Στροφή όλων των κομμάτων στο λάιφ στάιλ

από καθημερινή
Με τη συνέντευξη της κ. Παπαρήγα έπεσε και το τελευταίο οχυρό που στεκόταν όρθιο

Του Βασιλη Νεδου

Στον Περισσό ήταν τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα υπερήφανοι για την συνειδητή αποχή των εκπροσώπων του ΚΚΕ από το πολιτικό lifestyle που κυριαρχεί στον Τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό. Δεν ήταν μάλιστα λίγες οι φορές που ο «Ριζοσπάστης» με συχνά άρθρα μελών της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ επισήμαινε ότι η υπερβολική προβολή των προσώπων είναι καίριος μοχλός επίδρασης των αστικών Μέσων Ενημέρωσης για την ενίσχυση του «αστικού συστήματος». Σε αυτή τη λογική εντάσσεται και ο αστεϊσμός της κ. Λιάνας Κανέλλη σύμφωνα με την οποία «ο Τσίπρας είναι μια trendy επιλογή σε ένα emo κόμμα».

Ωστόσο, το βράδυ της περασμένης Δευτέρας έπεσε και το τελευταίο οχυρό που στεκόταν όρθιο στην επέλαση του lifestyle. Η γενική γραμματέας του ΚΚΕ κ. Αλέκα Παπαρήγα έδωσε μια από τις λεγόμενες «εκ βαθέων», συνεντεύξεις στη δημόσια τηλεόραση. Επρόκειτο για μια συνέντευξη στην εκπομπή με το χαρακτηριστικό όνομα «Top Stories» με «γαρνιτούρα» την πολιτική, καθώς στο μεγάλο πάνελ περιλαμβάνονταν «φίλοι από τα παλιά» της κ. Παπαρήγα, βοηθώντας έτσι ακόμη περισσότερο στο «ξετύλιγμα» της προσωπικότητάς της. Στο ΚΚΕ απέχουν βέβαια πολύ από το να προσλάβουν image makers, ωστόσο είναι σαφές ότι το 14,2% που συγκεντρώνει στις δημοσκοπήσεις ο νέος και «επικοινωνιακός» κ. Αλέξης Τσίπρας έχει θορυβήσει τους επιτελείς του Περισσού.

Η Αριστερά βέβαια είναι ο τελευταίος προσήλυτος του lifestyle. Οι πλέον «πιστοί» εντοπίζονται στα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας. Είναι αναμενόμενο οι πλέον προβεβλημένοι να ανήκουν στην εκάστοτε κυβέρνηση.

«Αγαπημένα παιδιά»

Ο, αγγλοσαξονικών... προδιαγραφών, υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Αλογοσκούφης είναι γνωστός για τις επιδόσεις του στο τραγούδι και την αγάπη του για τον Eric Clapton, γεγονός το οποίο δεν παραλείπει να διαφημίσει και στην ιστοσελίδα του. Ο κ. Αλογοσκούφης δεν απορρίπτει εύκολα προσκλήσεις, μάλιστα πριν από λίγους μήνες «έπαιξε» και μουσική στον ραδιοφωνικό σταθμό Best. Η πρόσφατη βράβευσή του από περιοδικό lifestyle πριν από λίγες ημέρες αναδεικνύει και τη σημασία που ο υπουργός δίνει στη δημόσια εικόνα του.

Οι υπουργοί Αμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Ευάγγελος Μεϊμαράκης και Γιώργος Βουλγαράκης είναι επίσης «αγαπημένα παιδιά» των lifestyle εντύπων ή εκπομπών. Γνωστοί και οι δύο για την αγάπη τους για τη θάλασσα και ο κ. Βουλγαράκης για τα τέσσερα τέκνα του. Ιστορίες από το πλούσιο παρελθόν της μεγάλης οικογένειας της φωτογενούς υπουργού Εξωτερικών κ. Ντόρας Μπακογιάννη, αποτελούν επίσης ένα θέμα το οποίο συχνά διαπραγματεύονται τα μέσα που ασχολούνται με την προσωπική ζωή των πολιτικών.

Με τη συγκεκριμένη εικόνα έχει «παίξει» και ο πρώην υπουργός Δημόσιας Τάξης κ. Βύρων Πολύδωρας, οι δύο κόρες του οποίου έγιναν γνωστές, μετά από ένα 24ωρο που πέρασαν με τον πατέρα τους, υπό τον φακό ενός περιοδικού. Ως «νέα γυναίκα, μαμά με άποψη», έχει «πλασαριστεί» συχνά και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Μιλένα Αποστολάκη.

Το lifestyle έχει σχεδόν επιβάλει στην πολιτική και την υπερβολική προβολή των νέων και όμορφων βουλευτών. Νεαρές κυρίες όπως η Ελενα Ράπτη, η Ολγα Κεφαλογιάννη (Ν.Δ.) και η Εύα Καϊλή, εκμεταλλεύονται την έντονη παρουσία τους, με αποτέλεσμα τα εξειδικευμένα μέσα να ασχολούνται περισσότερο με τα ρούχα ή τα παπούτσια που φορούν, παρά με τις πολιτικές απόψεις τους. Αλλοι, όπως ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ κ. Γιάννης Ραγκούσης, προβάλλουν ότι είναι «αυτοδημιούργητοι.

Ο πρωθυπουργός

Η ανάγκη για την προβολή προσωπικών πλευρών της ζωής δεν αφήνει έξω ούτε τα υψηλότερα ιστάμενα πολιτικά πρόσωπα. Συχνά, οι κάμερες είναι παρούσες στη Ραφήνα, όπου ο πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής και η σύζυγός του συνοδεύουν σε κάποιον παιδότοπο τα τέκνα τους ή κάνουν βόλτα στο κέντρο της πόλης. Ο κ. Κώστας Σημίτης είχε δώσει ως πρωθυπουργός συνεντεύξεις στο εξοχικό του στους Αγίους Θεοδώρους, σε μια προσπάθεια να τονώσει αυτό που οι επικοινωνιολόγοι ονομάζουν «ανθρώπινο» προφίλ. Και ο σημερινός πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργος Παπανδρέου συχνά επιλέγει να υπερτονίζει ιστορίες από το νεανικό παρελθόν του, όπως για παράδειγμα την εποχή που εργαζόταν ως μετανάστης μεροκαματιάρης στη Σουηδία.

Οι καλύτεροι πρεσβευτές του lifestyle στην πολιτική ζωή δεν είναι άλλοι από τους επαγγελματίες του είδους, δηλαδή οι τραγουδιστές και οι ηθοποιοί. Στις εκλογές του περασμένου Σεπτεμβρίου ήταν υποψήφιοι 16, εξελέγησαν όμως μόλις τέσσερις.

Επικερδής βιομηχανία

Ενδεικτικό της σημασίας που έχει αποκτήσει το lifestyle στην εικόνα των πολιτικών προς τους ψηφοφόρους είναι η διαρκής επέκταση των εταιρειών δημοσίων σχέσεων, οι οποίες ουσιαστικά αναλαμβάνουν να «κατασκευάσουν» τον τέλειο υποψήφιο. Η αγορά έχει επεκταθεί και εκτός Ελλάδος, όπως φαίνεται από την περίπτωση των προεδρικών εκλογών της Κύπρου, στο παρασκήνιο των οποίων εκτυλίχθηκε και μια μικρή σύγκρουση μεταξύ επαγγελματιών image makers.

Οι δημόσιες σχέσεις είναι πλέον μια πολύ επικερδής βιομηχανία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), τα μεγέθη για τον κλάδο σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2006. Ο κύκλος εργασιών του 2006 ανήλθε σε 34,8 εκατομμύρια ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων να αυξάνονται κατά 21,49% σε σύγκριση με το 2005. Εκτιμάται ότι το 2007 τα κέρδη θα έχουν μεγιστοποιηθεί ακόμη περισσότερο.

Comments

Popular posts from this blog

επιλογές .....κεφαλονίτικα ανέκδοτα

Macmillan and Eisenhower in 1959 tv debate-bbc

«Η Ελλάδα αισθάνεται αποκλεισμένη»