριθμούς αυτές οι θετικές αντιδράσεις;

Οι συνολικές κρατήσεις των Βρετανών προς κάθε προορισμό εξωτερικού για το 2006 παρουσίασαν μια μείωση της τάξεως του 9%. Η υποχώρηση οφείλεται κυρίως στην απρόσμενα αρνητική εξέλιξη των κρατήσεων που έγιναν κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, που είναι οι πρώτοι μήνες των μαζικών κρατήσεων των Βρετανών. Το Μουντιάλ της Γερμανίας και η καλή πορεία της εθνικής ομάδας της Αγγλίας βοήθησε αυτή την υποχώρηση. Επίσης, οι Βρετανοί αποθαρρύνονται να ταξιδεύουν με τη συχνότητα του παρελθόντος λόγω της αύξησης του κόστους διαβίωσης στη Βρετανία συγκριτικά με την αύξηση των μισθών τους, την αύξηση των επιτοκίων δανεισμού και την κατάσταση υπερχρέωσης που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά στη Βρετανία. Η Ελλάδα σε ότι αφορά τις πωλήσεις του κύριου τουριστικού προϊόντος, το γνωστό οργανωμένο πακέτο, βελτίωσε το μερίδιο αγοράς της στο 16.5% από 15.4% το 2005. Σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής εταιρείας AC Nielsen, τη χώρα μας επισκέφτηκαν 1,7 εκ. το 2006. Συνυπολογίζοντας τους μεμονωμένους επισκέπτες στην Ελλάδα, και σύμφωνα με τα στοιχεία της Βρετανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας το νούμερο αυτό ανέρχεται σε 2,7 εκ. για το 2006

Στις προτιμήσεις των Βρετανών τουριστών, προηγείται με σημαντική διαφορά η Κρήτη, με ποσοστό αύξησης 5% και μερίδιο αγοράς 20.6% και ακολουθούν η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος και Ρόδος με αυτή τη σειρά, με μερίδια αγοράς 17.8%, 16.7% και 13.9% αντίστοιχα.

Για την ιρλανδική τουριστική αγορά, το 2005 έκλεισε με 112,000 επισκέψεις Ιρλανδών στη χώρα μας, παρουσιάζοντας αύξηση που ξεπερνά το 10% έναντι του 2004. Το 2006 η αύξηση ήταν της τάξεως του 10% με 125.000 επισκέπτες. Το ενδιαφέρον των Ιρλανδών προσανατολίζεται περισσότερο στους νησιωτικούς προορισμούς της χώρας μας, με τις νεαρές ηλικίες να προτιμούν το νησί της Ίου και της Πάρου, ενώ οι περισσότερες οικογένειες και μεγαλύτερες ηλικίες δείχνουν προτίμηση στους πιο ήσυχους νησιωτικούς προορισμούς, με εύκολη πρόσβαση.

Οι μεγάλοι ρυθμοί ανάπτυξης της χώρας τα τελευταία 10 χρόνια και η ενισχυτική εισοδηματική πολιτική που ακολουθεί το κράτος τούς δίνει τη δυνατότητα και να μπορούν και να ξοδεύουν για τις καλές υπηρεσίες που τους προσφέρονται κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Ιδιαιτέρως, από το 2007 και έπειτα ξεκινάει η αποπληρωμή των πενταετών λογαριασμών ταμιευτηρίου της Ιρλανδικής Κεντρικής Τράπεζας που είχε δοθεί ως κίνητρο στους Ιρλανδούς αποταμιευτές με επιτόκιο 25% ή €1 στα €4 κατάθεσης. Εκτιμάται ότι ένα μεγάλο μέρος του ποσού που θα εισπράξουν οι Ιρλανδοί θα καταναλωθεί στα ταξίδια.

Σημαντικό να αναφερθεί ότι η ιρλανδικών συμφερόντων αεροπορική εταιρεία, Aerlingus, ξεκίνησε απευθείας πτήσεις από το Δουβλίνο προς την Αθήνα από 5 Ιουνίου μέχρι τις 27 Οκτωβρίου, με τρεις τακτικές πτήσεις την εβδομάδα.

Επίσης, η αεροπορική και τουριστική εταιρεία XL πραγματοποιεί απευθείας πτήσεις προς τις νήσους Σκιάθο και Σαντορίνη από το Μάιο μέχρι το Σεπτέμβριο.

Επιπροσθέτως, η αεροπορική εταιρεία Malev Hungarian Airlines, πραγματοποιεί τέσσερις τακτικές πτήσεις την εβδομάδα για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, από το αεροδρόμιο του Δουβλίνου και του Κορκ (δεύτερου μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου αεροδρομίου της Ιρλανδίας) μέσω Βουδαπέστης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών, TripVision, που επικεντρώνεται στις τάσεις της Βρετανικής τουριστικής αγοράς, η κίνηση από τη Βρετανία προς την Ελλάδα εκτιμάται να παρουσιάσει άνοδο του 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με την Κρήτη και Ρόδο να παραμένουν στην κορυφή των επιλογών των επισκεπτών, ενώ η κίνηση προς τη Κέρκυρα παρουσιάζεται μειωμένη κατά 6-8%.

Ποια θα είναι η περίοδος με τη μεγαλύτερη μετακίνηση Βρετανών προς την Ελλάδα;

Σίγουρα τους θερινούς μήνες του χρόνου παρατηρείται η μεγαλύτερη μετακίνηση Βρετανών επισκεπτών στην Ελλάδα που αντιστοιχεί στα 4/5 του εξερχόμενου τουρισμού της χώρας. Μεγάλη κίνηση επίσης παρουσιάζεται το χειμώνα και την άνοιξη λόγω σημαντικής αύξησης του συνεδριακού τουρισμού και τουρισμού κινήτρων στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι συντονισμένες πολιτικές ανάπτυξης και ενίσχυσης και άλλων μορφών τουρισμού στην Ελλάδα στοχεύουν και θα οδηγήσουν την καθιέρωση της Ελλάδας ως προορισμό για όλο το χρόνο.

Το γεγονός ότι πριν από λίγες ημέρες η νέα έκθεση της ΕΕ για τις καθαρές παραλίες έφερε πάλι την Ελλάδα στην κορυφή, πόσο μετρά στην επιλογή του προορισμού που θα κάνει ο Βρετανός τουρίστας;

Ο Βρετανός επισκέπτης θεωρεί δεδομένο ότι οι παραλίες της Ελλάδας είναι οι καθαρότερες στο κόσμο και κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει. Όταν ο Βρετανός λάτρης του καλοκαιριού σκέφτεται την Ελλάδα το πρώτο πράγμα που του έρχεται στο μυαλό είναι οι πολλές, όμορφες και καθαρές παραλίες και το γαλάζιο της θάλασσας. Πολλές φορές μας «κατηγορούν» ως το πιο τυχερό λαό στον κόσμο. Άλλωστε, αυτό είναι το δυνατό σημείο πώλησης της χώρας μας που την καθιέρωσε στη κορυφή των προορισμών που πρέπει να επισκεφτείς εκ νέου. Σίγουρα η έκθεση της ΕΕ επιβραβεύει τις συντονισμένες προσπάθειες της Ελλάδας για διατηρησιμότητα των πεπερασμένων φυσικών πόρων.

Υπάρχει πρόνοια για την αναζήτηση άλλων κατηγοριών τουριστών από αυτούς που συνήθως έρχονται στην Ελλάδα; Ή για άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού;

Όπως προανέφερα ο στρατηγικός σχεδιασμός του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του ΕΟΤ επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και προώθηση άλλων μορφών τουρισμού που θα βοηθήσουν την επισκεψιμότητα στη χώρα πέραν της γεμάτης δραστηριότητας θερινής τουριστικής περιόδου. Για πρώτα φορά ο βασικός κορμός της διαφημιστικής καμπάνιας εμπλουτίστηκε με 10 διαφορετικές ενότητες που έχουν απώτερο σκοπό την δυναμική προώθηση και καθιέρωση του συνεδριακού τουρισμού, πολιτιστικού, ιστορικού, περιηγητικού, θαλάσσιου, θρησκευτικού, αθλητικού, τρυφηλότητας, τουρισμό πόλεων, γαστρονομίας, νυκτερινής διασκέδασης, οικοτουρισμού, εκπαιδευτικού. Υποχρέωση μας είναι να μεταφέρουμε αυτά τα μηνύματα όσο πιο αποτελεσματικά μπορούμε και να κάνουμε γνωστή την Ελλάδα για τη μοναδική ποικιλομορφία της.

Το περσινό περιστατικό της Κέρκυρας, με το θάνατο δύο παιδιών από εισποή μονοξειδίου του άνθρακα, πόσο αναμένεται να επηρεάσει τη φετινή κίνηση; Τι ενέργειες έγιναν για τον περιορισμό της ζημιάς;

Κάθε περιστατικό επηρεάζει θετικά ή αρνητικά πολλές παραμέτρους της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης μιας χώρας χωρίς να αφήνει αλάβωτο τον τουρισμό. Συντονισμένες προσπάθειες από όλους τους εμπλεκομένους φορείς, δημιουργία ευμενούς κλίματος για την αντιμετώπιση της εκάστοτε κρίσης και αντικειμενική και ψύχραιμη αντιμετώπιση από τα εθνικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης θα μπορούσαν να είναι οδοί για την ψύχραιμη και γρήγορη αντιμετώπιση περιπτώσεων κρίσεων που πλέον είναι μέρος της καθημερινότητας μας. Οι κινήσεις που έγιναν ήταν άμεσες και αποτελεσματικές για την προστασία των επισκεπτών και της νήσου και η κίνηση δεν μπορεί να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με ένα και μόνο παράγοντα.

Υπάρχει πρόβλεψη για την αντιμετώπιση των Βρετανών τουριστών που δημιουργούν προβλήματα σε διάφορα νησιά;

Τα προβλήματα που δημιουργούσαν Βρετανοί τουρίστες σε διάφορα ελληνικά νησιά έχουν μειωθεί αρκετά σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές και η περσινή χρονιά έκλεισε χωρίς σημαντικά προβλήματα να έχουν δημιουργηθεί. Πρόσφατο παράδειγμα η άψογη συμπεριφορά των Βρετανών φιλάθλων της ποδοσφαιρικής ομάδας της Λίβερπουλ που παρά την ήτα της ομάδας τους στο τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ στην Αθήνα σεβάστηκαν την πόλη που επισκέφτηκαν και έκαναν πολύ καλές δηλώσεις για την όλη διοργάνωση και συμπεριφορά των Ελλήνων στα βρετανικά τηλεοπτικά κανάλια.

www.kathimerini.gr

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc