ΗΜΕΡΗΣΙΑ 14/2/2008

20 εκατ. για ανύπαρκτες υπερωρίες στον ΟΣΕ

Της Μαρίας Μόσχου

Το καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των περίπου 40 εκατ. ευρώ πλήρωσε πέρυσι ο καταχρεωμένος ΟΣΕ για υπερωρίες και δεδουλευμένα ρεπό!

Το ποσό αυτό θα μπορούσε να δικαιολογηθεί αν η ανάγκη σε προσωπικό ήταν τόσο μεγάλη που δεν άφηνε περιθώρια για εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού.

Ομως τα πράγματα αλλάζουν όταν καταγγελίες εργαζομένων και συνδικαλιστών επισημαίνουν ότι το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού διαχειρίζεται η «γαλάζια παράγκα» στον ΟΣΕ, στην οποία εμπλέκονται διευθυντές προϊστάμενοι και περίπου 1.000 άτομα από το σύνολο των περίπου 7.000 εργαζομένων στον Οργανισμό.

Ελλειμμα
Οπως επισημαίνουν οι ίδιοι, μάλιστα, περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ από τα 40 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν πέρυσι αφορούν σε πληρωμές υπερωριών που δεν έγιναν ποτέ αλλά διαμοιράστηκαν σε «γαλάζια παιδιά» ή «γαλάζιους κλάδους» που υπάρχουν στον ΟΣΕ.

Την εικόνα του ΟΣΕ, το έλλειμμα του οποίου ξεπέρασε τα 7,5 δισ. ευρώ, συνθέτουν οι αλλαγές στα οργανογράμματα, παραγκωνίζοντας στελέχη που ανήκουν σε άλλη κομματική παράταξη, και η παροχή «παχυλών» επιδομάτων σε ημετέρους. Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, σήμερα στον ΟΣΕ υπάρχουν στελέχη των οποίων οι αμοιβές φτάνουν στο τριπλάσιο του μεικτού βασικού τους μισθού.

Ετσι ενώ η χώρα ζει σε ρυθμούς λιτότητας οι ημέτεροι στον ΟΣΕ απολαμβάνουν πριμ ύψους έως και 2 χιλιάδων ευρώ μηνιαίως, απογυμνώνοντας για μία ακόμα φορά την κατάσταση στον Οργανισμό και καταστρατηγώντας παράλληλα την υπογραφείσα Συλλογική Σύμβαση, η οποία ρητώς ορίζει πως οι «έκτακτες αμοιβές ενός υπαλλήλου δεν μπορούν να υπερβαίνουν το διπλάσιο των ετήσιων αποδοχών του».

Δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν άτομα που απασχολούνται στον ΟΣΕ και οι έκτακτες αποδοχές τους τον περασμένο Δεκέμβριο ανήλθαν σε περίπου 2.200 ευρώ από υπερωρίες και αμοιβή αναπαύσεων ενώ ο βασικός μισθός είναι μόλις 1.086 ευρώ! Ο ίδιος υπάλληλος έλαβε παράλληλα 312 ευρώ για μετακινήσεις του με ταξί.

Αντίστοιχα περιστατικά υπάρχουν και με άλλους εργαζομένους στην ΤΡΕΝΟΣΕ.

Παραδοχή Λιάπη
Η κατάσταση αυτή στον Οργανισμό δεν είναι καινούργια καθώς ο πρώην υπουργός Μεταφορών κ. Μ. Λιάπης είχε παραδεχθεί την ύπαρξη «παράγκας παραδιοίκησης» στον ΟΣΕ και είχε δεσμευτεί για την κατάργησή της. Αν και η διοίκηση του Οργανισμού άλλαξε, όπως άλλαξε και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, η κατάσταση στον ΟΣΕ παρέμεινε η ίδια όπως καταγγέλλουν στην «Η» οι εργαζόμενοι.

Δεν είναι τυχαίο ότι με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του ΟΣΕ με τα 40 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν για υπερωρίες θα μπορούσαν να είχαν προσληφθεί τουλάχιστον 1.400 νέοι εργαζόμενοι οι οποίοι θα κάλυπταν μεγάλο μέρος των κενών οργανικών θέσεων του Οργανισμού, η ύπαρξη των οποίων αυξάνει κατακόρυφα τις ανάγκες σε υπερωρίες και δεδουλευμένα ρεπό.

Ωστόσο, η μη πρόσληψη νέων υπαλλήλων «βοηθά» την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον Οργανισμό και κυρίως στην «κάλυψη» στελεχών που πληρώνονται μέχρι και 6.500 ευρώ μηνιαίως! Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ελεγκτών εισιτηρίων οι οποίοι αν και εργάζονται οκτώ ώρες, στο εκκαθαριστικό μισθοδοσίας εμφανίζονται να έχουν εργαστεί τουλάχιστον δέκα.

«Στο ψυγείο»
Την ίδια στιγμή, μεγάλος αριθμός στελεχών του ΟΣΕ έχει παραγκωνιστεί όπως ακριβώς στην περίπτωση τριών επιθεωρητών στον σταθμό της Αθήνας, οι οποίοι έχουν μπει «στο ψυγείο» για διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους.

Αλλά και επιτροπές οι οποίες είχαν συσταθεί στον ΟΣΕ για να διαχειρίζονται την υλοποίηση συμβάσεων και απαρτίζονταν από μόλις 3 άτομα σήμερα έχουν διευρυνθεί και στελεχώνονται πλέον από τουλάχιστον 15 άτομα, που αμείβονται με τετραπλάσια μηνιαία επιδόματα.

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»